آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران فروش فوق‌العاده سایپا از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + لینک ثبت‌نام نرخ تورم فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر صمت: شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری پژو پارس است تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی برای خرید خودرو + جزئیات (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به بازار خرید و اجاره هواپیمای شخصی در ایران | خرید جت شخصی چند تومان آب می‌خورد؟ تشدید نظارت ها بر بازار مسکن | پلمب ۳ بنگاه املاک در مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۹۲۰ هکتار کشت کلزا در شهرستان مشهد انجام شد صنعت شوینده ایران خودکفا و صادرکننده ماهانه ۲۰ هزار تن شیر خشک تولید می‌شود افزایش قیمت برخی مدل‌های تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی تامین نیمی از ورودی آب سد‌ها در یک ماه اخیر ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان واکنش نشان داد + متن نامه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) عقب‌نشینی خریداران پس از دو روز طوفانی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ اردیبهشت ماه، آخرین مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
سرخط خبرها

بمب ساعتی افزایش قیمت‌ها در بازار تیره‌وتار مسکن

  • کد خبر: ۲۸۹۷۰
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
  • ۴۹
بمب ساعتی افزایش قیمت‌ها در بازار تیره‌وتار مسکن
«سرنوشت بازار مسکن چه می‌شود؟!» این پرسشی است که این روزها شاید بیش از هر زمان دیگر ذهن عموم جامعه به‌ویژه مستأجران و دخترپسرهای در آستانه ازدواج که بی‌تردید هزینه مسکن یکی از غول‌های سد راه آغاز زندگی مشترکشان هست را به خود مشغول کرده است.
سعیده ساجدی‌نیا/شهرآرانیوز - قیمت‌های نجومی پیش‌روی جست‌وجوگران یک سرپناه، خانوار‌های کم‌درآمد و حتی بخش بزرگی از خانوار‌های دهک‌های درآمدی متوسط را از داشتن مسکن محروم کرده است. این دغدغه‌ها در حالی است که مؤلفه‌های تأثیرگذار بر مسکن همچون نرخ ارز، طلا، بورس، قیمت مصالح ساختمانی، میزان تولید مسکن و وضعیت تسهیلات مسکن افق پیش‌روی بازار مسکن را تیره‌وتار کرده و در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

بازار عجیب مسکن در سال ۹۸
بازار مسکن در سال ۱۳۹۸ شرایط پیچیده و پیش‌بینی‌ناپذیری را پشت سر گذاشت، به‌طوری که اوایل سال با رشد قیمت‌ها مواجه بودیم، اما در شهریورماه، ماه پایانی تابستان، که افزایش حجم معاملات و قیمت‌ها انتظار می‌رفت، با افت تاریخی خرید و فروش و حتی کاهش قیمت همراه شد تا جایی که بر اساس گزارش‌های رسمی، برای نمونه با وجود کاهش ۳/۵ درصدی قیمت‌ها، معاملات در تهران به ۲۸۵۵ فقره رسید که گفته می‌شود کمترین میزان از سال ۶۶ تاکنون بوده است.

افزایش بی‌سابقه با وجود کرونا
اما اتفاقات عجیب بازار مسکن در سال ۹۸ به اینجا ختم نشد و با وجود گمانه‌زنی‌ها مبنی بر افت قیمت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا، رشد ۸/۷ درصدی ماهانه قیمت مسکن اتفاق افتاد که بعد از افزایش ۱۱/۴ درصدی نرخ ماهانه در اردیبهشت‌ماه بی‌سابقه بود.
با این حال کارشناسان معتقدند سقف‌های مقاومتی مهمی بر سر راه افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در سال ۹۹ وجود دارد که می‌تواند قیمت‌ها را در محدوده تورم عمومی حفظ کند، اما از سوی دیگر آمار نشان می‌دهد که قیمت مسکن در تهران در ۳ سال گذشته ۲۵۴ رشد کرده است، به‌طوری که میانگین قیمت مسکن در پایتخت از ۴/۴ میلیون تومان در هر مترمربع در اسفندماه ۹۵ به متری ۱۵/۶ میلیون تومان در اسفندماه ۹۸ رسید.

