آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها
محمدجهان‌پا، نویسنده و کارگردان تئاتر:

رسانه‌ها به داد تئاتر برسند

  • کد خبر: ۲۶۵۸۵
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
رسانه‌ها به داد تئاتر برسند
این فراموش‌شدگان، به‌تدریج و با طولانی‌شدن زمان قرنطینه، به تجربه‌های جدیدی می‌رسیدند؛ اول اینکه در تمام این سال‌ها نتوانسته بودند یک انجمن صنفی قدرتمند برای این روزهای سخت داشته باشند

وقتی وجود بیماری کرونا در ایران تأیید شد، آثار و پیامدهایش را به‌سرعت در وضعیت زندگی مردم نشان داد. با بخش‌نامه‌هایی که ستاد فرماندهی کرونا صادر کرد، بسیاری از کسب‌وکارهای اقتصادی برای حفظ جان تماشاگران تعطیل شدند و تئاتر هم از این قائده مستثنا نبود. این تعطیلی بلندمدت و برآورد ضرر مالی نشان از یک بحران و شکست تجاری برای تئاتر بود. سالن‌های خصوصی تئاتر زیر بار تأمین هزینه‌های جاری خود کمر خم کردند و بسیاری از هنرمندان شاغل در این عرصه به سرعت فراموش شدند.

این فراموش‌شدگان، به‌تدریج و با طولانی‌شدن زمان قرنطینه، به تجربه‌های جدیدی می‌رسیدند؛ اول اینکه در تمام این سال‌ها نتوانسته بودند یک انجمن صنفی قدرتمند برای این روزهای سخت داشته باشند تا از حق و حقوق آن‌ها در ستاد ملی کرونا دفاع شود. این اولین تأثیر منفی بحران کرونا برای تئاتر بود و ما را به خودمان آورد. بنابراین باید یک فکر اساسی برای این مسئله داشته باشیم. دوم اینکه ما نتوانستیم برنامه‌ریزی مناسبی برای قرنطینه خانگی داشته باشیم و از آن در مسیر ارتقای آموزش اهالی تئاتر در بستر فضای مجازی استفاده کنیم. متأسفانه این فرصت هم از دست رفته است.

 اما سوال اساسی این است که آیا دوباره مردم مشتاق خواهند بود برای دیدن تئاتر در سالن‌ها حضور پیدا کنند؟ به نظر من مسئولان این امر باید به هنرمندان کمک کنند. بازگشایی دوباره سالن‌های تئاتر با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازمند حمایت است؛ ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی و تهیه گزارش‌های خبری می‌توانند بار دیگر توجه مردم را برای حضور در سالن‌های تئاتر جلب کنند. این امر محقق نمی‌شود مگر با کمک و حمایت رسانه‌های گروهی  و مطبوعات.

اما چیزی که در پایان باید به آن اشاره کنم این است که کرونا به ما این ذهنیت را خواهد داد که به تئاتر محیطی-درمقایسه با ضبط تله‌تئاتری و پخش در فضای مجازی- بهتر و دقیق‌تر بیندیشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->