پیش بینی بورس امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) جلسه هیأت عالی واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد نرخنامه جدید نان حجیم و نیمه حجیم در مشهد اعلام شد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) نتیجه انتخابات آمریکا چه تأثیری بر بازار نفت خواهد گذاشت؟ صف متقاضیان مسکن ملی به حدود یک میلیون نفر رسیده است آغاز نظارت و شناسایی واحد‌هایی که در فضای باز از گرماتاب‌ها استفاده می‌کنند | قطع گاز واحدهای صنفی متخلف قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | آریزو ۸ دو میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان موج جدید ترس سهام‌داران برای سرمایه‌گذاری در بورس به راه افتاد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ آبان ۱۴۰۳) عرضه سکه ۱۴۰۳ و تخلیه حباب سکه‌های ۸۶ کدام خودرو‌های داخلی را با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان خرید؟ (۱۴ آبان ۱۴۰۳) لزوم توسعه بخش کشاورزی برای افزایش درآمد‌های غیرنفتی شرایط بازنشستگی کارکنان قرارداد کار معین اعلام شد + جزئیات بررسی قیمت امروز طلا و سکه در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) قیمت امروز ارز در مرکز مبادله چند؟ (۱۴ آبان ۱۴۰۳) کارگران صاحب خانه می‌شوند دلار عقب‌نشینی کرد | قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۴ آبان ۱۴۰۳) وضعیت وخیم کارگران معادن | لزوم تغییر ساختار سنتی معادن کشور به مکانیزه قیمت آیفون ۱۶ در ایران مشخص شد + جدول قیمت جزئیات دستورالعمل جدید پرداخت خسارت افت قیمت خودرو اعلام شد رشد دوبرابری قیمت کره و کمبود آن در بازار + علت ویدئو | ارز ۴۲۰۰ به برخی اقلام هنوز اختصاص دارد ۴درصد حق بیمه سختی کار برعهده کیست؟ پیمانکار یا کارفرمای اصلی؟ جزئیات قیمت جدید بلیت هواپیما با افزایش ۱۱ برابری نرخ بنزین اعلام شد رفع مشکل «عدم احراز» برای متقاضیان خودرو چگونه است؟ هشدار دادگستری خراسان رضوی نسبت به تبعات خرید و فروش ملک با طلا و ارز افزایش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | نارنگی کیلویی ۱۵ هزار تومان آخرین وضعیت «طرح ساماندهی کارکنان دولت» (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | چرا طرح ساماندهی بلاتکلیف مانده است؟
سرخط خبرها

زمان فروش خودرو ال ۹۰ ایرانی مشخص شد

  • کد خبر: ۲۵۱۹۲۰
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
زمان فروش خودرو ال ۹۰ ایرانی مشخص شد
پارس آریا پیش از این با عنوان کادیلا شناخته می‌شد و حالا با نمایش این خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد به پایان مراحل ساخت و تولید رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز،  به گفته مدیر پروژه P ۹۰ در پارس خودرو باید از اواخر سال جاری منتظر عرضه محصول این شرکت با نام پارس آریا باشیم. پارس خودرو پارس آریا در واقع همان ال۹۰ است که حالا با چهره و ظاهری جدید با بهره‌گیری از استاندارد‌های ۸۵‌گانه اجباری وارد بازار ایران خواهد شد.
هدف پروژه P ۹۰ پارس خودرو ادامه تولید ال۹۰ بود

پژمان شاه‌چهره مدیر پروژه پی ۹۰ در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد گفت: پروژه پی ۹۰ بر اساس پلتفرم ال ۹۰ طراحی شده است، زیرا بخشی از قطعات ال ۹۰ را در اختیار نداشتیم و هدف پروژه ادامه تولید ال ۹۰ در پارس خودرو بود، در این راستا قوای محرکه این خودرو از قوای محرکه‌ای که در گروه خودروسازی سایپا پیش از طراحی و تولید شده بود، استفاده کردیم و پیشرانه ME ۱۶ برای این خودرو انتخاب شد و همچنین از گیربکس F ۵ که هم اکنون در سایپا شاهین استفاده شده، بهره گرفتیم.

مدیر پروژه P ۹۰ ادامه داد: با توجه به اینکه ال ۹۰ از استاندارد‌های ۸۵گانه همچون حفاظت از عابر پیاده، دی لایت، اتولایت و سنسور سنجش باد تایر‌ها استفاده نمی‌کرد، مجبور شدیم چهره ظاهری خودرو را تغییر داده تا بتواند این استاندارد‌های لازم را دریافت کند.

