«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

چطور از صفحه نمایش گوشی آیفون فیلم بگیریم؟

  • کد خبر: ۲۸۹۹۵
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
چطور از صفحه نمایش گوشی آیفون فیلم بگیریم؟
قابلیت فیلمبرداری از صفحه‌نمایش پیشتر در گوشی‌های آیفون وجود نداشت، اما از زمان تولید iOS ۱۱ این امکان برای دارندگان گوشی‌های اپل فراهم شد. دسترسی به این قابلیت بسیار آسان است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ آیفون از آن دست برند‌هایی است که کار کردن با گوشی‌هایش احتیاج به آموختن برخی راه‌ها دارد.  آیا پدر و مادر یا دوستان‌تان دائم با شما تماس می‌گیرند تا بپرسند که چطور روی گوشی آیفون جدیدشان کار خاصی را انجام دهند؟ یا اینکه می‌خواهید به دیگران نشان دهید که چطور در یک بازی برنده شده‌اید؟ فیلمبرداری از صفحه از زمان تولید iOS ۱۱ در گوشی، آی‌پد و آی‌پاد امکان‌پذیر شده است. این قابلیت قبلاً به وسیله برنامه‌ای جداگانه انجام‌پذیر بود، اما اکنون آیفون آن را به محصولات خود اضافه کرده است. فیلمبرداری از صفحه گوشی آیفون آسان‌تر از آن است که فکرش را بکنید.

 

 گفتیم که این کار بسیار آسان است، اما باید در تنظیمات گوشی خود تغییراتی اعمال کنید. ابتدا باید طبق دستورالعمل زیر به Control Center بروید:

 

Settings > Control Center > Customize Controls

 

و بعد در کنار Screen Recording یک علامت مثبت وجود دارد (+)، روی آن ضربه بزنید. حالا فیلمبرداری از صفحه در قسمت Control Center نمایش داده می‌شود که با بالا کشیدن صفحه یا در آیفون ایکس یا آیفون۱۱ با پایین کشیدن صفحه از گوشه می‌توانید این قسمت را مشاهده کنید.

 

آیفون

 

حالا به راحتی می‌توانید آیکون مورد نظر خود را ببینید. علامت دایره‌شکلی به رنگ سفید در قسمت Control Center مشاهده می‌شود که حلقه‌ای سفیدرنگ نیز دور آن است.

 

اگر این آیکون را فشار دهید، سه ثانیه به شما مهلت می‌دهد که Control Center را ببندید و به رنگ قرمز درمی‌آید. در بالای صفحه نیز نواری کوچک به رنگ قرمز می‌بینید که این امکان را به شما می‌دهد تا متوجه شوید در حال فیلمبرداری از صفحه گوشی خود هستید.

 

آیفون

 

اگر می‌خواهید صدا را هم ضبط کنید، باید عمل دیگری نیز انجام دهید. آیکون Screen Record را چند لحظه نگه دارید تا گزینه‌های جدید روی صفحه ظاهر شود. منوی جدیدی وسط صفحه پدیدار می‌شود که می‌توانید روی گزینه Microphone Audio ضربه بزنید و بعد دکمه Start Recording را فشار دهید تا ویدئوی شما با صدا ضبط شود.

 

آیفون

 

وقتی که این کار را انجام دادید، ساده‌ترین راه برای توقف فیلمبرداری این است که روی نوار قرمز که تایمر بر آن نمایش داده می‌شود ضربه بزنید. به این ترتیب پیامی را می‌بینید که در آن نوشته شده «ویدئوی ضبط‌شده شما در گالری ذخیره شده است». با ضربه روی این پیام می‌توانید ویدئوی خود را در گالری مشاهده کنید. همچنین می‌توانید به Control Center بروید و روی دکمه قرمز ضربه بزنید تا عمل ضبط ویدئو متوقف شود.

 

چطور ویدئوی ضبط‌شده را ویرایش کنیم؟

 

آیفون

 

شاید بخواهید ویدئویی را که از صفحه‌نمایش خود گرفته‌اید اصلاح کنید. قابلیت اصلاح عکس و فیلم در گوشی‌های اپل کار را برای شما بسیار آسان کرده است. وقتی ضبط فیلمبرداری از صفحه تمام شد، روی پیامی که نوشته شده فیلم شما در گالری ذخیره شده ضربه بزنید. می‌توانید هم روی این پیام ضربه بزنید و هم ویدئوی خود را در قسمت گالری ببینید.

 

اصلاح این ویدئو درست مثل اصلاح ویدئوهای دیگر است. در قسمت سمت راست بالای صفحه خود روی کلمه Edit ضربه بزنید تا نواری در پایین صفحه به نمایش درآید. حال با این نوار می‌توانید به راحتی به فریم‌های ویدئوی خود دسترسی پیدا کنید. پس از ادیت فیلم Done را بزنید و سپس گزینه Save as New Clip را فشار دهید.

 

منبع: اعتمادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->