تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

سال گذشته ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور کشته شده‌اند/ سه‌چهارم کشته شده‌ها مرد هستند

  • کد خبر: ۲۶۳۵۵
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
سال گذشته ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور کشته شده‌اند/ سه‌چهارم کشته شده‌ها مرد هستند
بنا بر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور کشته شده‌اند که البته این تعداد در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سال ۱۳۹۸، ۱۶هزار و ۹۴۷نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شده‌اند، این تعداد نسبت به سال قبل از آن ۱/۴ درصد کاهش یافته است.

بیشترین کشته‌های حوادث رانندگی در شهریور

بر اساس این گزارش بیشترین کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به شهریورماه با ۱۷۹۷ نفر و کمترین آن مربوط به اسفندماه با ۱۰۴۸ نفر بوده است. همچنین روز ۱۷ شهریور با ۸۹ کشته، ۲۵ تیر و ۱۷ مرداد با ۸۱ کشته و ۱۳ خرداد با ۸۰ کشته پرتلفات‌ترین روز‌های سال ۹۸ بوده است.

بیشترین مرگ‌ها در جاده‌های برون‌شهری

در این گزارش با تأکید بر اینکه بیشترین تلفات مربوط به مسیرهای برون‌شهری است، آمده است: ۶۶ درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون‌شهری، ۲۴/۷ درصد در راه‌های درون‌شهری، ۷/۳ درصد در جاده‌های روستایی و محل تصادف نیم‌درصد در راه‌های اختصاصی و ۱/۴ درصد در سایر راه‌ها بوده است.

بیشترین تلفات در استان فارس

بر اساس این گزارش در سال گذشته استان‌های فارس با ۱۲۶۹ نفر، تهران با ۱۲۴۱ نفر و خراسان رضوی با ۱۱۳۲ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۶۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۰۶ نفر و اردبیل با ۲۰۹ نفر کمترین تعداد کشته‌های ناشی ازحوادث رانندگی را داشته‌اند.

بیشترین درصد افزایش در استان بوشهر

بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال۹۸ نسبت به سال قبل از آن در استان‌های بوشهر (۳۷/۳ درصد) و یزد (۳۲/۵ درصد) و بیشترین کاهش مربوط به استان‌های کردستان (۱۶/۱- درصد) و گیلان (۱۶- درصد) بوده است.

بیش از سه‌چهارم کشته شده‌ها مرد هستند

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۸/۲ درصد از کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۸ مرد (۱۳ هزار و ۲۵۶ نفر) و ۲۱/۸ درصد زن (سه هزار و ۶۹۱ نفر) بوده‌اند. همچنین در افراد ۱۸ سال به بالا، ۷۲/۱ درصد متأهل و ۲۶/۷ درصد مجرد بوده و وضعیت تأهل ۱/۲ درصد آنان نامشخص بوده است.

رانندگان؛ بیشترین قربانی

در زمان وقوع تصادف، ۴۳/۳ درصد راننده وسیله نقلیه، ۲۰/۸ درصد عابر پیاده و ۳۵ درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده‌اند.

از مجموع تلفات رانندگی سال ۹۸، ۲۰/۸ درصد عابر پیاده و ۱۹/۴ درصد موتورسیکلت‌سوار بودند.

۳۰-۴۹ سال بیشترین تلفات

از لحاظ سنی ۷/۴ درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگی سال گذشته ۱۰ سال و کمتر، ۵/۶ درصد ۱۷-۱۱ سال، ۲۳/۵ درصد ۲۹-۱۸ سال، ۳۱/۹ درصد ۴۹-۳۰ سال، ۳۱/۵ درصد کشته‌های تصادفات ۵۰ سال به بالا داشته‌اند.

کاهش ۱۱/۸ درصدی تلفات موتورسواران در سال ۱۳۹۸

در طی سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل، تلفات راکبان خودرو سواری ۳/۱ درصد و وانت بار ۷ درصد افزایش و تلفات موتورسواران ۱۱/۸ درصد و عابران پیاده ۲/۸ درصد کاهش داشته است.

ضربه به سر علت اصلی مرگ

علت اصلی مرگ ۳۸/۵ درصد از افراد ضربه به سر، ۳۰/۹ درصد شکستگی‌های متعدد، ۷/۵ درصد به دلیل خون‌ریزی و ۱۶/۴ درصد به دلیل علل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت)، ۶/۷ درصد سایر موارد بوده است.

محل فوت ۵۲/۴ درصد از افراد در محل حادثه، ۶ درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت، ۴۰/۸ درصد از افراد در بیمارستان بوده است. همچنین نحوه انتقال ۹۲/۴ درصد افراد متوفی از طریق آمبولانس بوده است.

کاهش ۵/۵ درصدی مصدومان ارجاعی به پزشکی قانونی

در سال ۹۸، ۳۴۷ هزار و ۳۰۷ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۵/۵ درصد کاهش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->