بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | جک J۴ چند؟ بی‌تحرکی در بازار خودرو‌های داخلی (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول اعلام قیمت انواع گوشت تنظیم بازاری گوساله (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول یارانه مهرماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | مبلغ واریزی چقدر است؟ عدم صدور بیمه‌نامه بدون استعلام کدپستی از فردا (یکم آبان ۱۴۰۴) قیمت گل زعفران اعلام شد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) درآمد‌های مالیاتی در خراسان رضوی افزایش یافت درخشش بورس در مهرماه ۱۴۰۴ | بورس آخرین روز مهرماه را مثبت به پایان رساند راه‌های گذر از  تحریم‌ها و  حفظ بازار‌های هدف در میزگرد اقتصادی شهرآرا | ناکارآمدی علیه صادرات قیمت مرغ در مشهد ارزان‌تر شد | کاهش قیمت تخم‌مرغ و قطعات مرغ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) طلا امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) ماندگاری دلار در کانال ۱۰۶ هزار تومان در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول امید‌های تازه برای رونق اقتصاد محلی | روایت نشست بررسی مشکلات تولید و تجارت با حضور نخبگان اقتصادی ایران در مشهد جزئیات تعرفه‌های جدید برق اعلام شد ترانزیت و صادرات در خراسان؛ پلی بین ایران و آسیای میانه شاخص جدید حذف یارانه خانوارها چیست؟ | خرید خُرد، معیار عدالت اقتصادی؟ ۴ شهرک صنعتی در صدر کشفیات مزارع غیرمجاز رمزارز ۱۷۲ واحد فعال قارچ خوراکی در خراسان رضوی شاخص کل بورس تعدیل شده با تورم بررسی قیمت امروز دینار عراق و افغانی افغانستان در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین آبان‌ماه امشب شارژ می‌شود (۳۰ مهرماه ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (۳۰ مهرماه ۱۴۰۴) | اونس جهانی از عرش به فرش آمد بیشترین نیروی کار در کدام کشور‌ها قرار دارند؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | فلفل دلمه را چند بخریم؟ قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شد چالش‌های صادرات در خراسان رضوی؛ از حمل‌ونقل تا ارز چندنرخی فرزین: شرکت‌های تحت تملک بانک‌ها اقساطی فروخته می‌شوند
سرخط خبرها

۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط انبار شده است

  • کد خبر: ۲۹۱۵۵۶
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط انبار شده است
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده از انباشت حدود ۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط کشور خبر داد.

 به گزارش شهرآرانیوز، مهران سالاریه در نشست مجمع انجمن صنفی خودرو‌های فرسوده کشور افزود: اسقاط خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۳، مثبت و افزایشی بوده و در مقایسه با سال گذشته روند جهشی داشته است که نشان از سرمایه‌گذاری و همکاری خوب مراکز اسقاط دارد. 

وی ادامه داد: روند افزایشی و جذابیت ایجادشده در بازار اسقاط خودرو باعث شده تا مراکزی که در سال‌های گذشته راکد و غیر فعال بودند و یا تمایلی به همکاری نداشتند دوباره فعال شوند و سرمایه‌گذاری در این زمینه در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. 

سالاریه به ریسک (خطرپذیری) سرمایه‌گذاری در این بازار اشاره کرد و ادامه داد: فعالان این صنعت باید به نحوی وارد بازار شوند که حضورشان مداوم و سودآور باشد، زیرا افرادی که برای کسب سود مقطعی وارد این بازار می‌شوند معمولا ضرر می‌کنند. 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده از تدوین آئین نامه‌ای با مشارکت انجمن و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه خبر داد و گفت: این آئین نامه بعد از تکمیل برای تصویب به هیئت دولت ارسال می‌شود. 

وی به حجم ۶۰ همتی بازار اسقاط خودرو‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد‌ها با سرمایه گذاری و گردش مالی در شش ماهه نخست امسال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان جذب این بازار شده است که با همت هر یک از فعالان این میزان قابل افزایش است. 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با بیان اینکه مسئولان این ستاد پای کار اسقاط خودرو‌های فرسوده هستند؛ گفت: خودروی فرسوده هرچه بیشتر از رده خارج شود می‌توانیم به تکلیف برنامه هفتم حتی اسقاط ۵۰۰ هزار خودرو در سال نخست اجرای آن دست یابیم. هر چند این عدد آرمانی است، اما برنامه ریزی ما این است که بتوانیم با اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو از حدنصاب سال ۱۳۹۳ عبور کنیم.

سالاریه با بیان اینکه ادامه این مسیر مستلزم تداوم همکاری است، گفت: خودرو سازان را برای ارائه گواهی اسقاط پای کار آورده‌ایم تا به جای پرداخت عوارض نقدی، گواهی اسقاط بدهند. بعد از این نقش و همکاری اعضای مجمع انجمن صنفی خودرو‌های فرسوده کشور را می‌طلبد که گواهی اسقاط‌ها را به اندازه کافی تولید کنند و موارد تولید، سرمایه گذاری، پذیرش و احراز اصالت شده را به تایید ناجا برسانند تا بتوانیم انباشت ۴۰ هزار خودرو فرسوده در مراکز اسقاط را که عدد کمی نیست حداقل به ۵۰ درصد و حتی کمتر کاهش دهیم. 

وی افزود: هر چه انباشت خودروی اسقاطی کمتر شود دست ما بازتر است و می‌توانیم خودروسازان را به مرحله‌ای برسانیم که ۱۰۰ درصد عوارض را به صورت گواهی اسقاط بدهند و این یک موقعیت و فرصت است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->