حمایت از بانوان و توسعه ارتباطات دانش‌بنیان در اولویت کاری شورای ششم تأکید شورای ششم بر توسعه پروژه‌های راهبردی و زیرساختی مشهد ناصحی: سهم بودجه فرهنگی از بودجه شهرداری مشهد از ۲ به ۱۰ درصد افزایش یافت+ویدئو تامین برق و پایداری خدمت‌رسانی در تقاطع‌های سطح مشهد | ضرورت همکاری شهروندان و پلیس راهور در هنگام قطعی برق سرگذشت یکی از قدیمی‌ترین مزارع شمال مشهد | خاطرات خفته در «چاهش» اتوبوس‌های جدید راهی حاشیه شهر مشهد می‌شوند محکم پای «روز مشهد» بمانید! کاهش ۵۰ درصدی زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد افزایش عملیات‌های آتش‌نشانی مشهد در پی قطع برق و ازکارافتادن آسانسور‌ها (۲۲ آبان ۱۴۰۳) سهم شهرداری مشهد از عوارض آلایندگی، تقریباً هیچ! درباره یکی از کوچه‌های فرعی بازار سرشور مشهد | سراسرِ کوچه «سراسر»، پر از داستان «دکتر شیخ» است آیا مازوت‌سوزی در مشهد متوقف می‌شود؟ آغاز صدور صورت‌وضعیت الکترونیکی مسافری در خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن شهری با شهرفروشی محقق نمی‌شود تهیه طرح تفصیلی محله آبکوه مشهد با نظر مردم یدالله بشکنی سرپرست فرمانداری طرقبه شاندیز شد مشهد، رتبه نخست ایجاد زیرساخت حمل و نقل درون شهری در کشور + فیلم درباره عبدالقدیر سبزواری، مؤسس روزنامه «آزاد» در مشهد | مدیر همیشه در بند روزنامه آزاد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۲۰ آبان ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه
سرخط خبرها

بازسازی ۴۵ دستگاه اتوبوس شهری تا پایان ۱۴۰۳ با تکیه بر توان داخلی سازمان اتوبوسرانی مشهد

  • کد خبر: ۲۹۳۸۹۹
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
بازسازی ۴۵ دستگاه اتوبوس شهری تا پایان ۱۴۰۳ با تکیه بر توان داخلی سازمان اتوبوسرانی مشهد
مدیرعامل اتوبوس‌رانی مشهد: برای بازسازی ۴۵‌دستگاه اتوبوس خریداری‌شده، تاکنون دو مرحله مناقصه انجام شده، اما شرکت‌کننده‌ای برای آن نبود؛ ازاین‌رو دیگر معطل مناقصه نشدیم و از توان و ظرفیت داخلی سازمان اتوبوس‌رانی استفاده کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تعمیرات و بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی یکی از اقدامات معمول در چرخه خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد است که این اقدام همه‌روزه در بخش تعمیرات سازمان در حال انجام است. اما امسال سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد اقدام ویژه‌ای را برای بازسازی ناوگان اتوبوسی خود در دستور‌کار قرار داده و علاوه بر فعالیت‌های معمول خود در این عرصه، با خرید ۴۵‌دستگاه اتوبوس دست دوم یکی از شرکت‌های بخش خصوصی، فرایند بازسازی این تعداد اتوبوس را آغاز کرده است. تاکنون ۹‌دستگاه از این اتوبوس‌ها بازسازی شده‌اند و به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و بنا بر اعلام مدیرعامل این سازمان فرایند بازسازی باقی‌مانده نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

محسن شریعتی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه هر‌ساله و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته عملیات بازسازی برای تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده ناوگان اتوبوس‌رانی انجام می‌شود، اظهار کرد: اتوبوس‌های خریداری‌شده بخش خصوصی به‌دلایل مختلف بیش از پنج سال متوقف بودند و این خرید سبب شد برنامه ویژه‌ای را برای بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در دستور‌کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: برای بازسازی ۴۵‌دستگاه اتوبوس خریداری‌شده، تاکنون دو مرحله مناقصه انجام شده، اما شرکت‌کننده‌ای برای آن وجود نداشته است؛ ازاین‌رو دیگر معطل مناقصه نشدیم و از توان و ظرفیت داخلی سازمان اتوبوس‌رانی استفاده کردیم و فرایند بازسازی این تعداد اتوبوس را در دستور‌کار قرار دادیم و تعدادی از این اتوبوس‌ها بازسازی شدند و به چرخه فعالیت بازگشتند.

اتمام بازسازی ۱۰ اتوبوس

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در همین مدت نیز ۱۰ دستگاه از اتوبوس‌های متعلق به سازمان را که شرایط مناسبی نداشتند بازسازی کرده‌ایم و در‌صورتی‌که مناقصه بازسازی ناوگان به نتیجه برسد، به‌طور‌قطع فرایند بازسازی اتوبوس‌ها سریع‌تر طی خواهد شد، اما در هر‌صورت تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های خریداری‌شده تا پایان سال وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ اتوبوسی به‌دلیل فرسوده بودن از چرخه خدمت‌رسانی خارج نمی‌شود، تصریح کرد: بازسازی و تعمیرات همه اتوبوس‌هایی که نیاز به بازسازی دارند در دستور‌کار است و این یک اقدام مستمر در بخش تعمیرات سازمان اتوبوس‌رانی است و عملا ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی به‌صورت مستمر در خطوط فعال است.

شریعتی تصریح کرد: در سازمان اتوبوس‌رانی مسئله‌ای به نام متوقف شدن اتوبوس در پایانه نداریم و تعمیر اتوبوس‌ها در روز مراجعه انجام می‌شود و اگر به تعمیر بیشتری -مانند تعمیر موتور- نیاز باشد، زمان بیشتری برای تعمیر اتوبوس صرف می‌شود.

ورود روزانه ۱۳۰ اتوبوس برای تعمیرات به تعمیرگاه

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد گفت: در مجموع به‌صورت روزانه حدود ۱۳۰‌اتوبوس برای تعمیرات مختلف وارد تعمیرگاه‌های اتوبوس‌رانی می‌شوند و به‌همین‌اندازه نیز روزانه اتوبوس از تعمیرگاه‌های سازمان خارج می‌شود و به چرخه فعالیت باز می‌گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->