مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

انتظار ۳۵ ساله اهالی جاده میامی به نتیجه رسید؛ بهره‌برداری از پروژه ۷۵ متری رضوی در ابتدای شهریور

  • کد خبر: ۲۸۶۳۳
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
انتظار ۳۵ ساله اهالی جاده میامی به نتیجه رسید؛ بهره‌برداری از پروژه ۷۵ متری رضوی در ابتدای شهریور
انتظار ۳۵ ساله اهالی جاده میامی با بهسازی و ۲ بانده‌شدن جاده مهدی‌آباد به شهرک رضویه به پایان می‌رسد
علیرضا ظهیری/شهرآرانیوز - ۷۵ متری رضوی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای مدیریت شهری است که با احداث آن شاهد اتفاقات بسیار خوبی در تسهیل حمل‌ونقل خواهیم بود. پروژه‌ای که در یکی از مناطق کم‌برخوردار مشهد قرار گرفته و نقطه اتصال آزادراه کنارگذر شمالی شهر از سمت شهرک رضویه به مشهد است.

همین اتصال، سال‌هاست که حجم تردد این محور به‌ویژه تردد خودرو‌های سنگین را در مسیر بسیار بالا برده و این تردد‌ها سبب بروز حوادث بسیاری در این محور شده است. از همین رو مدیران شهری آرزوی ۳۵ ساله شهروندان ساکن در جاده میامی را محقق کردند و از مردادماه سال ۹۸ کلنگ احداث این مسیر را به زمین زدند. حالا هم فقط حدود ۳ ماه باقی مانده تا این محور ۲ بانده در اختیار مردم قرار گیرد.
 
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه سابقه پروژه بهسازی و ۲ بانده‌شدن مسیر مهدی‌آباد به شهرک رضوی به ۳۵ سال پیش بر‌می‌گردد که هیچ‌گاه محقق نشده بود، اظهار کرد: باتوجه‌به این سابقه و از طرفی مطالبه مردمی، مدیریت شهری پروژه بهسازی باند اول و احداث باند دوم بولوار ۷۵ متری رضوی از مهدی‌آباد به شهرک رضوی را در دستورکار خود قرار داد. خلیل‌ا... کاظمی افزود: مردادماه پارسال کلنگ بهسازی باند اول این پروژه مهم و کاربردی به طول ۵/۳ کیلومتر و احداث باند دوم به طول ۵/۹ کیلومتر به زمین زده شد و تا امروز این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار است.
 
وی تأکید کرد: براساس برنامه زمان‌بندی، این پروژه تا ابتدای شهریورماه امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.
کاظمی با بیان اینکه حجم آسفالتی که برای این پروژه استفاده می‌شود ۵۰ هزار تن است، ادامه داد: همچنین در طول این مسیر یک پل ۴ دهانه ۲۰ متری به طول ۸۰ متر و عرض ۱۳ متر نیز ایجاد می‌شود تا در نهایت یک جاده استاندارد و با ایمنی کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

پیش از این و در زمان کلنگ‌زنی این پروژه کاظمی اعلام کرده بود که پیش‌بینی اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۳۴ میلیارد تومان است.

پارکینگ آزادی با سرعت در حال تکمیل است
همچنین معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به انتشار برخی از اخبار مبنی‌بر تعطیلی عملیات اجرایی پروژه پارکینگ بزرگ آزادی و تأخیر در بهره‌برداری از آن، گفت: عملیات اجرایی پارکینگ و پایانه بزرگ آزادی ۱۷ خرداد ۹۸، باتوجه‌به درخواست‌های شهروندان برای استفاده از بوستان ملت و کمبود پارکینگ و همچنین مشکلات پایانه اتوبوس‌رانی مجاور این بوستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی برای بهره‌برداری از این پروژه ۵۰۰ روز بود، افزود: متأسفانه در ابتدای کار، پروژه با معارضات زیادی از جمله خط لوله گاز و تأسیسات برخی شرکت‌های خدماتی روبه‌رو شد که همین امر روند زمان‌بندی پروژه را با تأخیر چند ماهه روبه‌رو کرد.

کاظمی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، معارضات رفع و بخشی از تأخیر پیش آمده جبران خواهد شد و عملیات احداث این پارکینگ بزرگ با سرعت درحال انجام است.
معاون شهردار مشهد با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پارکینگ و پایانه بزرگ آزادی گفت: باتوجه‌به سرعت پروژه و فعال‌بودن عملیات اجرایی به‌صورت ۳ نوبت، این پروژه درنهایت آذرماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->