رقابت ۴۰ گروه نمایشی در سی و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) آغاز اکران «زودپز» رامبد جوان در سینما از فردا (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بیشترین محتوای ویدئویی را کدام رسانه های خبری در آپارات به اشتراک گذاشتند؟ ماجرای بهره‌برداری غیرمجاز از فیلم سینمایی «خجالت نکش» مهمانیِ ادامه‌دار ایرج طهماسب در تلویزیون حکایت نیمه گم‌شده در ۶۰ سال پیش «مارال» برایم فقط عروسک نیست شبکه «المیادین» را بیشتر بشناسید جایزه جشنواره فیلم بوسان در دستان کوروساوا روایتگر معجزه باران* | درباره زنده یاد حسین زاهدی، هنرمند تئاتر مشهد، به مناسبت سالروز درگذشتش عادل تبریزی: اصلی‌ترین رسالت «مفت بر» سرگرمی است یک شهر حسرت برای خانه‌های تاریخی ادیبان مشهدی زمان برگزاری اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران اعلام شد تئاتر کودک؛ فرصتی برای پرورش خلاقیت و مهارت‌های اجتماعی سری جدید «شام ایرانی» در راه شبکه نمایش خانگی «جوکر ۲» در صدر فهرست فروش قرار گرفت
سرخط خبرها

نگاهی به سریال «غربت» که به‌تازگی رفع توقیف شده است

  • کد خبر: ۲۹۲۹۸۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
نگاهی به سریال «غربت» که به‌تازگی رفع توقیف شده است
از دلایل موفقیت سریال «غربت» می‌توان به پیشبرد چند داستان به صورت هم‌زمان و موازی و نیز باورپذیر اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «غربت» از معدود سریال‌هایی است که موفق شده از همان قسمت‌های آغازین، مشکل و مسئله داستان را مطرح کرده و شخصیت‌های اصلی را معرفی کند.

گرچه این سریال بعد از پخش سه قسمت، به دلایلی گرفتار تعلیق شد، ولی با حل مشکلات مربوط به تعلیق، به پخش خود ادامه داده و توانسته است در همین مدت کم، مخاطبان را جذب و مشتاق کند تا به تماشای قسمت‌های بعدی بنشینند. 

این اقبال تنها از سوی مخاطبان عادی نبوده، بلکه برخی منتقدان سخت‌گیر و باتجربه نیز از حرفه‌ای‌بودن ساختار سریال غربت گفته و از آن تعریف کرده‌اند. برخی منتقدان دلیل اقبال به «غربت» را ورود هدفمند با نگاه آسیب‌شناسانه به مسائل اجتماعی در حاشیه کلانشهر‌ها دانسته است.

از دلایل دیگر موفقیت غربت می‌توان به پیشبرد چند داستان به صورت هم‌زمان و موازی و نیز باورپذیر اشاره کرد. اینکه سازندگان این سریال توانسته‌اند از عهده روایت پیچیده آن برآیند، قابل‌توجه است. قصه‌های عاشقانه در بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی و حتی فیلم‌های سینمایی که موضوع اصلی داستان نیستند، به وصله‌ای ناجور می‌مانند، اما در سریال «غربت»، این قصه به گونه‌ای در داستان تنیده شده که انگار جزئی جدایی‌ناپذیر است.

سریال «غربت» از کارگردانی روان و داستان‌گویی ساده‌ای بهره می‌برد که می‌توان در دوران کمبود آثار اجتماعی باکیفیت، به آن اتکا کرد و آن را نمونه‌ای از آثاری دانست که با کالبدشکافی مسائل اجتماعی قصد دارند هم عامه مردم و هم مدیران بالادستی را متوجه ایرادات کنند تا بدین طریق شرایط بهبود حال جامعه فراهم آید. 

تیم تولید سریال «غربت» صادق و مهدی یاری هستند که پیش از این، سریال‌هایی مخاطب‌پسند مثل «سیاوش»، «گلشیفته»، «کرگدن»، «ممنوعه» و«دیو و ماه‌پیشونی» را به شبکه خانگی عرضه کردند؛ تیمی که سعی کرده‌اند هم در طراحی داستان و هم انتخاب بازیگران و عوامل تولید، به سمت‌و‌سویی بروند که مخاطب در عین تازگی محصول، بتواند از پیگیری داستان هم لذت وافر ببرد.

حضور طیف متنوعی از بازیگران ازجمله آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی‌نیا، بهاره کیان‌افشار، حسین مهری، ترلان پروانه، ستایش رجایی‌نیا، حامد رسولی، ستاره پروین، لطف‌الله سیفی، صفورا خوش‌طینت، شهزاد صفوی، میثم مجاوری، هدیه آزیدهاک، هدیه محقق، نادر بولفایی، سعید اژدرپور، ایرج رحمانی و نازنین فکرت و هنرمندی سوسن‌پرور، مهدی میامی، لادن ژافه‌وند، حسین مسافرآستانه و فرید قبادی، با معرفی رابی نیک‌طلب، سامان مرادی، آیدا جعفری و مریم کیا، موجب شده مخاطبان با کنجکاوی بیشتری نسبت به سرنوشت شخصیت‌ها به تماشای سریال «غربت» بنشینند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->