پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٣ مرداد ١۴٠٣) | دمای مشهد به ۴۰ درجه می‌رسد ابلاغ شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برنامه رژیم غذایی باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه انجام شود صادرات داروی ایرانی سکته مغزی و قلبی سردرد‌های ناگهانی شب نیاز به بررسی پزشکی دارد گرمای شدید در کشور تا چه زمانی تداوم دارد؟ صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان کشوری پس از محاسبه حقوق شاغلان همتراز آن‌ها دریافت ارز اربعین و خروج از مرز‌ها بدون ثبت‌نام در سامانه سماح ممکن نیست کشف بیش از سه‌هزار قرص و داروی ممنوعه از یک عطاری در بولوار توس مشهد + فیلم بازی جرئت‌و‌حقیقت از دندان‌ساز یک زورگیر حرفه‌ای ساخت دستگیری جمشید ژاپنی، سرکرده باند لاشخورها بریدن گلوی زن در حمام خانه‌اش و فاش شدن رابطه پنهانی آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در خیابان مصلی مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) قتل درپی درگیری خانوادگی مقابل دادسرا موادفروش حرفه‌ای در پوشش مسافربر به دام پلیس افتاد (۲ مرداد ۱۴۰۳) جنایت‌های تکان دهنده مرد قصاب در مشهد خودکشی پس از شلیک خونین به همسر در خیابان‌ حریق منزل مسکونی در بلوار توس مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا همه زندانیان می‌توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند؟ منع بیماران مبتلا به سرطان از سفر زیارتی اربعین
سرخط خبرها

۱۵درصد تست کرونای افراد عادی مثبت بوده است/دانشگاه صنعتی شریف ۱۹هزار کشته کرونایی را پیش‌بینی کرده بود

  • کد خبر: ۲۵۴۶۹
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
۱۵درصد تست کرونای افراد عادی مثبت بوده است/دانشگاه صنعتی شریف ۱۹هزار کشته کرونایی را پیش‌بینی کرده بود
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی گفت: طبق بررسی‌ها ۱۵ درصد تست کرونای افرادی عادی در کشور مثبت بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، ایرج حریرچی در نشست ستاد مدیریت کرونای البرز با بیان اینکه به‌واسطه همراهی و مدیریت خوب شهر‌ها و استان‌های کشور تدابیر ویژه‌ای درمقابله با بیماری ویروسی کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: سه استان کشور از جمله البرز برای وزارت بهداشت نگران کننده بود چراکه البرز دارای تراکم جمعیتی بالا و رشد جمعیتی قابل توجهی است.

او گفت: مهاجرپذیری البرز را باید به ویژگی‌های بالا اضافه کرد و براساس آمار روزانه ۳۵۰هزار نفر به تهران می‌روند و افراد ساکن در البرز ارتباط بیشتربا شهر‌های دیگر داشتند.

حریرچی خاطرنشان کرد: همچنین شاهد حاشیه نشینی نیز دراستان البرز هستیم و با تدابیر انجام شده و به لطف الهی به رغم تحریم‌هایی که در کشور شاهد هستیم توانستیم مدیریت خوبی را در اکثر استان‌های کشور شاهد باشیم و کاهش تعداد بستری و مرگ در کشور قابل تقدیر است که همت همگان در آن موثر بوده است.

او افزود: تا زمانی که مورد ابتلا داریم این سیر ویران کننده دوباره ممکن است بازگردد و دارو، واکسن برای بیماری ویروسی کرونا نداریم و به این ترتیب تا اطلاع بعدی باید فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی رعایت شود چراکه براساس آمار مجموع ظرفیت تولید واکسن انفلوانزا ۱۵۰ میلیون دز سالانه در دنیا است که خیلی خوشبینانه اگر بخواهند افزایش دهند به ۲۵۰میلیون دز می‌رسد.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از مشاغل از جمله راننده‌ها باید درا جتماع حضور یابند و ۶۰درصد مغاز‌های کشور استیجاری است بنابراین در صورت فعالیت باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی مورد تاکید باشد.

او اضافه کرد: اساتید دانشگاه صنعتی شریف پیش‌بینی ۱۹هزار کشته دراثر شیوع بیماری کرونا داشتند که با تدابیر اتخاذ شده در شهر‌های مختلف امروز شاهد آمار پایینی هستیم.

حریرچی گفت: این بیماری هزینه‌براست بنابراین باید ابتدا تست‌های لازم را در اولویت برای تشخیص بیماری داشت چراکه هزینه بستری با احتساب تامین وسایل حفاظتی هر بیمار کرونایی اکنون ۷۰۰هزار تومان برای مراکز درمانی تمام می‌شود.

وی، استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد را استان‌های موفق در مهار کرونا خواند و گفت: این استان‌ها به واسطه تست‌های بالای تشخیص بیماری کرونا توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

حریرچی گفت: همچنان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی تاکید می‌شود چراکه یک فرد بدون علامت افراد بسیاری را مبتلا می‌کند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->