سرخط خبرها
رئیس ناحیه ۳ منطقه ۳ شهرداری مشهد:

نخاله‌های ساختمانی ۲۴ ساعته جمع‌آوری می‌شود

  • کد خبر: ۲۹۳۵۶
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
نخاله‌های ساختمانی ۲۴ ساعته جمع‌آوری می‌شود
فرنود فغفور مغربی - خبرنگار شهرآرا محله
محمد خورشاهی دارای کارشناسی عمران(گرایش ساختمان) است و اکنون ۱۶ سال است که در شهرداری مشغول به فعالیت است. او کارشناس و سپس رئیس اداره نظارت در مناطق مختلف شهرداری بود و پست ریاست نواحی مختلف را هم در کارنامه کاری خود دارد. خورشاهی اکنون رئیس ناحیه ۳ منطقه ۳ شهرداری مشهد است. با او درباره این محدوده شهری و مشکلاتش به گفتگو نشستیم.
خورشاهی درباره محدوده خدماتی ناحیه ۳ از منطقه ۳ توضیح داد: یکی از اضلاع خدماتی این ناحیه حد فاصل میدان امام حسین (ع)، خیابان خواجه‌ربیع تا انتهای بولوار بهمن است. ضلع دیگر حدفاصل بزرگراه چراغچی (از میدان بار نوغان) تا میدان امام حسین (ع) را شامل می‌شود. بخشی از محور رسالت شمالی ضلع پایانی این ناحیه است. ما در عمل تا جاده کلات و منطقه قرقی هم ارائه خدمات شهری داریم. وی درباره پروژه‌های عمرانی جاری گفت: در انتهای سال قبل ۴ پروژه پیاده‌روسازی هرکدام با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در این ناحیه آغاز به کار کرد. این پروژه‌ها در خیابان ۲۰ متری بلال (فاز یک و دو) و بهمن ۱۶ (فاز یک و دو) قرار دارد. پروژه‌های ذیل نظرسنجی انجام شده از سوی دفاتر تسهیلگری برنامه‌ریزی شده است. کار در مرحله اجرایی است. مرحله یک پروژه بلال و بهمن ۱۶ به‌زودی نهایی می‌شود. این پروژه‌ها در نهایت تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.
خورشاهی به لکه‌گیری خیابان‌های منطقه اشاره کرد و گفت: گاهی می‌توان با لکه‌گیری آسفالت خیابان‌ها به کیفیت خوبی در این بخش دست یافت. دراین‌باره پروژه‌ای بااعتبار ۳۰۰ میلیون تومان برای ۱۳۰ مورد لکه‌گیری معابر در حال کار است. لکه‌گیری بزرگ‌تری در بولوار بهمن (خیابان درخشان) را هم به پایان رساندیم. رئیس ناحیه ۳ شهرداری منطقه در ادامه به پروژه‌های آینده این ناحیه اشاره کرد و گفت: به‌محض تخصیص اعتبار پروژه مرمت و بازسازی کانال‌های خواجه‌ربیع، بهمن، مهر مادر و گلشهر را شروع خواهیم کرد. در همین بخش مرمت و بازسازی جوی و کانال‌های خیابان یوسف‌زاده و بلال را هم امسال خواهیم داشت. در بهمن ۴ هم احداث کانال خواهیم داشت.
وی به پروژه‌های خدمات شهری در این ناحیه اشاره کرد و گفت: پروژه‌ها در این بخش به‌صورت روزمره در حال اجراست. رفت و روب معابر در این بخش انجام می‌شود. مشکل عمده‌مان در این ناحیه اراضی بایر و رهای متعددی است که وجود دارد. این مسئله را با رایزنی میان آستان قدس و اوقاف با مردم در حال پیگیری هستیم. وجود چنین زمین‌هایی بستری ناخواسته برای تخلیه نخاله و زباله شده که مشکلات متعددی در بخش زیست‌محیطی و بهداشتی برای شهروندان ایجاد کرده است. بخش‌هایی از اراضی که نزدیک به بافت مسکونی است با استفاده از ماشین‌آلات و عوامل کارگری خدمات‌دهی می‌کنیم.
