سهم اجاره‌نشینی در شهر‌ها ۵ برابر روستا‌ها | سهم اجاره‌‎نشینی در روستا‌ها چقدر است؟  نامه مهم اتاق اصناف: طلافروشی‌ها موظف به ثبت معاملات خود در سامانه جامع تجارت شدند افزایش دوبرابری تعداد پرواز‌های مستقیم ایران و روسیه در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ فرایند تخصیص ارز برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد واکنش جالب کارشناس تغذیه به خبر توقف تولید نوشابه کوکاکولا در ایران جزئیاتی از رأی دیوان عدالت درباره واردات قطعات خودرو زوجین تهرانی با وام مسکن نمی‌توانند بیشتر از ۷ متر آپارتمان خریداری کنند | حساب و کتاب اقساط وام مسکن را ببینید چرا بازار بورس پویا نیست؟ | تحلیل جمعی از کارشناسان از سایه جنگ بر بازار سهام بودجه اکتشافات ذخایر معدنی در ایران، یک‌دهم استاندارد جهانی است درآمد‌های مالیاتی خراسان رضوی از محل شناسایی مؤدیان جدید و فرار مالیاتی، ۴۵ درصد افزایش یافته است تولید آزمایشی «سمند سورن» در ایران خودرو خراسان آغاز شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وعده ایران خودرو به خریداران: تا پایان سال همه خودرو‌های طرح اخیر را تحویل می‌دهیم | برنامه ایران خودرو برای بهار و تابستان ۱۴۰۴ عرضه ۳۵۰ ملک در مزایده سازمان اموال تملیکی | ملکی به ارزش پایه ۹۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند چرا سود سهام عدالت واریز نمی‌شود؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزن منفی ریسک‌های سیستماتیک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۵ درصدی صادرات به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی برای عرضه سهام عدالت به جاماندگان نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد افت محسوس قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) متضرر اصلی توقف‌های مرزی کامیون‌ها، مصرف‌کننده نهایی و صاحبان کالاها هستند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۸۹۸ میلیون تومان شد هنوز قیمت جدید شیر به کارخانه‌‌های لبنیات ابلاغ نشده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد: ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان
سرخط خبرها

موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند

  • کد خبر: ۲۹۱۷۹۵
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند
مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور درخصوص جان‌باختگان زحمت‌کش معدن معدنجوی طبس مغفول نخواهد ماند. مستمری بازماندگان نیز بر مبنای حقوق بازنشستگی کارگر موصوف، محاسبه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا رخشانی‌مقدم ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع حادثه در معدن طبس که منجر به فوت و آسیب دیدن تعدادی از هموطنان شاغل در آن معدن شد، افزود: به منظور کاهش آلام خانواده این افراد از همان روز نخست وقوع حادثه ارائه خدمات قانونی سازمان تامین اجتماعی آغاز شد.

وی در پاسخ به این سوال که نقش و عملکرد تأمین اجتماعی در این حادثه چه بود و این سازمان چه کمک یا مساعدت های اداری و مالی به مصدومان یا فوتی ها داشت؟ تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از حقوق افرادی که به سبب وقوع حوادث ناشی از کار دچار آسیب می‌شوند و با توجه به اهمیت ویژه این امر، مواد قانونی متعددی در قانون تامین اجتماعی نظیر بندهای ۸، ۹، ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۱۷ ماده ۲ و مواد ۶۰، ۶۲، ۶۳، ۶۴، ۶۵، ۶۶، ۷۰، ۷۱، ۷۲، ۷۳، ۷۴ و بند ۴ ماده ۸۰ به این مقوله اختصاص داده شده است.

مدیرکل مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: به صورت کلی حادثه ناشی ازکار به حوادثی اطلاق می شود که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه‌شده اتفاق می‌افتد. به علاوه حوادثی که برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می افتد حادثه ناشی ازکار محسوب می شود.

در حادثه طبس تعهدات قانونی انجام شد

رخشانی‌مقدم ادامه داد: از لحظه وقوع حادثه و بر حسب نوع جراحات وارده به بیمه شده، تعهدات قانونی نظیر خدمات درمانی، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت مقطوع نقص عضو، مستمری ازکارافتادگی جزئی ناشی ازکار، مستمری ازکارافتادگی کلی ناشی ازکار و مستمری فوت ناشی ازکار ارائه می‌شود و در حادثه معدن طبس هم این خدمات ارائه شد.

درجه ازکار افتادگی بیمه‌شده چگونه تعیین می‌شود؟

وی در پاسخ به این سوال که درجه از کارافتادگی بیمه شده های حادثه ناشی ازکار چگونه تعیین می شود، تاکید کرد: چنانچه درجه از کارافتادگی بیمه‌شده به سبب وقوع حادثه ناشی از کار بین ۱۰ تا ۳۳ درصد باشد استحقاق دریافت غرامت نقص مقطوع را خواهد داشت.

مدیرکل مستمری های سازمان تامین اجتماعی افزود: در صورتی که میزان ازکارافتادگی فرد بین ۳۳ تا ۳۶ درصد باشد ازکارافتاده جزئی شناخته می شود و در صورت ازکارافتادگی به میزان از ۶۰ درصد و بیشتر از آن باشد ازکارافتاده کلی می شود و حسب مورد از مستمری متعلقه بهره‌مند خواهد شد.

رخشانی‌مقدم گفت: در صورت فوت، افراد تحت کفالت وی (پدر، مادر، همسر و فرزندان) از مستمری بازماندگان برخوردار می‌شوند.

وی تاکید کرد: هچنین بیمه شده‌ای که بر اثر حادثه ناشی ازکار دچار مصدومیت شده و یا فوت می‌شود، بدون درنظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه استحقاق دریافت خدمات مزبور را خواهد داشت.

حمایت‌های بیمه‌ای در حوادث کار شامل چه مواردی است؟

مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که اصولا در مباحث مربوط به حوادث کار بیمه به چه میزان می تواند کمک کننده باشد و حمایت های بیمه ای در این خصوص چیست؟، اظهار داشت: اصولا نقش و حمایت های بیمه ای در حوادث کاری از لحظه وقوع حادثه آغاز می شود و شامل ارائه خدمات درمانی به روش مستقیم و غیر مستقیم و تقبل هزینه های درمانی فرد آسیب دیده و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و برقراری مستمری ازکارافتادگی ناشی از کار و در صورت فوت بیمه شده، برقراری مستمری بازماندگان می شود.

موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور در خصوص کارگران معدن طبس مغفول نخواهد ماند

رخشانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که موضوع مشاغل سخت و زیان آور در این حادثه چگونه بوده و مزیت برخورداری از این نوع بیمه چگونه بود؟، توضیح داد: موضوع مشاغل سخت و زیان آور نیز در خصوص کارگران زحمت کش متوفی در این معدن مغفول نخواهد ماند و به عبارتی فوت کارگر واجد شرایط بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور قبل از تقاضای بازنشستگی سلب کننده حق مکتسب قانونی وی نیست و مستمری بازماندگان نیز بر مبنای حقوق بازنشستگی کارگر موصوف، محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو پس از تطبیق مشاغل مورد تایید کمیته استانی مشاغل سخت و زیان آور و با در نظر داشتن سوابق بیمه پردازی و سنوات ارفاقی ناشی از اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور، در صورت احراز شرایط بازنشستگی وفق قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون و یا استفساریه ذیل آن در تاریخ فوت، سنوات ارفاقی مربوطه برای این افراد در محاسبه مستمری آنان منظور می‌شود.
منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->