سرخط خبرها
رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۲ خبر داد:

پارک موضوعی کودک ۱۵ درصد پیشرفت دارد

  • کد خبر: ۲۹۲۲۸
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
پارک موضوعی کودک ۱۵ درصد پیشرفت دارد
نبود فضای سبز و فضای بازی کودکان از گلایه‌های مهم اهالی محله اسماعیل آباد است.
فرامرزی/شهرآرانیوز - فضای سبز از شاخص‌های مهم زندگی شهری است. در مقایسه شهر‌ها با هم، سرانه فضای سبز با اهمیت زیادی بررسی می‌شود. به همین دلیل شهرداری‌ها می‌کوشند زیرساخت‌های افزایش آن را فراهم کنند. در این زمینه احداث فضای سبز در محلات حاشیه‌ای مدتی است با جدیت در حال اجراست. محدوده اسماعیل‌آباد که در مجاورت مجتمع الماس‌شرق قرار دارد، از محلات کم‌برخوردار منطقه است. نبود فضای سبز و فضای بازی کودکان از گلایه‌های مهم اهالی این محله است. از سویی محدوده سپاد سالانه پذیرای زائران زیادی است و احداث فضای بازی کودکان در جلب رضایت زائران بسیار اثرگذار است.
اداره پارک‌ها و فضای سبز شهرداری منطقه ۲ در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان ساکن در حاشیه شهر منطقه و فراهم کردن فضای سبز مناسب و زیبا و همچنین افزایش سرانه فضای سبز به احداث پارک موضوعی کودک در خیابان بهارستان بعد از مجتمع وصال به مساحت ۸۷۰۰ مترمربع اقدام کرده است.
رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲ در گفتگو با شهرآرامحله در این‌باره می‌گوید: پارک‌های موضوعی به‌عنوان جاذبه‌های تفریحی بر مبنای موضوعی خاص شکل می‌گیرد و فعالیت‌ها، ساخت‌وساز‌ها و هرآن‌چه در آن‌ها ارائه می‌شود، براساس موضوع پارک است.
سعید مکی ادامه می‌دهد: از ویژگی‌های پروژه احداث پارک موضوعی کودک، فضا‌ها و بازی‌های متنوعی است که هرکدام به‌طور مجزا و با رعایت استاندارد‌ها طراحی شده است. فضا‌های این پارک شامل کافه کودک، زمین شنی، میدان ساعت، زمین تور و طناب، باغ باران، مزرعه کودک، سکوی صعود، ترامپولین، زمین بازی معلولان، بازی هفت‌سنگ، هزارتوی قصه و... است. همچنین مجموعه بازی کودکان و خردسالان به‌طور مجزا نصب خواهد شد.
وی اضافه می‌کند: مبلغ قرارداد این پروژه بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و پیشرفت فیزیکی آن ۱۵ درصد است و تاکنون تجهیز کارگاه، نقشه‌برداری، خاک‌برداری کل پروژه، حفر کانال سرویس‌بهداشتی، گودبرداری مخازن و سرویس‌های بهداشتی انجام شده است و اکنون در مرحله آرماتوربندی و قالب‌بندی دیواره مخازن و سرویس‌بهداشتی است.
مکی هدف از احداث این پارک را خدمت‌رسانی به شهروندان ساکن در حاشیه شهر و فراهم کردن فضای سبز مناسب و همچنین افزایش سرانه فضای سبز ذکر می‌کند.
رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲ می‌افزاید: در این مجموعه فضایی برای بازی کودکان و خردسالان به‌طور مجزا در نظر گرفته شده است.
وی درباره ویژگی‌های این پارک بیان می‌کند: کف‌پوش مسیر اصلی پلی‌اورتان در رنگ‌بندی متفاوت است که هم ایمن است و هم حس فضای کودکانه را القا می‌کند.
مکی در ادامه می‌گوید: علاوه بر سازه‌های بازی، در کف‌سازی هم نقاشی‌هایی برای بازی و آموزش کشیده می‌شود، مانند مار و پله، لی‌لی و میدان ساعت و... تا فضا کودکانه باشد.
رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲ ادامه می‌دهد: نیمکت‌ها و سطل زباله و آبخوری‌های پارک موضوعی کودک هم با طرح‌های مخصوص کودکان طراحی شده و با مبلمان پارکی عادی متفاوت است.
وی با تأکید به ایجاد زیرساخت‌ها برای استفاده معلولان از پارک‌ها می‌گوید: طی ۲ سال گذشته در تمامی پارک‌ها در حال ایجاد رمپ، سرویس‌بهداشتی و آبخوری ویژه معلولان هستیم. در پارک موضوعی کودک هم توجه ویژه‌ای به معلولان شده است. هم فضای بازی مخصوص و هم آبخوری و مبلمان ویژه معلولان در نظر گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->