معاملات حراجی های تهران رصد نظارتی می‌شوند صادرات بیش از ۵۵ هزار تن تخم مرغ از کشور رقابتی کردن بازار زعفران باید در دستورکار قرار گیرد بررسی قیمت امروز تلفن‌های همراه (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | موبایل‌های یک‌میلیونی مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و برق ندارد سوء‌استفاده کلاهبرداران از عدم تعیین سقف اعتباری چک مبلغ بلیت‌های چارتری بدون کسر جریمه به مسافران بازگردانده می‌شود چالش‌های صدور فاکتور الکترونیکی در میادین میوه و تره‌بار مشهد چشم بورس به رنگ سبز روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۷ مهر ۱۴۰۳) خبری از نرخ‌گذاری عادلانه در فروش نان‌های اینترنتی نیست قیمت‌ها در بازار طلای مشهد ریخت (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه گران‌فروشی ۲۰۰درصدی نان در تهران به بهانه استفاده از کنجد آرامش در بازار خودرو‌های خارجی (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | واکنش‌نشان‌ندادن بازار خودرو به کاهش نرخ دلار مذاکرات با چینی‌ها برای برقی‌شدن راه‌آهن تهران - مشهد ادامه دارد دلیل رکود چندساله در بازار مسکن مشهد چیست؟ آمادگی کامل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در زمستان ۱۴۰۳ | مانور عملیات زمستانی ۲۰ آبان برگزار می‌شود بانک‌ها ۳۰درصد بالاتر از نقدینگی کشور سپرده دارند | سهم ۳۱ استان از تسهیلات ۸۳۰۰ همتی بانک‌ها چقدر است؟ مشاغل پرتقاضا و کم‌تقاضای آینده کدام‌اند؟ ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بازار سیاه بنزین سوپر در تهران کاهش شکاف طبقاتی رفاه را به ارمغان نیاورد | بررسی شاخص‌های سنجش نابرابری درآمد جامعه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران شرکت‌های هواپیمایی به پرداخت هزینه بلیت پرواز‌های باطل‌شده ملزم هستند عرضه ۲۰۰۰ دلار سهمیه‌ای به هر ایرانی متوقف شده است؟ غیبت فرش‌های ایرانی در سایه رشد صادرات فرش دستباف ترکیه قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | لیموترش سنگی را از این قیمت بالاتر نخرید
سرخط خبرها

چالش‌های صدور فاکتور الکترونیکی در میادین میوه و تره‌بار مشهد

  • کد خبر: ۲۹۳۲۸۰
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
چالش‌های صدور فاکتور الکترونیکی در میادین میوه و تره‌بار مشهد
اواسط تابستان ۱۴۰۳، به عمده‌فروشان میوه و تره‌بار فرصتی یک‌ماهه برای صدور فاکتور الکترونیک داده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، با وجود اینکه ایران جزو ۱۰ کشور تولیدکننده میوه در دنیا محسوب می‌شود که سالانه بخشی از میوه و صیفی تولیدی را به بازار‌های هدف صادر می‌کند و کمبودی در عرضه بازار داخل ندارد، اختلاف قیمت از مبدأ تا مصرف‌کننده بالاست که همین امر منجر به نابسامانی بازار میوه شده است. بر این اساس، ستاد کارگروه میوه و تره‌بار به منظور ایجاد شفافیت در بازار میوه، سازوکار صدور فاکتور الکترونیک توسط عمده‌فروشان را طراحی کرد.

در این رابطه چندی پیش، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران، گفت: تاکنون صدور فاکتور الکترونیک در میدان مرکزی به نتیجه نرسیده است، در حالی که اجرای این موضوع به طور کامل و قید نوع محصول و درجه آن شفافیت بازار را به همراه دارد.

محمد قنبری‌شکوه، رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: برای صدور فاکتور الکترونیکی در میادین میوه و تره‌بار مشهد ابتدا نرم‌افزاری طراحی شده بود که در آن، اطلاعات فردی مشتریان مانند نام و نام‌خانوادگی و کدملی باید درج می‌شد که مشتریان حاضر به ارائه اطلاعات فردی خود نبودند. 

وی با اشاره به الزام میادین میوه و تره‌بار تهران در صدور فاکتور الکترونیکی گفت: سیستم صدور فاکتور جدیداً تغییراتی داشته است که اگر امکانات اصلاح قیمت و میزان خرید مشتریان را بتوان تغییر دهد و نهایتاً به اسم و فامیل خریدار بسنده کند، در مشهد نیز می‌تواند قابلیت اجرا داشته باشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد به نکته مهمی اشاره و تأکید کرد: اغلب کسبه میادین میوه و تره‌بار مشهد اقلام خود را به صورت نسیه به مشتریان خود ارائه می‌کنندغ پس اگر فروش به صورت نسیه هم در مدل جدید صدور فاکتور الکترونیکی دیده شده باشد، ما مشکلی برای استفاده از این روش نخواهیم داشت. 

وی با اشاره به تفاوت و مزیت فاکتور الکترونیکی نسبت به فاکتور دستی، گفت: به نظر من هیچ تفاوت و مزیتی بین این دو وجود ندارد و در هر دو، قیمت‌ها و میزان خرید مشتریان ثابت و مشخص است و هیچ تأثیری بر قیمت میوه و صیفی‌جات در واحد‌های صنفی میوه‌فروشی و سبزی‌فروشی سطح شهر نیز نخواهد داشت. 

قنبری‌شکوه تصریح کرد: برخی فروشندگان میوه و صیفی‌جات در سطح شهر، اقلام درجه دو یا درجه سه را از میادین میوه و تره‌بار خریداری می‌کنند و در سطح شهر به عنوان اقلام درجه‌یک به فروش می‌رسانند. شاید یکی از دلایل صدور فاکتور الکترونیکی جلوگیری از ادعای برخی مشتریان در عدم ارائه صدور فاکتور از سوی فروشندگان میادین عرضه میوه و تره‌بار باشد. با این حال فروشندگان ما موظف به صدور فاکتور دستی هستند تا در حساب روزانه دچار مشکل نشوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->