تشرف جمعی از رزمندگان و جانبازان حوادث اخیر حزب‌الله لبنان به حرم امام رضا (ع) + تصاویر کرامات نماز اول وقت مروری بر نماز‌های مستحبی و آداب و احکام آن‌ها | زینتی برای بندگی مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های سپاه در مشهد برگزار می‌شود پیکر مطهر سرباز وظیفه «شهید امیرمحمد کاخکی» در مشهد تشییع شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) + فیلم برگزاری یادواره ۵۰۰۰ دانش‌آموز شهید خراسان رضوی + فیلم (۱۵ مهر ۱۴۰۳) ویدئو | جوانی متخصص در نزدیکی حرم امام رئوف(ع) آیین سنتی «یوم الناصفه» با حضور کودکان عرب‌زبان در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد گردهمایی زائران افغانستانی در ویژه‌برنامه «در امتداد مقاومت» قاریان حرم مطهر رضوی با قرائت قرآن یاد سید مقاومت را گرامی داشتند خورشید را دیدیم، درست وسط رسالت امروز دین‌داری یعنی مواجهه با جبهه باطل بهاری در دل پاییز | مروری بر اعمال و وقایع ماه ربیع الثانی اجازۀ آیت‌الله وحیدخراسانی به استفاده از ثلث سهم امام برای شیعیان لبنان پویش «لبنان تنها نیست» در مشهد مقدس راه‌اندازی شد چشم‌به‌راه ظهور از مسیر شهادت تبلور آیات و آموزه‌های دینی در عملیات وعده صادق ۲ | نصرت خدا، حامی مجاهدان میدان است مراسم یادبود شهید سرافراز سیدحسن نصرالله و همراهانش در مشهدمقدس (۱۲ مهر ۱۴۰۳) نصب کتیبه «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ» در ایوان طلا حرم مطهر امام رضا (ع) + فیلم مراسم تشییع پیکر شهید مرزبانی در شهرستان درگز برگزار شد (۱۱ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کرامات نماز اول وقت

  • کد خبر: ۲۹۲۸۳۳
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کرامات نماز اول وقت
بی‌شک یکی از مصادیق عملی شکر الهی، اهمیت دادن به نماز در اول وقت و جماعت است.

نماز اول وقت یعنی خدایا، ممنون از تمام لطف‌هایی که در زندگی به من می‌کنی؛ یعنی در سختی‌های زندگی که به تو نیاز دارم، دستم را رها مکن! چه زیباست که رسوای دلبر باشی و عشق خود را فریاد بزنی و وقتی صدایت می‌زند، کار و زندگی و دنیا را فراموش کنی.
‏اگر در زندگی خودت به‌دنبال معجزه هستی و دنبال دیدن دست خدا، با نماز اول وقت دستش را بگیر و دست او را وارد زندگی خودت کن. از آیت‌ا... بهجت (قدس‌سره) نقل معروفی وجود دارد که از آیت ا... قاضی نقل می‌کنند: «اگر کسی نماز‌های پنج‌گانه را اول وقت بخواند، به [همه]مقامات عالیه می‌رسد؛ وگرنه مرا لعنت کند».

ایشان تأکید می‌کنند که نگفت خوب بخواند. معلوم می‌شود نماز اول وقت خواندن، حضور قلب هم می‌آورد. هر وقت اول وقت این‌طوری بودی که تا صدا زدند «حی‌علی‌الصلوه» ولو سحر، گفتی جانم، می‌توانی انتظار داشته باشی که تا گفتی خدای من، او هم بگوید جانم!

بی‌شک یکی از مصادیق عملی شکر الهی، اهمیت دادن به نماز در اول وقت و جماعت است. گاهی ‏در یک مجموعه یا اداره که نزدیک ۱۰۰ نیرو دارد، بدون هیچ عذری فقط هفت هشت نفر برای نماز اول وقت و جماعت حاضر می‌شوند، اینجا انسان یاد این آیه زیبای قرآن می‌افتد: که «وَ قَلِیلٌ مِنْ عِبَادِیَ الشَّکُورُ؛ و اندکى از بندگان من سپاسگزارند» (سوره مبارک سبأ، آیه۱۳).‌
می‌توان با نقل اتفاقات و حوادثی کوتاه به اهمیت این نماز اول وقت پی برد:

اول: حضرت علی (ع) در جنگ صفین سرگرم نبرد بودند و درمیان هر دو صف کارزار، مواظب وضع آفتاب بودند. ابن‌عباس عرض کرد: «یا امیرالمؤمنین، این چه کاری است؟» فرمودند: «منتظر زوال هستم تا نماز بخوانیم». ابن‌عباس گفت: «حالا وقت نماز است با این سرگرمی به جنگ؟» فرمودند: «ما تنها به‌خاطر نماز با اینان نبرد می‌کنیم».

دوم: ظهر عاشورا یکی از یاران امام‌حسین (ع) از فرارسیدن وقت نماز خبر داد. حضرت برای او دعا کردند و آن‌گاه در مقابل تیر‌های دشمن به نماز ایستادند.

سوم: در جلسه بسیار مهم امام‌خمینی (ره) با شورای‌عالی دفاع، با حضور رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، وزیر دفاع و فرمانده سپاه، وسط صحبت‌های مهم درباره جنگ، ایشان بلند شدند و به طرف اتاق دیگر رفتند. از ایشان پرسیدند: «آقا کسالتی عارض شد؟» امام با حالتی قاطع فرمودند: «خیر، وقت نماز است».

چهارم: یکی از یاران شهید صیاد می‌گوید: در آسمان کردستان بودیم و سوار بر هلی‌کوپتر. دیدم ایشان مدام به ساعتش نگاه می‌کرد. علت را پرسیدم، گفت: موقع نماز است و همان لحظه به خلبان اشاره کرد که همین‌جا فرود بیا تا نمازمان را اول وقت بخوانیم. خلبان گفت: این منطقه زیاد امن نیست و اگر صلاح می‌دانید، تا رسیدن به مقصد صبر کنیم. شهید صیاد گفت: «هیچ اشکالی ندارد، ما باید همین‌جا نماز را بخوانیم». خلبان اطاعت کرد و هلی‌کوپتر نشست. با آب قمقمه‌ای که داشت، وضو گرفتیم و نماز ظهر را همگی به امامت ایشان اقامه کردیم.

از خداوند بزرگ می‌خواهیم توفیق پیروی واقعی از پیامبر رحمت (ص) و اهمیت دادن به نماز و نماز اول وقت را به همه ما عنایت بفرماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->