افزایش ناگهانی هزینه وام مسکن
در همین حال آخرین قیمت‌ها در بخش تسهیلات نیز که تنها روزنه امیدی برای خانه‌اولی‌ها بود، از افزایش چشمگیر قیمت هر برگ تسهیلات مسکن بانک مسکن در سال جدید حکایت دارد، به‌طوری که متقاضیان برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله در ابتدای اردیبهشت‌ماه باید ۲۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان پرداخت می‌کردند، اما این قیمت اکنون با افزایش ۱۵ میلیون و ۶۴۸ هزار تومانی، به ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

نوسانات قیمت مصالح
افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز یکی دیگر از نگرانی‌های پیش رو برای بالا رفتن قیمت تمام شده مسکن است. این در حالی است که در برخی اقلام تا ۴۰ درصد افزایش قیمت به گوش می‌رسد، اما در بیشتر مصالح سعی شده است به‌دلیل رکود در کسب‌وکار‌ها در پی شیوع ویروس کرونا، تنها ۲۱ درصد افزایش دستمزد کارگران در قیمت‌های جدید لحاظ شود و به این ترتیب هنوز قیمت‌ها در این بخش آن‌طور که باید تثبیت نشده و نوسان دارد.

تأثیر پایتخت بر بازار مسکن کشور
بررسی شاخص‌های تأثیرگذار بر بازار مسکن در حالی است که بر اساس گزارش ۱۰ خردادماه سایت مشرق، با استناد به داده‌های معاملات مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، سهم استان تهران از کل معاملات مسکن کشور از حدود ۴۶ درصد در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۷ به ۴۸ درصد در اردیبهشت‌ماه امسال رسیده است. همچنین از کل معاملات مسکن کشور در سال ۱۳۹۷ که حدود ۳۴۰ هزار و ۶۷۹ فقره بوده، نزدیک به ۴۶ درصد آن در استان تهران انجام شده است.

در سال ۱۳۹۸ نیز از کل معاملات ۲۲۱ هزار و ۴۰۵ فقره‌ای کشور، بازهم به‌طور میانگین ۴۶ درصد آن مربوط به معاملات مسکن استان تهران است و در ۲ ماه فروردین و اردیبهشت امسال نیز از ۳۲ هزار و ۵۶۰ فقره معاملات مسکن کشور، ۴۷ درصد کل معاملات مربوط به استان تهران است. بر این اساس باتوجه‌به سهم ۱۷ درصدی استان تهران از کل جمعیت کشور، به‌نظر می‌رسد بخش چشمگیری از معاملات مسکن در این استان، صرفا معاملات سفته‌بازانه است که با نقش هدایتگری استان تهران در کل اقتصاد کشور می‌تواند به‌عنوان بمب ساعتی افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن کشور عمل کند.

بازار مسکن همچنان در قبضه سفته‌بازان
به هر روی عوامل مختلف موجب شده است توان متقاضیان مصرفی به‌شدت کاهش یابد تا جایی‌که در سال ۹۹ دیگر نتوان ردپایی از آن‌ها در بازار مسکن پیدا کرد و به این ترتیب این بازار همچنان در قبضه سفته‌بازانی باقی می‌ماند که مدام بر طبل گرانی مسکن می‌کوبند!

به گفته کارشناسان، آنچه در زمستان ۹۸ به افزایش حجم معاملات خرید مسکن منجر شد، انگیزه‌های سفته‌بازانه ناشی از انتظارات تورمی و جوزدگی در بازار بود. اکنون نیز خریدار مصرفی به‌عنوان متقاضی واقعی واحد‌های مسکونی عرضه شده به بازار مسکن قادر به ورود به بازار و خرید مسکن با سطح قیمتی فعلی نیست و پیش‌بینی می‌شود عمده معاملات انجام شده در میان را سفته‌بازان انجام دهند.

بخشی از سرمایه‌ها به سمت مسکن سرازیر می‌شود
«انتظارات تورمی تعیین‌کننده شرایط بازار است!» این گفته صادق عابدزاده است که مدت ۱۱ سال رئیس و عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک مشهد بوده است. او در گفتگو با شهرآرانیوز می‌گوید: در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران مقتصد سرمایه خود را به بازار مسکن می‌آورند، زیرا بر این باورند که قیمت‌ها در این بخش روبه‌افزایش است و از طرفی سرمایه‌گذاری در این بازار نیز مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری است و بنابراین تقاضا بیشتر می‌شود و درنتیجه قیمت‌ها افزایش می‌یابد. بخشی از صندوق‌ها هم سرمایه خود را در این بازار به گردش درمی‌آورند. علاوه بر این قیمت دلار و کاهش قیمت نفت هم بر روی مصالح تأثیر می‌گذارد و همه این موارد افزایش تورم در بخش مسکن را به‌دنبال خواهد داشت.

