آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

امکان دسترسی الکترونیکی به کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه

  • کد خبر: ۲۹۰۰۸
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
امکان دسترسی الکترونیکی به کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی از امکان دسترسی الکترونیکی به خدمات کتابخانه مرکزی این دانشگاه در دوران کرونا خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز،  سیدمهدی طاهری ضمن اعلام این خبر، به تاثیرات شیوع ویروس کرونا (کووید- ۱۹) در ارائه خدمات کتابخانه‌ای اشاره کرد و گفت: دوران کرونا، به دلیل محدودیت‌هایی که در تعاملات انسانی پدید آمد و استفاده از راهکاری، چون قرنطینه شدن و نظیر آن برای مصون ماندن از ابتلا به ویروس، موجب برجسته شدن و باز شکوفایی خدمات مجازی در کتابخانه‌ها شد.

وی ادامه داد: به دلیل تعطیلی کتابخانه‌ها، به عنوان یکی از مکان‌های پر خطر که امکان انتقال ویروس را از طریق تعامل کاربران (واسط و نهایی) با یکدیگر و تماس با منابع اطلاعاتی فیزیکی و ابزار‌های مطالعه مانند میز مطالعه و جز آن فراهم می‌کرد، تنها شیوه ارائه خدمات، مجازی شد. به عبارت دیگر، این گونه از خدمات کتابخانه‌ای، پیش از دوران کرونا نیز ارائه می‌شد و متداول بود. اما در این دوران، اقبال ویژه‌ای را به خود معطوف داشت.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی درباره خدمات کتابخانه‌ای این دانشگاه در دوران کرونا عنوان کرد: مجموعه کتابخانه‌ای دانشگاه علامه طباطبائی، یک کتابخانه دانشگاهی دیجیتالی دو وجهی است که مجموعه‌ای بالغ بر یک میلیون شی محتوایی (۳۴۵ هزار شیء دیجیتالی و ۶۵۰ هزار شیء فیزیکی) دارد، و غنی‌ترین کتابخانه کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی به شمار می‌آید.

طاهری بیان کرد: دسترسی به محتوای کامل تمامی برونداد‌های علمی دانشگاه علامه (پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، طرح‌های پژوهشی، کتاب‌ها، کارگاه‌های آموزشی و جز آن)، ارائه درختواره‌های گوناگون موضوعی، خدمات به گروه‌های ویژه کاربری مانند نابینایان و کم‌بینایان، خدمات مرجع الکترونیکی، خدمات تامین منابع و تحویل مدرک جامع و سریع، و نظیر آن‌ها از مهمترین خدمات این کتابخانه دیجیتالی دو وجهی محسوب می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی؛ وی خاطرنشان کرد: همان طور که از توصیف این کتابخانه هویدا است، کتابخانه‌های دانشگاه علامه طباطبائی، یک کتابخانه دیجیتالی دو وجهی هستند، نه کتابخانه‌ای فیزیکی شامل منابع یا مجموعه‌های دیجیتالی. خود این ویژگی، یعنی تمرکز بر کتابخانه دیجیتالی، بیانگر سطوح و تنوع خدمات این کتابخانه در دوران کرونا است.

طاهری یادآور شد: کتابخانه‌ای که محوریت را بر منابع دیجیتالی و خدمات الکترونیکی گذاشته است و منابع و خدمات فیزیکی را بخشی از رسالت خود می‌داند، بدون تردید دورانی شبیه دوران کرونا که دسترسی فیزیکی به کتابخانه‌های محدود می‌شود، این کتابخانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->