مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم
سرخط خبرها
شبکه جامع بیماران خاص مشهد اعلام کرد

مهار کرونا در بین بیماران دیالیزی

  • کد خبر: ۲۵۳۲۲
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
مهار کرونا در بین بیماران دیالیزی
کارشناس امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از مهار کرونا در بین بیماران دیالیزی و افزایش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بیماران خاص در مشهد خبر داد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر جواد رجبیان با اعلام این خبر گفت: با شیوع کرونا در کشور و آغاز اقدامات درمانی، ستاد مقابله با بیماری کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و به‌ویژه شبکه جامع بیماران خاص مشهد، مستقر در معاونت درمان این دانشگاه، اقدامات مراقبتی ویژه خود را برای بیماران دیالیزی، پیوند اعضا و هموفیلی آغاز کرد.

بیماران دیالیزی در معرض خطر بیشتری هستند

دکتر رجبیان به وضعیت بیماران دیالیزی اشاره کرد و افزود: یکی از حوزه‌های پرریسک بیماری‌های خاص در روز‌های کرونایی، بیماران دیالیزی بودند که به‌طور معمول روزدر‌میان باید به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند. در مشهد ۲۳ مرکز دیالیز فعالیت می‌کنند و بیش از ۱۷۰۰ بیمار نیز خدمات دریافت می‌کنند. از همان ابتدا به این مراکز اعلام کردیم که موارد مشکوک به کرونا را شناسایی کنند و از طریق کمیته تخصصی پزشکان عفونی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به پایش سلامت آنان دقت نظر فراوانی شد.

رجبیان تصریح کرد: پس از نظر قطعی این کمیته، مبنی بر مثبت‌بودن علائم کرونا، این بیماران در ۲ مرکز دیالیز بیمارستان دکتر شریعتی و کلینیک سیدالشهدای مشهد ۱۴ روز قرنطینه کرونایی می‌‍‌شوند و هم‌زمان درمان دیالیز هم دریافت می‌کنند.

کارشناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از مهار کرونا در بیماران دیالیزی گفت و افزود: با آنکه بیش از ۷۰ مورد مشکوک در بین بیماران دیالزی داشته‌ایم، تنها ۸ مورد تأیید شده وجود داشته است و باوجود رفت‌وآمد این بیماران به مراکز درمانی، خوشبختانه فوتی‌ای نداشتیم و موفق به مهار کرونا در بین آنان شده‌ایم.

ثبت ۲ فوتی در بیماران هموفیلی

رجبیان به بیماران هموفیلی و تالاسمی اشاره کرد و گفت: مراکز درمانی بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی همیشه جدا بوده است و این بیماران در ایام کرونا نیز هیچ مراجعه‌ای به بیمارستان‌های کرونایی نداشته‌اند. با این حال، محدودیت‌های ترددی برای این بیماران و همراهان آنان وضع شد تا از ابتلای این بیماران به کرونا جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به این مراقبت‌ها و اقدامات بهداشتی‌درمانی‌ای که برای بیماران و خانواده‌هایشان داشتیم، بین ۱۰ تا ۱۲ ابتلا به کرونا گزارش شد و ۲ نفر از بیماران، با سابقه مشکلات خونی که سیستم دفاعی بدن آنان را تضعیف کرده بود، فوت کردند.

رجبیان افزود: برای کنترل همین آمار محدود، در ۲ مرحله، ۸۰۰۰ ماسک و دستکش میان بیماران تالاسمی و خانواده‌های آنان توزیع شد تا مشکلی از لحاظ رعایت نکات بهداشتی نداشته باشند.

بیماران پیوند اعضا مشاوره تلفنی می‌گیرند

کارشناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰۰ بیمار پیوندی در مشهد داریم، افزود: مشکلات این بیماران به‌گونه‌ای است که می‌توانستیم مشکلات درمانی آنان را از راه دور هم مدیریت کنیم، بنابراین مشاوره‌های تلفنی پزشکی برای آنان راه‌اندازی شد تا از مراجعه حضوری پرهیز شود.

رجبیان به سایر اقدامات برای این بیماران اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از راه‌های کاهش مراجعه بیماران پیوندی، بحث دارو‌های آنان بود که با تمدید ۲ ماهه برخی نسخه‌های تجویزی حضور آنان را بسیار کاهش دادیم.
 
مشکلی در تأمین دارو و تجهیزات ویژه نداریم

رجبیان به دارو‌ها و اقلام پزشکی بیماران خاص اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه‌های دارویی برای بیماران خاص نداریم و تمام دارو‌های مورد نیاز این بیماران در دسترس است. درباره تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی نیز مراکز و بیمارستان‌های اختصاصی ما هر ۳ ماه یک‌بار، تهمیدات پزشکی و دپوی وسایل را انجام می‌دهند و اکنون مشکلات تجهیزاتی هم نداریم.

گفتنی است، شبکه جامع بیماران خاص در مشهد از سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شده است و اکنون ۶۹۹۰ بیمار خاص زیر پوشش درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->