دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

ویروس کرونا در جهش جدید خود ضعیف‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۲۶۱۹۶
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
ویروس کرونا در جهش جدید خود ضعیف‌تر می‌شود
محققان دانشگاه ایالتی آریزونا نمونه‌هایی از صد‌ها مبتلا به ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کردند و تغییراتی در ماده ژنتیکی ویروس مشاهده کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان دانشگاه ایالتی آریزونا نمونه‌هایی از صد‌ها مبتلا به ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کردند و تغییراتی در ماده ژنتیکی ویروس مشاهده کردند. آن‌ها پس از کشف جهش جدید ادعا کردند که ویروس کرونا با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شود.

 

یکی از محققان در‌این‌باره گفت: این چیزی است که قبلا در شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ در مرحله میانی و اواخر شیوع آن مشاهده کردیم که بر اساس آن ویروس تعداد زیادی از پروتئین‌های SS۳ را از دست داد. این پروتئین‌ها تنها برای تکثیر نیستند، بلکه آن‌ها نقش مهمی در سرکوب سیستم ایمنی بدن میزبان دارند.

 

او افزود: در اواخر دوران نقاهت پیشروی این بیماری رو به توقف می‌رود، گرچه همچنان حال بیمار با نسخه جهش‌یافته ویروس ناخوشایند است. با وجود این محققان معتقدند این یافته‌ها می‌تواند نشانه‌ای از ضعیف بودن ویروس باشد. یک نمونه می‌تواند سند قانع‌کننده‌ای برای جلب توجه باشد؛ به این معنا که اگر ژنوم ویروس کرونا توالی بیشتری داشته باشد، دانشمندان ممکن است نمونه‌های بیشتری از این ژنوم ضعیف را بیابند.

 

با این حال این یافته‌ها با مطالعه منتشر‌شده اخیر مغایرت دارد که نشان می‌دهد یک گونه جهش‌یافته از ویروس کرونا ظاهر شده است که حتی ممکن است مسری‌تر از اصل آن باشد.

 

منبع: روزنامه شرق 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->