سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

در پیش‌فروش خودرو، حامی حقوق مصرف کننده هستیم/خودروسازان موظف به رعایت قیمت‌های شورای رقابت

  • کد خبر: ۲۸۹۱۸
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
  • ۳
در پیش‌فروش خودرو، حامی حقوق مصرف کننده هستیم/خودروسازان موظف به رعایت قیمت‌های شورای رقابت
در طرح پیش‌فروش خودرو، حامی حقوق مصرف کننده هستیم و خودروسازان نیز موظف هستند در طرح فروش‌های خود از قیمت‌های مصوب شورای رقابت پیروی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه طرح پیش‌فروش خودرو توسط کمیته خودرو ارائه شده که مشابه‌ای هم در دنیا ندارد، اظهارکرد: هر طرحی الزاما نباید مشابهی در دنیا داشته باشد و بگذاریم در برخی موارد نیز دنیا از مشابه ایرانی استفاده کند. در طرح پیش فروش خودرو‌ها همه جوانب کار سنجیده شده است و ما با آمادگی کامل به استقبال اجرای این طرح می‌رویم.

 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخشی از صحبت‌هایش با شاره به نحوه قیمت‌گذاری‌ها، گفت: شورای رقابت به عنوان مسئول قیمت‌گذاری خودروها، قیمت‌ها را اعلام کرده است و خودروسازان نیز موظف به رعایت فروش به همان قیمت‌ها هستند. همچنین به زودی برای برخی خودرو‌های کم تیراژ نیز قیمت‌گذاری صورت خواهد گرفت.

 

تابش تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به عنوان مدافع حقوق مصرف‌کننده رصد و نظارت بر این قیمت‌ها را انجام خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کالا بسته به متغیر‌ها و شاخص‌های خاص خود تعیین می‌شود، تاکید کرد: شورای رقابت نیز قیمت خودرو‌ها را بر اساس این متغیر‌ها و بر اساس نرخ تورم محاسبه می‌کند و سازمان حمایت نیز به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات، این آنالیز قیمتی را دریافت کرده است تا کار رصد و پایش را به عنوان عضو کمیته خودرو و عضو ستاد تنظیم بازار بهتر و دقیق‌تر انجام دهیم.

 

هماهنگی‌های لازم برای عرضه خودرو‌ها احتکار شده انجام شد

معاون وزیر صمت در یک برنامه ایران امروز تصریح کرد: در رابطه با خودرو‌های بدون پلاک شناسایی شده در پارکینگ‌ها، سیاست‌های لازم ابلاغ شده و با پلیس راهور نیروی انتظامی و دادستانی، تعزیرات و... هماهنگی‌های لازم انجام شده است. ضمن اینکه مهلت پارکینگ‌ها برای عرضه خودرو‌های احتکار شده، سوم خرداد تمام شد و از این تاریخ به بعد مبنای برخورد بازرسان و سایر دستگاه‌هایی که در این طرح همکاری می‌کنند مواجهه با احتکار است و اگر خودرویی بدون پلاک در پارکینگ‌ها وجود داشته باشد تحت عنوان احتکار برای آن پرونده تشکیل می‌شود، در صورت تایید احتکار مالک خودرو‌ها ملزم هستند خودرو‌ها را به قیمت درب کارحانه عرضه کنند.

 

به گفته تابش در حالت دوم اگر مالک از این روند تمکین نکند، دستگاه‌های قضایی اقدام خواهند کرد و خودرو دوباره در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد تا در قالب قرعه کشی و طرح‌های فروش با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی افزود: نگهداری خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک عملاً بیش ازسه ماه مقدور و ممکن نیست و این خودرو‌ها باید در بازار عرضه شوند. از سوی دیگر نقل‌وانتقال وکالتی خودرو ممنوع اعلام شده است؛ بنابراین سه ماه بیشتر یک خودرو نمی‌تواند بصورت صفر کیلومتر باقی بماند.

 

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این مرحله از ثبت نام ۲۵ هزار خودرو عرضه خواهد شد و متعاقب آن عرضه ۷۵ هزار خودروی دیگر در طرح پیش‌فروش ۱۸ خردادماه خواهیم داشت و سه بار تا پایان سال نیز این طرح‌ها تکرار می‌شوند. امیدواریم با عرضه به موقع و به اندازه کافی، افزایش تولید و سیاست‌های مدیریت بازار و تعیین قیمت توسط شورای رقابت به تعدیل بازار کمک کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
1
با سلام لطف کنید شرایطی برای خانوادهایی ک ماشین هیچ ندارند شرایطی مانند سرپرست خانواده وامثال اینا بگذارید تا حق کسی ضایع نگردد
موری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
این خبرها همش دروغه ایرانخودرو با قیمتی که خودش میخواد محصولاتش رو میفروشه حقوق مصرف کننده رو هم پایمال میکنه براش مهم نیست
پینوکیو
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
اقا اقا حقوق مصرف کننده کجا بود بهمن ۹۷ ماشین ثبت نام کردم ۱۴ ماهه خرداد ۹۹ فاکتور صادر شده قیمت شورای رقابت ۷۱۷۰۰ بوده ایرانخودرو ۸۳۶۰۰ پول گرفته چه حقوق مصرف کننده ای تازه یه سری ابشنهای ماشین رو هم حذف کردن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->