تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع شد چند درصد از خانوار‌های هر استان یارانه‌بگیر هستند؟ متقاضیان خرید سکه مرکز مبادله تا کی برای واریز وجه فرصت دارند؟ وام مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ آموزش خرید سکه طلا از مرکز مبادله ایران + جدول زمان بندی تحویل سکه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | طلا در مسیر پلکانی افزایش قیمت حرکت معکوس بورس در بین بازار‌های مالی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مهر ۱۴۰۳) قطار‌های پنج‌ستاره به چرخه حمل‌ونقل ریلی کشور بازمی‌گردند شرایط جدید فروش طلا اعلام شد | از احراز هویت مشتری تا لزوم صدور فاکتور رسمی بالاخره زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ نادیده گرفتن سنوات ارفاقی برای بازماندگان کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور وضعیت بازار ارز | نوسانات نرخ دلار با وجود التهابات اخیر پایدار نخواهد بود (۱۵ مهر ۱۴۰۳) نظرات جالب یک کارشناس درباره ساخت مسکن و خانه‌دارشدن بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | ریزش ۷۰ میلیون تومانی قیمت هونگچی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | شاهین ۷۲۹ میلیون تومان دعوت سهام‌داران به صف‌های فروش | نظر کارشناسان درباره وضعیت این روز‌های بازار بورس رتبه دوم خراسان‌رضوی در  کمترین نرخ بیکاری سهمیه بنزین ماهانه تغییر نکرده است | سقف سوخت‌گیری روزانه ۱۰۰ لیتر است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | دلار گران شد اگر پنجشنبه و جمعه تعطیل شود، ارتباطمان با دنیا ۴ روز قطع می‌شود کاهش نیروی کار با وجود حقوق قانون کار اشتغال ناقص کاهش یافت قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | کدو حلوایی در بازار چند؟ سقف دریافت بنزین با کارت سوخت شخصی تغییر کرد (۱۵ مهر ۱۴۰۳)  + فیلم خبری جدید برای صاحبان خودروهای فرسوده
سرخط خبرها

نظرات جالب یک کارشناس درباره ساخت مسکن و خانه‌دارشدن

  • کد خبر: ۲۹۲۷۷۵
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
نظرات جالب یک کارشناس درباره ساخت مسکن و خانه‌دارشدن
مشاور رئیس شورای عالی استان‌های کشور در صنعت ساختمان گفت: مهم‌ترین کاری که مدیران شهری و استانی می‌توانند بکنند، ابلاغ طرح‌ها و قوانینی است که سازندگان را به سمت ساخت واحد‌های کوچک سوق بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، ساخت خانه‌های کوچک‌مقیاس موافقان و مخالفانی دارد. بر اساس گفته موافقان، این موضوع کمک زیادی به خانه‌دارشدن خانه‌اولی‌هایی می‌کند که با توجه به تورم موجود در جامعه و رشد و جهش بالای قیمت مسکن و نبود نقدینگی، دستشان از خانه‌دارشدن کوتاه شده است. از طرفی، سرمایه‌گذاران و سیاست‌های موجود بر ساخت خانه‌ها با متراژ بالای صد متر تأکید دارند و همین امر تقاضا برای خرید خانه را محدود کرده است.

مشاور رئیس شورای عالی استان‌های کشور در صنعت ساختمان در گفت‎وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در این باره تصریح کرد: امروز شاهدیم با اینکه نیاز مردم واحد‌های کوچک‌مقیاس است، ولی در مشهد، روند به گونه‌ای پیش می‌رود که واحد‌های بزرگ‌تر و متوسط‌به‌بالا تولید می‌شود. در نتیجه، خانه‌اولی‌ها دستشان از خرید مسکن دور شده است.

به گفته علیرضا قرایی، وام‌های مسکن هم کمکی به خانه‎دارشدن نمی‌کند. وام‌های مسکن زمانی به درد می‌خورد که حداقل بتواند ۲۵ تا ۳۰ متر از قیمت یک واحد مسکونی را پوشش دهد، اما ما شاهدیم که سقف وام‌های مسکن زیر ده متر واحد را تأمین می‌کند و بار سنگین قضیه بر دوش مردم است.

طرحی راهگشا برای خانه‎دارشدن، اما مغایر با قانون

رئیس کمیته سازندگان و سرمایه‌گذاران مسکن اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: یکی از طرح‌هایی که می‌تواند مورد حمایت قرار بگیرد، اگرچه قانون با آن مغایر است، بحث پیش‌خرید و سهم‌العرصه و متری‌خریدن آپارتمان است؛ قوانینی که اکنون وجود دارد و آن را تخلف می‌دانند و سازندگان هنوز هم با اسناد عادی این کار را می‌کنند. اگرچه طبق قانون، انجام معامله با اسناد عادی ممنوع است، اما واقعیت این است که تمامی افرادی که صاحب خانه شدند، از طریق پیش‌خرید سهمی از یک واحد، صاحب خانه شدند.

وی تأکید کرد: گرچه پرونده‌هایی هم شکل گرفت مبنی بر اینکه خیلی‌ها این پول‌ها را گرفتند و پروژه‌ها را نساختند، اما خیلی نبوده است. در نتیجه می‌شود بستر و راهکار امن‌تری برای این رویه در نظر گرفت که سرمایه‌گذاران از این طریق بتوانند خانه‌اولی‌ها را صاحب خانه کنند.

قرایی، دبیر انجمن شرکت‌های فنی و مهندسی مشاوره‌ای خراسان رضوی، در ادامه به این موضوع اشاره کرد که مهم‌ترین کاری که مدیران شهری و استانی می‌توانند بکنند، ابلاغ طرح‌ها و قوانینی است که سازندگان را به سمت ساخت واحد‌های کوچک سوق بدهند. خیلی از سرمایه‌گذاران دوست دارند گردش مالی پرسرعتی داشته باشند. در نتیجه اول باید سرعت در کاغذبازی اداری، صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار صورت بگیرد و به زیر ده الی بیست روز برسد.

وی ادامه داد: اگر سازنده و سرمایه‌گذار گردش مالی داشته باشند، بی‌شک می‌توانند پروژه‌های بیشتری را تعریف کنند و موقعی که خریداران نمی‌توانند واحد‌هایی با متراژ صد به بالا را خرید کنند، مدیران باید شرایطی را حاکم کنند که خانه‌ها با متراژ کوچک‌تر ۶۰ و ۷۰ متری احداث شود. اما متأسفانه شاهدیم خیلی از پروژه‌هایی که احداث می‌شود، با متراژ‌های صد متر به بالاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->