این مسئول شهری از راه‌اندازی گروهی برای سامان‌دهی و رفع ضایعات، خاک و نخاله‌های ساختمانی در محدوده ناحیه خبر داد و گفت: خواسته‌ایم تا این گشت‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته در اراضی بایر حضور داشته باشند و از هرگونه تخلیه غیرمجاز جلوگیری شود. همچنین انسداد مسیر‌های ورودی به این اراضی را با نیوجرسی و دیواره‌های بتنی هم در آینده در دستورکار داریم. این روش به نحوی جلوگیری از تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله از سوی افراد سودجو را هدف‌گذاری کرده است.
وی به رفع مشکل دائمی آب‌افتادگی در این محدوده شهری اشاره کرد و گفت: بودجه‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم که در صورت تأیید مقام بالاتر مسئله را به‌صورت کلی در خیابان یوسف‌زاده و رسالت ۸۲ به‌صورت دائمی با احداث کانال رفع خواهیم کرد. همچنین آب افتادگی در میدان امام حسین (ع) داشتیم که با احداث جدول و چاه‌های جاذب در سال گذشته تا حدودی مشکل حل شد. امسال با روکش آسفالت بقیه مشکل را مرتفع می‌کنیم.
خورشاهی به بخش دیگری از فعالیت‌های شهرداری در این محدوده اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی و اجتماعی تابع سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت مربوط در شهرداری هستیم. امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا با همکاری شورای اجتماعی محلات و اداره فرهنگی منطقه توزیع اقلام بهداشتی داشتیم. با همکاری خیران و هیئت‌امنای مساجد توزیع مواد غذایی هم در ۳ ماه اولیه سال انجام شد. ما هماهنگی میان مساجد و خیران را بر عهده داشتیم.
توسعه فضای سبز همواره از خواسته‌های عمومی بوده است. این مسئول شهری ضمن تأیید این موضوع گفت: با توجه به وجود پارک بهار و پارک‌های محلی و خطی دیگر در این محدوده، سرانه فضای سبز این محدوده نسبت به نواحی مجاور بیشتر است. پروژه‌ای در این بخش در انتهای مهر مادر ۱۷ در حال اجراست و با اعتبارات امسال تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه‌های مذهبی شب‌های قدر با محوریت برگزاری مراسم در مسجد موسی‌بن‌جعفر (ابتدای خیابان گلشاد) هماهنگی لازم را برای اجرای برنامه در فضای باز و خیابان‌های اطراف مسجد انجام دادیم. ما برای برگزاری بهینه مراسم نسبت به انسداد و شست‌وشوی معابر اقدام کردیم. احداث سکو و جایگاه مراسم، پخش صوت و پذیرایی هم بر عهده شهرداری ناحیه بود که رضایت اهالی را در پی داشت.
خورشاهی به لزوم مشارکت شهروندان در برنامه‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی دفتر تسهیلگری در ناحیه ۳ به همین دلیل انجام شده و ما هم‌اکنون شاهد فعالیت دو دفتر بلال و بهمن در این محدوده شهری هستیم. دفاتر نظرات مردمی را منسجم کرده و برای تحقق نیاز‌ها اعتبارات خوبی را جذب کرده‌اند. بخشی از پروژه‌های در حال اجرا به پیشنهاد مردم به این دفاتر صورت‌بندی و اجرا شده است.
وی در پایان از شهروندان خواست، زمان‌بندی اعلام‌شده برای بیرون گذاشتن زباله‌های خانگی را جدی بگیرند. او همچنین با اشاره به اجرای طرح اگو از شهروندان خواست پساب‌های خانگی خود را به این سیستم شهری متصل و از بیرون‌ریزی فاضلاب به معابر جداً خودداری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->