کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

روحانی: با حذف فضای دلالی، خودرو با قیمت منطقی به دست مصرف‌کننده برسد

  • کد خبر: ۲۶۹۷۷
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
روحانی: با حذف فضای دلالی، خودرو با قیمت منطقی به دست مصرف‌کننده برسد
رئیس جمهور گفت: با حذف فضای دلالی و واسطه‌گری، خودرو باید با قیمت منطقی از تولید کننده به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس جمهور با صدور دستوراتی مبنی بر مدیریت بازار، بر حمایت از مصرف‌کننده، ایجاد آرامش در فضای کسب‌وکار و جهش تولید تأکید کرد: با حذف فضای دلالی و واسطه‌گری، خودرو باید با قیمت منطقی از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده برسد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت‌وگو با حسین مدرس، خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: کنترل بازار و حمایت از مصرف‌کننده و ایجاد آرامش در فضای کسب‌وکار و مسیر شفاف میان تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان، مطالبات منطقی مردم و صاحبان کسب‌وکار و دولت است که ضروری است به جدیت در تحقق این اهداف اهتمام داشته باشید.

رئیس جمهور همچنین دستور داد با انتخاب نیروهای دل‌سوز، متخصص، با تجربه و جوان، تلاش خود را بر مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، سامان‌دهی قیمت خودرو، جهش تولید، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب‌وکار متمرکز کند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در مدیریت بازار برای تأمین کالاهای ضروری مردم افزود: رصد دائمی بازار در جهت تأمین کالاهای اساسی و ضروری مردم و کنترل عرضه وتقاضا قطعا نقش اساسی در مدیریت قیمت‌ها خواهد داشت. همچنین باید در جهت رفع دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه‌ها در تأمین مواد اولیه به جدیت تلاش کرد.

روحانی با بیان اینکه برای تسریع در تحقق موارد ذکر شده در حکم سرپرستی باید برنامه‌ریزی دقیق انجام گیرد، به موضوع نابسامانی در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: در همین راستا طبق یک برنامه‌ریزی روشن و شفاف که هم برای تولید‌کنندگان خودرو و هم برای مردم کاملا آشکار و مشخص باشد، باید با حذف فضای دلالی و واسطه‌گری، خودرو با قیمت منطقی از تولید‌کننده به دست مصرف‌کننده برسد.

وی افزود: این مسیر باید به گونه‌ای طراحی شود که به حذف نقش آفرینی کاذب واسطه‌ها و دلالان در تعیین قیمت خودرو و ارجحیت یافتن منفعت مردم و تولیدکنندگان خودرو منجر شود و قطعا تحقق این موضوع عمل به مصوبه ستاد اقتصادی دولت خواهد بود.

قیمت گزاف خودرو برای مردم و مسئولان قابل تحمل نیست

روحانی تأکید کرد: به هیچ وجه از سوی مردم و مسئولان قابل تحمل نخواهد بود که با جهش‌های غیرمنطقی و کاذب در بازار خودرو، خودروهای تولیدی کشور با قیمتی گزاف به دست مردم برسد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اهمیت برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری مناسب‌تر از معادن کشور اشاره کرد و گفت: باید با تدوین یک برنامه یکدست و روشن فعالیت معادن در اختیار کسانی قرار گیرد که با تلاش خود، سهم معادن را در اقتصاد کشور ارتقا ببخشند و کشور را به جمع کشورهای تأثیرگذار در حوزه معادن برسانند.

روحانی همچنین بر ضرورت تلاش در جهت رفع دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه‌ها برای تأمین مواد اولیه تأکید و اظهار کرد: تأمین مواد اولیه کارخانجات را وظیفه‌ای ویژه برای تحقق شعار جهش تولید تلقی کنید و در رفع نیاز صنعتکاران و تولید‌کنندگان سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تلاش کنید.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به جهش تولید اظهار کرد: باید با ارتباط مؤثر با صنعتگران، تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار و صادرکنندگان، حوزه تولید بیش از پیش تقویت و شعار جهش تولید در عمل محقق شود و تحقق این شعار باید به گونه‌ای باشد که مردم تأثیر ملموس آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

حسن روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در حکمی رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، را برکنار و حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.
رئیس جمهور در حکم انتصاب مدرس خیابانی بر ضرورت توجه ویژه به جهش تولید که در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب ارتقای اقتدار و عزت ملی خواهد بود تأکید کرده و می‌افزاید «انتظار می‌رود ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه‌های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب‌نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، سامان‌دهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب‌وکار اقدام نمایید.»
در هفته اخیر افزایش قیمت خودرو موجب نابسمانی‌هایی در بازار خودرو بروز نگرانی و نارضایتی‌های مردم شده است، بیشتر کارشناسان این روند شتابان صعود قیمت‌ها را ناشی از فضاسازی روانی و دخالت دلالان و واسطه‌گران در این صنعت می‌دانند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->