بازدید شهردار مشهد از شهرداری‌های مناطق ۱۰ و ۱۱ + عکس حاجی‌بگلو: همراهی و همسویی شهردار و شورا اتفاقات خوبی را برای شهر رقم می‌زند اعمال قانون هزار و ۵۹۹ فقره تخلفات حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۹ دستگاه خودروی متخلف (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) شهردار مشهد از فعالیت ۴۰ ساعته قطار شهری به مناسبت تحویل سال خبرداد سرویس‌دهی ویژه تحویل سال با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهد مقدس | فعالیت ۲۴ ساعته برخی خطوط از ۲۹ اسفند تا پایان یکم فروردین‌ماه هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳
سرخط خبرها
رضایت شهروندان از آغاز مجدد فعالیت مترو از امروز

خسارت ۱۵ میلیارد تومانی قطارشهری مشهد در حوزه فروش بلیت

  • کد خبر: ۲۸۰۱۲
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
خسارت ۱۵ میلیارد تومانی قطارشهری مشهد در حوزه فروش بلیت
قبل از شیوع کرونا روزانه ۲۴۰ هزار نفر با قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شدند که این رقم برای وضعیت کنونی کمتر از ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.
لاله سادات کوثری/ شهرآرانیوز- از ۲۵ اسفندماه سال گذشته بود که بنا به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد فعالیت قطارشهری به‌دلیل مبارزه با شیوع کرونا متوقف شد. ادامه این موضوع با ورود به روز‌های پیک شیوع ادامه یافت و هم‌زمان فعالیت اتوبوس‌رانی نیز ممنوع اعلام شد، بعد از پایان تعطیلات نوروز به‌صورت پلکانی در وهله اول راه‌اندازی فعالیت خطوط محدودی از اتوبوس در بازه‌های زمانی خاص کلید خورد، اما قطارشهری همچنان تعطیل بود تا آنجا که متولیان بهداشتی و نمایندگان ستاد ملی کرونا در استان وضعیت مشهد را در حوزه شیوع کرونا تثبیت شده اعلام کردند. همین امر باعث شد تا نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد موضوع ادامه فعالیت قطارشهری مشهد را در دستورکار نودودومین صحن علنی شورا قرار دهند و بر اساس آن با فعالیت قطارشهری از تاریخ ۶ خردادماه به استناد تصمیم شهردار موافقت کنند.
بر این اساس و به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد امروز نخستین روز فعالیت دوباره قطارشهری مشهد بعد از حدود ۲ ماه و نیم تعطیلی است.
 

بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
مصطفوی یکی از شهروندانی است که امروز در ایستگاه خط ۲ قطارشهری برای استفاده از ظرفیت ناوگان ایستاده است درباره بازگشایی خطوط قطارشهری معتقد است: تعطیلی قطارشهری واقعا همه برنامه زندگی‌مان را به هم ریخت. شغل آزاد دارم و کاسب اطراف حرم هستم. کار و کاسبی هم با شیوع کرونا رونق نداشت، اما واقعا برای تردد به مشکل اساسی برخورده بودم.

وی ادامه داد: خیلی از کارمندان و حتی کسبه شغل آزاد با قطارشهری تردد می‌کنند. به نظر من بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی واقعا کار درست و مناسبی بود.
وی گفت: البته امیدواریم شهروندان پروتکل‌ها را رعایت کنند، چرا که اگر رعایت نکنند همه این سختی‌هایی که در این دوران کشیده‌ایم بر باد می‌رود.
 


فعالیت دوباره به‌لحاظ منطقی درست است
هاشمی شهروند دیگری است که درباره فعالیت دوباره ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه قطارشهری معتقد است: اینکه فعالیت حمل‌ونقل عمومی از سر گرفته شود، از نظر منطقی و عقلانی درست است، چون ممکن است کرونا تا مدت زیادی با مردم و جامعه همراه باشد، اما نمی‌توان که کار و زندگی مردم را تعطیل کرد.
وی گفت: بهتر است مسئولان بیشتر تمرکز خود را به محدودیت تردد‌ها به‌ویژه ورودی‌های مشهد متمایل کنند، چرا که اگر همه‌چیز به روال عادی برگردد و مسافران و زائران در تابستان به سمت این شهر هجوم بیاورند، وضعیت مشهد دوباره بدتر از قبل می‌شود.
 