عابدزاده در تأیید گزارش‌های رسمی مبنی بر تأثیر شرایط بازار تهران بر سایر شهرها، به افزایش ۴۲ درصدی قیمت مسکن در تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: هر اتفاقی در تهران می‌افتد، در بازه زمانی ۲ تا ۳ ماهه در کلان‌شهر‌ها و نهایت ۹ ماه بعد در سایر نقاط کشور رخ می‌دهد، به‌طوری‌که قیمت مسکن در مشهد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی را تجربه کرد!

به اذعان کارشناسان، مسکن مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری است، اما میزان نقدشوندگی‌ا‌ش دیرتر است. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همیشه با برنامه وارد بازار می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود افرادی که تجربه و تخصص خاصی ندارند، بی‌تردید سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را به‌عنوان ایمن‌ترین مسیر انتخاب کنند و انتظار می‌رود ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه‌ها به سمت مسکن شناور شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
15
بمب که ترکید دیگه جونی واسه مردم نمونده که دو باره بخواد بمب بترکه ..۵۰ درصد از اسفند تا الان رفته بالا حالا باید بمب ارزانی و رکودش بترکه ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
2
6
وقتی می گن امکان گران شدنش هست پس بدون که دوباره می خوان مردم را بدبخت کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
11
اخه شکم سیرا شما پول کیلویی میبرین خونه اخه ۳۸میلیون پول زحمت کشیده مردم میخورین سرطان نمیگیرن این بانکیها ک دارند میترکند با پول وخونه ماشین وطلا ؛ زن وبچه هاشون تو امکانات دارند غلت میزنن زهر بخور هر کی میخوره انشالله هرگز نخنده همش دلشون پر غم باشه اخه چرا اینقدر سرب سر مردم میزارین خدا شما رو لعنت کونه دوماه دنبال خونه میگردم اجاره کنم صاحبخونه ها ک افسار بریدن ، پول خون باباشون از مستاجرا میخواهند واییییی خسته شدم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
اینا همراه و همسو با دولت دلال ورانت فعلا‌هر کار دلشان می خواهد این اکثریت مردم چه می کنند کسی جواب گو نیست مسکن کار ازدواج پیری جمعیت مرگ تدریجی مرد وزن کی جواب گوست کارای حاشیه درست می کنند مثل رفتن خانمها به ورزشگاه وامثالهم‌رسالت کشوری هشتاد میلیونی را نه می بینند ونه توجهی‌دارنددلت خوشه میگی سرطان بگیرند عین خیالشان نیست پروتر وطلب کار تر از اینا هستند
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
8
همین گزارشات باعث ترکیدن بمب می شود
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
6
همین گزارشات باعث ترکیدن بمب می شود
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
12
اینجور گزارشات توسط کسایی تهیه و تدوین می شود که املاک زیادی خریدن و حالا قصد فروش با قیمت بالا رو دارند با اینجور گزارشات طرف تقاضا رو تحرک می کنند که املاک خودشات با قیمت های بالا به‌راحتی فروش برود و متاسفانه مسولین هم از این موضوع نفع می برند و فقط لفاظی می کنند.
ناشناس
Germany
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
واقعا کسانیکه این قیمتها رو منتشر میکنن خودشون از گرونی مسکن دارن استفاده میکننن.بلاخره صبر خدا هم حدی داره دیدن این همه ظلم وستم وبی عدالتی باعث قهر و عذاب خدا میشه، از آه وناله های مردم بدبخت باید ترسید .
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
3
9
با این قیمتها خریداری در بازار نیست این دلالها و و سایتها جو میدند که هر روز قیمتها را بالا ببرند تمام این صحبتها دروغ است
