پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

پشت پرده خودرو‌های صفر در بازار چیست؟ / چه کسانی صفر‌های بی‌نام را وارد بازار می‌کنند؟!

  • کد خبر: ۲۶۶۸۵
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
  • ۱
پشت پرده خودرو‌های صفر در بازار چیست؟ / چه کسانی صفر‌های بی‌نام را  وارد بازار می‌کنند؟!
۲۲ اردیبهشت‌ ۲ روز پیش بود که وزیر برکنار شده صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار مسئولیت داد تا در ۲۴ ساعت،برای فروکش‌کردن تلاطم بهوجود آمده در بازار خودرو، اقدامات مقتضی را انجام دهد و وضعیت موجود را سامان‌دهی کنند.حالا رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو خبر می‌دهد.
سعیده ساجدی‌نیا – حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اشاره به ورود سازمان حمایت از مصرف‌کننده و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در ۴۸ ساعت، گفت: وضعیت بازار کاملا افسارگسیخته بود و هر کسی هر قیمتی می‌خواست برای فروش اعلام می‌کرد، اما باتوجه‌به مصوبات یکی دو روز گذشته، باید قیمت‌ها به نرخ سابق بازگردد و در گام نخست تا ۱۵ درصد قیمت‌های کاذب خودرو ریزش کرده است.

بازار رونق ندارد؛ فقط ضرر است
او با بیان اینکه شرایط کنونی همه را ازجمله فروشنده و خریدار متضرر می‌کند، اظهار کرد: خریدار گران خریده است و فروشنده هم باز باید همان خودرو فروخته شده را گران‌تر بخرد و بنابراین بازار فعلی برای مصرف‌کننده حقیقی فقط ضرر است و در این میان کاسب‌ها هم نمی‌توانند کسب کنند و بازار رونقی ندارد.

پشت پرده خودرو‌های صفر در بازار
حیدری با اشاره به فعالیت سودجویانه برخی سرمایه‌گذاران و بازاریان در بازار خودرو که خرید‌های گروهی و سبدی انجام داده‌اند، گفت: این افراد باید شناسایی شوند و مشخص شود در شرایطی که خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند به تعهدات خود برای واگذاری خودرو‌های پیش‌فروش شده عمل کنند و ثبت‌نام جدیدی هم انجام نشده است، منشأ خودرو‌های صفر و کارنکرده که در تعداد بالا و به‌صورت بی‌نام وارد بازار می‌شوند، کجاست و چه کسانی از آن نفع می‌برند.

حباب قیمت‌ها شکسته می‌شود
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد پیش‌بینی کرد در صورت جدیت مسئولان، قیمت‌ها به نرخ‌های قبلی بازمی‌گردد، اما هنوز قیمت‌گذاری‌ها ثبات ندارد، هر چند که بی‌ثباتی هم بیشتر روی کاغذ است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد!

او افزود: اگر شرکت‌های سازنده خودرو به تعهداتشان عمل کنند و خودرو‌های پیش‌فروش شده را به مشتریان تحویل دهند، فاصله عرضه و تقاضا کمتر می‌شود و بازار به تعادل می‌رسد و هیجان‌های کاذب برطرف و حباب قیمت‌ها شکسته می‌شود.

قیمت‌گذاری‌ها به دست اتحادیه‌‎ها بیفتد
حیدری یک پیشنهاد هم داد. او گفت: قیمت‌های تمام‌شده و مصوب خودرو از کارخانه اعلام و نرخ‌گذاری از سوی اتحادیه‌ها انجام شود تا بازار دچار این آشفتگی و هیجان نشود.
 
شیوه تعیین قیمت متعارف خودرو
عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، در جلسه روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه تنظیم بازار با تأکید بر اینکه تمام شرکت‌ها مکلف‌اند قیمت مصوب را درج کنند، گفت: قیمت خودرو در کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود قیمت متعارف در بازار است و بر این اساس سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور، نمایندگی‌های خودروساز و بازرسان مکلف‌اند معیار قیمت را فرمول یادشده قرار دهند و بازرسان باید هرگونه گران‌فروشی را به تعزیرات گزارش کنند.

او این را هم گفته است که هر کد ملی که در ۳ سال گذشته خودروی پیش‌خرید نکرده است، قادر به ثبت‌نام برای خرید خودرو خواهد بود و متقاضیان خرید خودرو نباید دارای پلاک جاری باشند و این موضوع از نیروی انتظامی استعلام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
چرا قیمت تمام شده رادر نظر نمی کیرند و فقط فریب مردم در راس امور است .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->