 

وضعیت شهر بدتر از قبل می‌شود
زارع شهروند دیگری است که با بازگشایی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مخالف است و دراین‌باره معتقد است: بازگشایی ناوگان حمل‌ونقل عمومی یعنی جابه‌جایی خیل عظیمی از مسافران که رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی برایشان غیرممکن است.

وی ادامه داد: یک ماه دیگر وارد فصل تابستان می‌شویم و زائران زیادی هم به شهر مشهد سفر می‌کنند، این موضوع باعث می‌شود که شیوع کرونا در مشهد شدت یابد.

وی افزود: کاش متولیان موضوع را با بررسی همه‌جانبه به تصویب می‌رساندند. البته درباره بازگشت دوباره شهر مشهد به وضعیت قرمز تنها بازگشایی حمل‌ونقل عمومی تأثیر‌گذار نیست و مؤلفه‌های زیادی تأثیرگذارند.
وی گفت: به‌نظر بنده تصمیم‌گیری برای شهری مثل مشهد درخصوص کرونا باید کمی متفاوت‌تر از کلان‌شهر‌های دیگر کشور انجام می‌شد، چرا که در مشهد علاوه بر مجاوران موضوع جامعه زوار را هم داریم.
 
خسارت ۱۵ میلیارد تومانی در حوزه فروش بلیت
دراین‌باره مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد گفت: در ایام شیوع کرونا که به تعطیلی فعالیت قطارشهری منجر شد، شهرداری مشهد حدود ۱۵ میلیارد تومان در حوزه فروش بلیت ضرر کرد.
وحید مبین مقدم با بیان اینکه فروش بلیت در این ایام صفر بوده است، ادامه داد: امروز نخستین روز بازگشایی قطارشهری بعد از حدود ۲ ماه و نیم تعطیلی است، اما برای اینکه نگرانی‌ها درخصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برطرف شود، استفاده از ماسک در قطارشهری الزامی است.

وی با بیان اینکه مسافران پیش از ورود به واگن‌ها به استفاده از ماسک ملزم شده‌اند، گفت: حدود ۲۴ کانتر برای فروش ماسک در ایستگاه‌ها هست. علاوه بر این تعدادی از همکاران نیز در محل گیت‌های ورودی ماسک توزیع می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، صندلی‌های قطار‌ها و ایستگاه‌ها نشانه‌گذاری شده است. پوستر‌ها و کلیپ‌های آموزشی نیز تهیه شده است که در قطار‌ها و ایستگاه‌ها پخش خواهد شد.
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد افزود: تمام قطار‌ها و ایستگاه‌ها هر شب به‌صورت اساسی ضدعفونی می‌شوند. علاوه بر این قطار‌ها و ایستگاه‌ها در شبانه‌روز به صورت جزئی نیز ضدعفونی می‌شوند. برای کارکنان حاضر در ایستگاه‌ها نیز لوازم حفاظتی در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه همواره تأکید کردیم شهروندانی که سفر ضروری دارند از قطارشهری استفاده کنند، ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری در قطار‌ها انجام شده است و تمام صندلی‌ها در قطار‌ها و ایستگاه‌ها علامت‌گذاری شده‌اند.

پیش‌بینی جابه‌جایی کمتر از ۱۰۰ هزار مسافر
وی افزود: در ایام قبل از کرونا تعداد جابه‌جایی مسافر حدود ۲۴۰ هزار نفر در روز بود، اما این عدد باتوجه‌به شرایط روز و شیوع کرونا کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: برای خط یک در سرفاصله زمانی ۷ دقیقه و برای خط ۲ سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه در نظر گرفته‌ایم. در طول روز باتوجه‌به رصد و گزارش همکارانمان و به‌وسیله دوربین‌ها و حجم مسافر در ساعات پیک، سرفاصله زمانی را کاهش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: ساعات سرویس‌دهی قطارشهری ۶ صبح تا ۸ شب است و امیدواریم با رعایت درست و بهداشتی شهروندان این ساعات نیز به‌صورت پلکانی افزایش یابد.

بخشودگی اجاره غرفه‌های تجاری
مبین مقدم اضافه کرد: به دلیل همکاری با کسبه غرفه‌های تجاری، اجاره واحد‌های آنان از سوی شهرداری در بازه شیوع کرونا بخشیده شد. علاوه بر آن در این ایام پرداخت حقوق کارکنان را نیز داشته‌ایم.
 
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->