سرتق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
9
بمب که سهله موشک, خمپاره, بمپ هسته ای بترکه اصن زیرورو بشه! اکثریت دیگه نمیتونن بخرن ولااقل بصورت عادی وارد.معاملات معمول بشوندسرمایه گذاران این رشته باید در جاهایی (مثل همین منبع خبری) هی اعلام کنند ملکشان باز بیشتر وبیشتر گرانتر شده وبعد براش اسفند دود کنن وحظش را ببرند کیه که بخره تو برای خودت بگو خدات تومان ...!اگر در تهران اجاره ها هم غیر معمول شود امکان داره با چالش خیابان خوابی خیل غظیمی مواجه شوید واین بی نظمی اجتماعی دودش به چشم گردانندگان خواهد رفت..از ما گفتن..
Sotu
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
2
9
بهتره ببینیم چند صباح آینده دست چه افرادی یا ارگانی در این افزایش فیمت بوده مثلا بانکهایی که یهو قبل عید کلی ملک خریدن و الان قیمت رو بالابردن
یک یا ده دلال نمیتونه قیمت رو بالا ببره
اگر مسئولین بخواهند میتوانند سر دربیاورند ولی باید بخواهند!!
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
4
فعلا مثل اینکه تمام ارگانهای مملکت بسیج شدن برای کاهش و دستگیری احتکار خودرو و دلال و خریدار و فروشنده مسکن مهمتر از همه اینها بود
م.ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
13
خداازتون نگذره که مردم رو به جنون و افسردگی رسوندین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
9
این هم نتیجه کاربی نظارتی وتعزیراتی دولت تدبیروامیداست که ایجاد‌شده که مستاجران و۰۰۰می بینند
روح الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
6
پس بگو دیشب یه بمب تو مسکن همسایه منفجر شد بعلت خوردن لوبیا باعث گرانی شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
3
در لجام گسیخته گی و بی برنامه گی بخش املاک دردنیا سرهستیم،هیچ قانون و ضابطه ای جهت پیشگیری از خرید ونگه داری املاک متعدد توسط اشخاص نداریم، چرا فردی چون درامدش بالاست صدها ملک را خریده و احتکار نماید، تاقیمت بکشد بالا، بیش ازپنجاه درصد گرانی مسکن مسببش این افراد محتکر هستند،
تا سودهای کلان و بی زحمت در خرید و فروش املاک هست کی میره سراغ تولید با کلی دنگ و فنگ... مسئولین هم فقط شعار میدن، اگه واقعن میخوان مشکل حل بشه، قانونی به تصویب برسانند. اولن خرید و فروش قولنامه ای راممنوع کنند، دومن کسی که ملکی میخرد تا چند سال حق فروش ندارد، سومن. یک مهلت دوساله تعیین،کنند برای ارائه املاک مازاد به بازار، ودر صورت تخطی کردن اشخاص با جریمه سنگین مواجه شوند، بعدش ببینیم سفته باز و دلالی میمونه تو این بازار، اگه قوانین بازدارنده رو تصویب و اجرا نکنند، سوداگری املاک کشور رو غرق خواهد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
6
بازارمسکن دررکود کامل به سرمیبره هیچکس قدرت اجاره نداره چه برسه به خرید.این خبرهارو هم دلال ها وبعضی ازاین بنگاهی های از خدابی خبر میزارن برای بازار گرمی خودشون. امیدوارم باهمین رکود نون هرچه دلال وسفته باز آجر شه.
محمدرصا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
4
اخذ مالیات از کسانی که بیش از یک واحد مسکونی
دارند هر کد ملی یک واحد مسکونی
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
5
همین بس باید بگم زمین که دیگه ربطی به تحریمها نداره گرانی فقط بی کفایتی مسئولین می باشد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
