سرخط خبرها

پایان کار کاراته‌کا‌های ایران در مسابقات بین‌المللی ایتالیا

  • کد خبر: ۲۹۴۲۱۴
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
پایان کار کاراته‌کا‌های ایران در مسابقات بین‌المللی ایتالیا
پرونده کاراته‌کا‌های اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی رده‌های سنی جهان با یک مدال طلا و یک برنز بسته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان چهارشنبه ۱۸ مهرماه با حضور ۱۹۶۰ کاراته کا از ۱۰۹ کشور به میزبانی ایتالیا در شهر ونیز آغاز شد و پس از شش روز رقابت کاراته کا‌ها در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال در نهایت با قهرمانی ژاپن به پایان رسید. ژاپن ۱۰ مدال طلا و ۳ برنز کسب کرده و بالاتر از همه رقبا قهرمان شدند.

مصر با ۴ طلا، ۵ نقره و سه برنز در جای دوم ایستاد و ایتالیا با ۴ طلا، نقره و ۸ برنز سوم شد. تیم کشورمان در روز پایانی یک نقره و یک برنز در رده زیر ۲۱ سال در مکان یازدهم ایستاد. اکراین با دو طلا و سه برنز، عربستان با یک طلا، سه نقره و سه برنز، کرواسی با یک طلا، دو نقره و سه برنز، قزاقستان با یک طلا، یک نقره و دو برنز، سوئد و اردن با یک طلا و یک نقره و فرانسه با یک طلا و ۹ برنز بالاتر از ایران در مکان‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

فاطمه زهرا سعیدآبادی تنها نماینده ایران در دیدار‌های پایانی بود بود که موفق شد به نشان طلا دست پیدا کند. وی در وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان در فینال «منتال الهواری» از مصری را ۲ بر صفر شکست داد و مدال طلای جهان را کسب کرد. وی که طلای قهرمانی آسیا نیز چندی پیش کسب کرده بود با برتری مقابل حریفانی از سنگاپور، سنگال، قزاقستان و اسلواکی به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

همچنین یلدا نقی بیرانوند در وزن ۵۰- کیلوگرم یلدا نقی بیرانوند موفق به کسب مدال برنز شد. وی در دیدار رده بندی «ریم دوآری» از مراکشی را ۶ بر صفر شکست داد و روی سکوی سوم جهان ایستاد. با برتری برابر حریفانی از کانادا و ترکیه را شکست داد و شکست برابر نماینده کرواسی، در جدول شانس مجدد رفت کاراته کای الجزایری را از پیش رو برداشت و راهی دیدار رده بندی شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->