هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد
سرخط خبرها

تبادل پیام میان تهران و واشنگتن درباره نفتکش‌های ایرانی

  • کد خبر: ۲۹۱۹۸
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
تبادل پیام میان تهران و واشنگتن درباره نفتکش‌های ایرانی
روزنامه فایننشال‌تایمز اقدام جمهوری اسلامی ایران برای ارسال پنج نفتکش حامل بنزین به آب‌های ونزوئلا را «مأموریتی آکنده از خطر» توصیف کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک رسانه انگلیسی مدعی شده ایران و آمریکا از طریق دو کشور در منطقه پیام‌هایی درباره نفتکش‌های ایرانی عازم ونزوئلا رد و بدل کرده‌اند.

روزنامه فایننشال‌تایمز اقدام جمهوری اسلامی ایران برای ارسال پنج نفتکش حامل بنزین به آب‌های ونزوئلا را «مأموریتی آکنده از خطر» توصیف کرده است.

این روزنامه نوشته است: «ایران با ارسال این محموله قصد ارسال پیامی روشن را داشت و آن اینکه مصمم است سرسختانه‌تر از قبل سیاست‌های آمریکا را به چالش بکشد.»

این مأموریت یکشنبه هفته گذشته به پایان رسید و آخرین نفتکش به مقصدش در ونزوئلا رسید. واشنگتن علی‌رغم حضور نظامی گسترده در آب‌های دریای کارائیب دخالتی در ارسال این محموله نکرد و ایران موفق شد سوخت مورد نیاز ونزوئلا را به دست این کشور برساند.

یک مقام ایرانی به روزنامه مزبور گفته است: «سیاست ما در برابر آمریکا از دفاع به حمله تغییر کرده است. آمریکا از طریق دو قدرت منطقه‌ای برای ما پیام ارسال کرد که "اگر به ارسال این محموله‌ها ادامه بدهید نفتکش‌هایتان را می‌زنیم. " پاسخ ما روشن بود: اگر به ما حمله کنید متقابلاً حمله می‌کنیم. آن‌ها می‌دانستند که بدون ثانیه‌ای تردید این کار را انجام می‌دادیم.»

فایننشال‌تایمز نوشته برای ایران ارسال این محموله‌ها از خلیج فارس به سمت آب‌های دریایی کارائیب توجیهی از لحاظ اقتصادی نداشت. آن‌ها در مجموع حداکثر ۵۰ میلیون دلار از این معامله به دست می‌آورند که آن هم در قالب طلا و نه پول نقد تحویل داده می‌شود.

اما برای ایران، قدرت‌نمایی به جان خریدن این خطرات را توجیه می‌کرد.

یک تاجر ارشد محصولات نفتی که ارتباط‌هایی با حکومت ایران دارد گفت: «این روش دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) را خلع سلاح کرده، چون ما نشان داده‌ایم که باکی از مرگ نداریم. نفتکش‌های ما آگاهانه به سمت یک وضعیت مبهم حرکت کردند. اقدام بسیار شجاعانه‌ای بود.»

یک دیپلمات غربی هم در گفتگو با روزنامه فایننشال‌تایمز گفت که ایران علی‌رغم فشار تحریم‌ها تمایلی به تغییر سیاست‌هایش در خاورمیانه ندارد. این دیپلمات گفت: «آمریکا می‌داند که تحریم‌هایش نتیجه‌ای به بار نخواهد آورد.

منبع:انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->