دولت از همه چیز خبر دارد اون هم دولت امنیتی روحانی مسکن هم دست دولته بخواد یک شبه مثل بنزین اونا رها یا کنترل می کنه در مجموع این دولت روحانی دولت اکثریت که‌در سختی و مشکلات است نیست دولت رانت اقلیته که فکر خودشون و منافع حزبی خودشونند تفکر اجرائیات اینا همینه این تو این تفکر بزرگ شدن محاله تغیر کنند حتی اگر مثلا دلار را بخاطر وضع بلبشو تو امریکا ارزانتر بدست مردم بدهند دولت حاضر نیست ارزان کنند چون تفکر دولت زیر مجموعه امریکا و یک عده رانت نه توان ریسک داره نتوان حرکت منتظر بودند که با غرب وامریکا تعامل کنند که نشد‌توان کاردیگری ندارو‌والا تا حالا یک حرکتی می کرد هیچ امیدی به این دولت سکولار خود شیفته تک رو نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
کسی برای اشکها ارزشی قاعل نیست پس با ننه من غریبم بازی کسی برای آدم تره خورد نمیکنه برای خریدن به پول یا معادل آن نیاز دارید پس اول اولویت نیازتان را بر طرف کنید پس اول اولویت خودتان واطافیانتان ببینید چیست اول آنرا انتخاب کنید اگر خودرو یا مسکن ندارید اول مسکن را تهیه کنید بعد اگر توانستید خودرو
احتیاجات خود را رتبه بندی کنید آینده نگر باشید عجول نباشید قبل از عمل علم آنرا حتما باید داشته باشید منتظر صحبت‌ها ونظرات کسانی که علم کاری را می‌خواهید انجام دهید نمانید
ناشناس
Germany
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
3
لطفا از نشر این تحلیل ها دست بردارید، فضای مجازی هم در خدمت گرانی چند صد درصدی قیمت مسکن و اجاره بها بوده همیشه. من نمیدونم واسه اجاره خونه امسال باید چکار کنم، مبلغ ودیعه رو همه ده برابر کردن و اجاره رو دو برابر، چرا به هم رحم نمی‌کنیم مگه ما هموطن نیستیم پس انصاف کجا رفته، بخدا 95 درصد مالکین از بعثی‌ها عراقی بی‌رحم تر هستن.
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
4
دولت باید به هر نفر یه مسکن اجاره ایی صد ساله بده..هرکسی که پدر میشه...اجاره هر بچه ۵۰۰ هزار تومان کمتر بگیره...دو فرزند حدود یک میلیون اماره نگیرد...سه فرزند اجاره خونه رایگان....هم نسل زیاد میشه....هم ازدواج وضعیتش خوب میشه...و هم مسکن شخصی ارزون میشه...بهترین راه...با یک تیر سه اسیب بزرگ را میشود پیگی ی کرد...
ناشناس
Germany
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
چقدم شما خوش اشتهایی. فکر کردی تو حوزه شینگن زندگی میکنی.
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
لعنت خدا بر احمدی نژاد و روحانی و ترامپ عوضی پول ایران بی ارزش کردن مسولان ما خودشون دارن تو بهشت زندگی میکنند بچه هامون هم با پول نفت ایران خارج هستند ملت درک نمی‌کنند که
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
4
حسن روحانی که قویتریتر از سرهنگ غزافی نیست که این همه بلا دارم سرمون میاره ببین به ناموست چاپ کن
ناشناس
Ukraine
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
خدا لعنت کنه کسانی را که اینجور بسر ملت می آورند باور کنید این مردم خدایی هم دارند همه را جمع میکنه ی جا بسر باعث و بانی ها ی این سرگردانی های ملت می اورد البته چه فایده نوش دارو بعداز مرگ سهراب
ناشناس
Ukraine
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
خدا لعنت کنه کسانی را که اینجور بسر ملت می آورند باور کنید این مردم خدایی هم دارند همه را جمع میکنه ی جا بسر باعث و بانی ها ی این سرگردانی های ملت می اورد البته چه فایده نوش دارو بعداز مرگ سهراب
ناشناس
Ukraine
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
خدا لعنت کنه کسانی را که اینجور بسر ملت می آورند باور کنید این مردم خدایی هم دارند همه را جمع میکنه ی جا بسر باعث و بانی ها ی این سرگردانی های ملت می اورد البته چه فایده نوش دارو بعداز مرگ سهراب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
