اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

شهردار مشهد: شهرسازی می‌تواند پیشران فرایند توسعه شهر باشد

  • کد خبر: ۲۹۲۵۰
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
شهردار مشهد: شهرسازی می‌تواند پیشران فرایند توسعه شهر باشد
شهردار مشهد امیدوار است تا ۱۵ آبان امسال، شهروندان شاهد نتایج ملموس در حوزه شهرسازی باشند
اداره کـل شـهرسازی شهرداری مشهد، پس از وداع با مریم عرب احمدی که با حکم شهردار به عنوان سکان دار یازدهمین منطقه شهری منصوب شده است، مدیر جدید خود را شناخت و علی شیرازی، شهردار سابق منطقه ۸ از این به بعد در کسوت مدیرکل شهرسازی شهرداری انجام وظیفه خواهد کرد. همچنین با رفتن شیرازی از منطقه ۸، امیدرضا رحمانیان به عنوان شهردار جدید این منطقه معرفی شده است.
شهردار مشهد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل شهرسازی شهرداری با ابراز امیدواری از دست یافتن به نتایج مطلوب در دوره جدید گفت: یکی از آرزو‌های من، رقم خوردن اتفاقات رضایت بخش در حوزه شهرسازی است که تردیدی ندارم صورت خواهد پذیرفت.
محمدرضا کلائی با اشاره به اینکه طرح جامع، سند توسعه شهر است، افزود: حوزه شهرسازی به صورت جدی می‌تواند پیشران فرایند توسعه در شهر باشد.
وی بیان کرد: اگر موضوعی سبب رضایت مردم و سرعت بخشی به فرایند توسعه شود، باید آن را جدی بگیریم و امیدواریم شاهد روزی باشیم که این اتفاق محقق شود و امروز همان روز است.
شهردار مشهد ادامه داد: دلیل محقق نشدن این موضوع تاکنون، کم کاری همکاران ما در حوزه مدیریت شهری، شهرسازی و شورای شهر مشهد نیست. حضور معاون شهرسازی را در شهرداری غنیمت می‌شمرم و کیفیت حضور او را در پیگیری مسائل بسیار مؤثر می‌دانم.
وی با تأکید بر ۲ نکته مهم که مانع از پیشبرد اقدامات می‌شود، بیان کرد: نکته اول، ضعف در وطن دوستی است. همه ما علاقه‌مند به کشور و خواهان توسعه آن هستیم و سعی می‌کنیم رفاه مردم را افزایش دهیم. درخواست من این است که همگی با اتحاد در کنار یکدیگر برای پیشبرد اهدافمان تلاش کنیم.
کلائی با بیان اینکه «در این مسیر باید از خودمان بگذریم و تمام تلاشمان را بنا بر ضرورت‌های موجود در پیشبرد اهداف خود به کار بگیریم»، گفت: یکی از محور‌های توجه ما در سال جدید، حوزه اجتماعی و اقتصادی است که هردو چرخ دنده اصلی شهرسازی هستند.
وی سیستماتیک کردن موضوعات را دومین مسئله در این زمینه دانست و بیان کرد: نباید مردم در پیگیری امور خود معطل شوند، بلکه باید رابطه بین مشتری و کارگزاران به صورت حضور فیزیکی حذف شود.
شهردار مشهد افزود: باید هیئت‌های فنی مناطق را سیستماتیک کرد تا نیازی به تصمیم گیری تک محوری نباشد و در کنار آن، توانایی پاسخ دهی به موضوعات را هم داشته باشند.
وی تأکید کرد: انتظار ما این است که در تاریخ ۱۵ آبان امسال، شهروندان شاهد نتایج ملموس در حوزه شهرسازی باشند و ما نیز بتوانیم کارنامه پنج ماهه خود را رصد کنیم.

شفاف سازی، راه اصلی مبارزه با فساد است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد هم در این مراسم بیان کرد: این کمیسیون از ابتدا، چند هدف بزرگ را مدنظر قرار داده است که در این زمینه، همکاری همه جانبه شهردار و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد را به عنوان بازو‌های اجرایی می‌طلبد.
محمدهادی مهدی نیا افزود: در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز برخی اقدامات از جمله کوتاه کردن زمان فرایندها، حذف ضوابط اضافه و ساده سازی فرایند‌ها برای مردم باید اجرایی شود. وی گفت: موضوع شفافیت در حوزه شهرسازی بسیار حائز اهمیت بوده و در این زمینه طرح‌های مناسبی از سوی شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شده است و شهرداری نیز با سامانه فاش آن را کامل خواهد کرد. مهدی نیا با بیان اینکه راه اصلی مبارزه با فساد، ایجاد شفاف سازی است، اضافه کرد: باید این امر را همواره و در همه مراحل، اولویت خود قرار دهیم.

در مسیر کوتاه کردن فرایند‌ها گام برداریم
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: امید داریم در حوزه شهرسازی و با وجود قوانین گوناگون، مشکل گشای مردم باشیم و در مسیر کوتاه کردن فرایند‌ها گام برداریم.
محمدرضا حسین نژاد افزود: این روز‌ها مسئولیت مدیرکل شهرسازی سخت است؛ چراکه در دوره گذر به سمت الکترونیکی سازی، کوتاه کردن پاسخ و شفافیت قرار داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->