وی تاکید کرد: رکاب و ستون وسط نیز تقویت شده تا از نظر آزمایش تصادف جانبی نیز استاندارد‌های لازم دریافت شود. از نظر تریم داخلی از داشبورد ساندرو استفاده شده و فقط سیستم مالتی مدیا و کلید‌های بالابر شیشه تغییراتی داشته و همچنین سیستم تهویه مطبوع نیز از حالت دستی به نیمه دیجیتال تغییر یافته است. کلاستر به کارگرفته شده در این خودرو از نوع نیمه دیجیتال بوده و اختصاصی برای پارس آریا طراحی شده است.

پیشرانه پارس آریا همان پیشرانه شاهین دستی است

پژمان شاه‌چهره ادامه داد: پیشرانه استفاده شده نسبت به پیشرانه اولیه و مدل پایه خودرو ال ۹۰، ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید کرده و با توجه به تغییر سیستم هیدرولیکی فرمان به سیستم برقی از نظر توان خودرو عملکرد بهتری نسبت به ال ۹۰ خواهد داشت. بر این اساس پیشرانه پارس آریا ۱۱۱ اسب بخار قدرت داشته و همچنین رینگ‌ها و آینه‌های آن تغییراتی به خود دیده است.

وی ادامه داد: در این خودرو با توجه به تغییر ظاهری خودرو بر اساس استاندارد‌های لازم سیستم نقشه الکترونیکی آن و همچنین سیستم برق‌رسانی کاملاً تغییر یافته و اگزوز، سوخت رسانی و سیستم خنک کاری پیشرانه تغییر کرده، اما همچنان از همان شاسی و اکسل ال ۹۰ در پارس آریا بهره گرفته شده است.

اساسا هدف از پروژه P ۹۰ تولید خودرو جدید نبود

شاه‌چهره در پاسخ به اینکه چرا این پروژه از زبان طراحی معمول در محصولات گروه خودروسازی سایپا پیروی نمی‌کند، گفت: اساساً هدف از تولید پارس آریا همان تولید ال ۹۰ بود، اما از آنجایی که از نظر ایمنی و استاندارد‌ها نیاز به تغییرات جدی در تولید ال ۹۰ بود پروژه پی ۹۰ شکل گرفت، اما هدف از این پروژه تولید خودرو جدیدی نبود.

مدیر پروژه P ۹۰ در خصوص نام به کار گرفته شده برای این خودرو نیز گفت: هرچند هنوز این نام برای خودرو نهایی نشده است، اما با توجه به ممنوعیت‌های قانونی برای استفاده از نام پارس تندر و شرایط به وجود آمده نام پارس آریا برای این خودرو انتخاب شده، اما هنوز قطعی نیست. در این خودرو از لوگو پارس خودرو استفاده شده و با نام تجاری پارس آریا به بازار عرضه خواهد شد.

نسخه پارس آریا اتوماتیک زودتر از کراس به بازار می‌آید

وی در خصوص تولید نسخه کراس این خودرو نیز گفت: پیش از این صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شده و هم اکنون در مطالعات اولیه بوده و هدف اصلی شرکت ارائه نسخه پارس آریا با جعبه دنده اتوماتیک است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد پروژه‌های آینده پارس خودرو و پلتفرم‌های استفاده شده در این شرکت گفت: هم اکنون چندین پروژه در دست تحقیق و بررسی است و بر اساس همین پلتفرم و دیگر پلتفرم‌های استفاده شده در گروه خودروسازی سایپا توسعه خواهند یافت، اما هنوز در مرحله مطالعات و امکان سنجی قرار داشته و در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

پایان سال ۱۴۰۳ آغاز عرضه پارس آریا

شاه چهره در خصوص قیمت پارس آریا نیز گفت: باید ابتدا قیمت نهاده‌های استفاده شده در این خودرو استخراج شود سپس به شورای رقابت ارائه کرده تا بتوانیم قیمت نهایی پارس آریا را اعلام کنیم. اما به نظر می‌رسد این خودرو قیمتی بالاتر از سهند و در حدود قیمت سایپا شاهین داشته باشد.

شاه چهره در پایان اعلام کرد: امیدواریم عرضه و فروش این خودرو تا پایان سال محقق شود. هم اکنون تولید این خودرو در همان خط تولید ال ۹۰ در پارس خودرو در حال انجام بوده و نسخه‌های اولیه آن نیز آماده شده است.

منبع: روزگار خودرو   

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->