1
من با پول خونه ام اگر ۱۰ سال پیش میتونستم ، ۱۰۰ تا سکه بخرم ،امروز هم بای ۱۰۰ تا سکه بخرم .هر وقت همه چی ارزون شد انشااله خونه هم ارزون میشه .
نمیشه پراید لگن و سهام کاغذی قیمت نجومی پیدا کنه خونه از قیمت ها جا بمونه !
ناشناس
Germany
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
خدا ذلیل امثال شما ها بکند
مردم همه می دونن تو که دلت برای ملت نسوخته
تو فکر فروش زمین و اپارتمان های احتکار کرده ات هستی
زیادی حرف نزن که مردم تو خشمن
و اهشون یقه ات می گیردچرا همش بازار گرمی می کنید
هیچ کس دیگه مسکن نمی خرد اگر مغز تو سرش باشد
تو خراب شده ایران مسکن از ارو پا و امریکا گرون تر
پس بدانید که مو قع تر کیدن شما چند ملکی هاست
به خدا وقتش
نمی تونی بفروشی داری هلاک می شی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
سلام .دوست من املاک داره .من خودم بعداظرها تا شب پیش او هستم .به خدا ۴ ماه است یه دونه قرارداد فروش ننوشته .و امروز هم در املاکش را بست وبرای همیشه تعطیل کرد .تازه می خواهد وارد یکی از شر کتها بشه وکار کنه . تنها کسی که به این گرانی دامن می زنه خود اتحادیه املاک که باید قانون در خصوص اتحادیه تصمیم بگیره وفقط خود اتحادیه است که در فضای مجازی شایعه پراکنی می کنه از جمله خود اقای عقبایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
اصلا مردم پول ندارن اجاره کنن چه برسه به خرید .وفروش عمدا می کنن که بازار گرم بشه ولی فایده نداره و مطمئن باشید همین روزها اپارتمان در سعادت آباد تهران متری ۱۰ میلیون تومن .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
بهترین راه محدود کردن مالکیت به تعدادی زمین یا مسکن و باطل کردن قولنامه بعد از مدت مشخص هست
ناشناس
Germany
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
ظاهرا خیلی از ملاکان به سایت ها و و کانال های تلگرامی با پرداخت پول هنگفت در صدد قیمتسازیها در مسکن هستن بخدا خریدار مصرفی در این بازار با این قیمتها وجود ندارد ملت را بیش از این بدبخت نکنین سرمایه بایستی به سمت تولید و رونق کارخانجات برود نه مسکن که یک کالای مصرفی هستش سوداگران مسکن و برخی املاکیها تو این مدت دوسال چرخ تولید کارخانجات را هم با گران کردن مسکن خواباندن اخذ مالیات سنگین وجلوگیری از سفته بازی درمسکن میتواند روند قیمتسازی و گرانی را بگیرد چرا مسئولین عمل نمیکنند خدا میداند شاید هم خودشان جزو ملاکان هستن !
ناشناس
Germany
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
ظاهرا خیلی از ملاکان به سایت ها و و کانال های تلگرامی با پرداخت پول هنگفت در صدد قیمتسازیها در مسکن هستن بخدا خریدار مصرفی در این بازار با این قیمتها وجود ندارد ملت را بیش از این بدبخت نکنین سرمایه بایستی به سمت تولید و رونق کارخانجات برود نه مسکن که یک کالای مصرفی هستش سوداگران مسکن و برخی املاکیها تو این مدت دوسال چرخ تولید کارخانجات را هم با گران کردن مسکن خواباندن اخذ مالیات سنگین وجلوگیری از سفته بازی درمسکن میتواند روند قیمتسازی و گرانی را بگیرد چرا مسئولین عمل نمیکنند خدا میداند شاید هم خودشان جزو ملاکان هستن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
وقتی در کشور ضعف مدیریت باشه بمب هسته ای هم بترکه نباید تعجب کنیم دولت بی تدبیر وناامید فقط جیب دلال وسفته باز رو پر میکنه واصلا به فکر قشر ضعیف نیست من با15سال سابقه خدمت هنوز مستاجر وتاکی بدوم که بتونم یه خونه 100متری بخرم خدامی ونه بااین وضعی که داریم فکرکنم 15سال دیگه هم بگذره باید تو حسرت خونه باشم

