حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

سانیول؛ سناریوی جدید دلال‌ها/ شایعات حاشیه‌ای داغ حول نیمکت تیم ملی فوتبال ایران

  • کد خبر: ۲۸۱۴۹
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
سانیول؛ سناریوی جدید دلال‌ها/ شایعات حاشیه‌ای داغ حول نیمکت تیم ملی فوتبال ایران
نیمکت تیم ملی فوتبال همچنان برای واسطه‌ها پول‌ساز است
احسان سرفرازی/شهرآرانیوز - خبر نزدیک‌شدن ویلی سانیول به نیمکت تیم ملی فوتبال روز گذشته درحالی فضای رسانه‌ای کشور را تحت‌تأثیر قرار داد که پیش‌از‌این نیز بار دیگر بحث کناررفتن مربی کروات پیش از شروع‌به‌کارش مطرح شده بود!
خبری که البته خیلی زود با واکنش فدراسیون فوتبال روبه‌رو شد، اما چیزی از داغی آن کم نکرد تا ثابت شود نیمکت تیم ملی فوتبال همچنان برای دلال‌ها جذاب و پول‌ساز است.
 
ویلی سانیول، ستاره اسبق سمت راست خط دفاعی تیم ملی فرانسه و باشگاه بایرن‌مونیخ چندی‌پیش ناگهان در برنامه فوتبال ۱۲۰ ظاهر شد و پس از آن بود که نامش در فوتبال ایران مطرح شد! مدافع سرعتی اسبق باواریایی‌ها که سابقه بازی با وحید هاشمیان و علی کریمی را دارد، در این برنامه شماره ۸ سابق بایرن را یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان تاریخ خواند و با همین ادبیات و به‌واسطه محبوبیت علی کریمی، هم محبوب اهالی فوتبال شد و هم برخی از دلالان داخلی را وسوسه کرد که این مربی خانه‌نشین را به فوتبال ایران نزدیک کنند.

ادعای عجیب سایت فوت‌مرکاتو
خبر سرمربیگری سانیول درحالی دیروز مطرح شد که تیم ملی فوتبال کشورمان این‌روز‌ها تقریبا در تعطیلی به سر می‌برد و اسکوچیچ به‌عنوان نفر اول کادر فنی این تیم در ایران حضور ندارد. خبر نزدیک‌شدن سانیول به تیم ملی را اولین‌بار سایت فوت‌مرکاتو فرانسه منتشر کرد. این سایت اعلام کرد سانیول تصمیم گرفته است به کارش به‌عنوان کارشناس در شبکه RMC پایان دهد. فوت مرکاتو نوشت: بازگشت به دنیای فوتبال ممکن است نزدیک باشد. طبق اطلاعات ما، بازیکن سابق بایرن‌مونیخ درحال مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران است. سانیول ۴۳ساله که از خصوصیات او در ایران استقبال می‌شود، می‌تواند گزینه هدایت تیم ملی ایران به‌جای دراگان اسکوچیچ باشد؛ تیمی که در رده سی‌وسوم فیفا قرار دارد. این خبر بعد از نشر در رسانه‌های ایران بلافاصله با واکنش فدراسیون فوتبال کشورمان مواجه شد و سئول‌نشینان در اطلاعیه‌ای اعلام کردند هیچ مذاکره‌ای با ویلی‌سانیول صورت نگرفته است و تیم ملی تحت سرمربیگری دراگان اسکوچیچ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

ردپای دلالان در ساختن شایعات حاشیه‌ای
به نظر می‌رسد بازار شایعات حول نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان بازهم داغ خواهد بود. برانکو، استراماچونی و کالدرون نام‌هایی بودند که در ماه‌های اخیر به‌عنوان نامزد‌های نشستن روی نیمکت تیم ملی معرفی شده بودند و جالب اینکه نام مربی آرژانتینی بعد از انتخاب استراماچونی مطرح شد. حال این سناریو برای ویلی‌سانیول هم به‌نوعی دیگر تکرار شده است.
انتخاب اسکوچیچ از همان روز اول با انتقاد‌های فراوانی همراه بود. خیلی‌ها نداشتن یک کارنامه قابل دفاع را دلیلی برای حملات خود به این مربی می‌دانستند و معتقد بودند که با توجه به مسیر حساسی که تیم ملی کشورمان برای رسیدن به جام‌جهانی قطر در پیش دارد، باید یک نام بزرگ‌تر و با عملکرد بهتر روی نیمکت بنشیند. اینکه این نظریه می‌تواند از سر دلسوزی باشد یا خیر، با توجه به برهم‌زدن آرامش سرمربی کنونی تیم ملی، کاملا رد می‌شود؛ اما اتفاقی که دراین‌بین آزاردهنده است، حضور دلالانی است که به بهانه‌های مختلف به‌دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند، واسطه‌هایی که قبل از موفقیت تیم ملی به دلار‌های واریزی به حساب‌هایشان فکر می‌کنند.

دستیار سابق آنچلوتی با ۸ روز سابقه سرمربیگری بایرن
اما ویلی سانیول پس از بازنشستگی چه فعالیت‌هایی داشته است؟ این پیش‌کسوت ۴۳ساله فرانسوی تا ۳ سال بعد از پایان دوران بازیگری‌اش در جایی دیده نشد، سپس در قامت مدیر فنی تیم ملی فرانسه کارش را آغاز کرد. بعد از ۲ سال برای مدت کوتاهی سرمربی موقت تیم زیر بیست‌ساله‌های فرانسه شد و سپس کارش را به‌عنوان سرمربی رسمی تیم زیر بیست‌وسه‌ساله‌های کشورش آغاز کرد. بعد از آن پیشنهاد بوردو از راه رسید. با این تیم در لیگ‌یک فرانسه تقریبا ۲ سال همکاری داشت. در فصل اول عملکردش قابل‌قبول بود و بوردو به مقام ششم رسید. آن‌ها از سد پاریس و موناکو هم گذشتند. در فصل بعدی مجوز حضور در لیگ اروپا را برای تیمش به دست آورد، اما چند شکست سنگین باعث شد تا از کار برکنار شود.
سانیول مدتی بعد به‌عنوان دستیار کارلو آنچلوتی راهی بایرن‌مونیخ شد. همکاری این‌دو زیاد به طول نینجامید. آنچلوتی برکنار شد، اما سانیول به‌عنوان سرمربی موقت تیم برای ۸ روز سکان‌دار باواریایی‌ها شد. او در بازی برابر هرتابرلین سرمربی مونیخی‌ها بود و در پایان نتیجه به‌دست‌آمده تساوی ۲بر۲ بود. بعد از آن یوپ هاینکس تا پایان فصل هدایت بایرن را به‌عهده گرفت و سانیول هم در کادر او جایی نداشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->