خداجای حق نشسته
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
مسکن هر روز که نه هر ساعت گران وگرانتر می شود و مسئولان انگار نه انگار بی توجه و بی توجه مثل اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده هیچ کاری نمی کنند گویا تمایل دارند که چنین بشود که حتما همین طور است چون به نوعی منافعشان در همین راستا است اگر طبق قانون اساسی احساس مسئولیت می کردند یک حرکتی اقدامی صورت می‌دادندیادم می آید زمان شاه خبیث در دوران کودکی و نخست وزیری امینی آن رژیم منحوس خانه در تهران گران شده بود خانه پنج هزار تومانی شده بود نه الی ده هزار تومان امینی نخست وزیر محدوده شهر تهران را طی یک دستور توسعه داد واز‌فردای آن روز خانه ده هزار تومانی شد سه هزار تومان وکسی نمی خریدحالا چی شه که هر ساعت خانه گران وگرانتر می شه ماسه. زمین.خاک تغیر کرده این نهایت بی تدبیری وبی توجهی دولت مردان مسئول است که باید طبق قانون پاسخگو باشند این مسکن دیگه چه ربطی به توجیهات امریکا وتحریمها‌داره مخصوصا این کار را می کنند اکثریت را چه عرض کنم همه مردم نیاز‌ وابتلایشان هست دولتی که همه چیز مردم را میداند‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
عجب دولت تدبیر و امیدی والا به همه چی گند زده.
علی
Russian Federation
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
سلام آقا دلت خوشه این گرانی مسکن کار خودشو نه فکر میکنی مردم میتونن خونه گرون کنند من زور زدم ده متر به خونم اضافه کنم نشد
ناشناس
United States of America
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
سلام.من دارم ساختمون میسازم.فکر میکنم اگه دلالها نباشن کار ساختنونا همه میخوابه.دلالها هستند که وقتی یه سازنده گیر میکنه با پیش خرید یکی از واحدها پروژه رو جلو میندازن.مصرف کننده جنس حاضر اماده میخواد توش بشینه.اگه یه ساختمون کارش بخوابه چند هزار نفر از کارگر بگیر تا مهندس و راننده و شرکت و.... بیکار میشن.وقتی طلا قیمتش ۸ برابر توی ۳ سال شده توقع مردم چیه ملک هم ۸ برابر میشه و ماشین و دلار تا ۲۵ تومن میره چون همه چی دنیا روی طلا میچرخه.مردم ما دوس دارن فقط چیزی که خودشون دارن گرون بشه بقیه چیزا ارزون بمونه.
ناشناس
United States of America
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
سلام.من دارم ساختمون میسازم.فکر میکنم اگه دلالها نباشن کار ساختنونا همه میخوابه.دلالها هستند که وقتی یه سازنده گیر میکنه با پیش خرید یکی از واحدها پروژه رو جلو میندازن.مصرف کننده جنس حاضر اماده میخواد توش بشینه.اگه یه ساختمون کارش بخوابه چند هزار نفر از کارگر بگیر تا مهندس و راننده و شرکت و.... بیکار میشن.وقتی طلا قیمتش ۸ برابر توی ۳ سال شده توقع مردم چیه ملک هم ۸ برابر میشه و ماشین و دلار تا ۲۵ تومن میره چون همه چی دنیا روی طلا میچرخه.مردم ما دوس دارن فقط چیزی که خودشون دارن گرون بشه بقیه چیزا ارزون بمونه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
معلومه که دولت براش مهم نیست ما جوونا این مملکت کجا وچطور زندگی میکنیم فقط ساده زیستی رو شعار میکنند ونوبت خودشون که میشه آرزوی باغ فدک رو دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
شما با این تیتر زدن باعث فعال کردن بمب ساعتی میشین
ناشناس
United States of America
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
والله نه آه وناله مردم اینا رو میگیره ونه اینکه خدا با اینا کار داره ظلم و ستم دیگه از حد خود گذشته همه جوانها دختر وپسر از سر بیکاری یا معتاد شدند یا خودکشی می کنند
ناشناس
United States of America
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
والله نه آه وناله مردم اینا رو میگیره ونه اینکه خدا با اینا کار داره ظلم و ستم دیگه از حد خود گذشته همه جوانها دختر وپسر از سر بیکاری یا معتاد شدند یا خودکشی می کنند
ناشناس
United States of America
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
والله نه آه وناله مردم اینا رو میگیره ونه اینکه خدا با اینا کار داره ظلم و ستم دیگه از حد خود گذشته همه جوانها دختر وپسر از سر بیکاری یا معتاد شدند یا خودکشی می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
مردم و جوونای ایرانی که مهم نیستند.از مردم و بی خانمانهای مظلوم آمریکایی بنویس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
من نمیدانم این سران کشور چرا. سکوت کرده اند به این بحران مسکن. یعنی نمیتونن ی کاری کنن. واقعن دیگه مردم طاقت ندارن از کجابیارن پول کلان برن خونه رهن کنن پس باید برن دزدی کننن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->