اعتراضات به نتایج آزمون استخدامی کیفیت بخشی بررسی می‌شود ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و ۱۵ درصد در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند بسیاری از باغ‌وحش‌های کشور فاقد استاندارد‌های لازم هستند | پایان رتبه‌بندی باغ‌وحش‌ها در سال ۱۴۰۳ از ۸۰درصد نابینایی ها می­ توان پیشگیری یا آن­ ها را درمان کرد | مراقبت از نور دیده حدود ۹۰ درصد کمردرد‌ها منشأ مکانیکال دارند و با تقویت عضلات بهبود می‌یابند  ترک سیگار حتی در ۷۵ سالگی می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد شهریه مدارس هیئت‌امنایی چگونه تعیین می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۴ مهر ۱۴۰۳) | دمای مشهد به ۳۰ درجه می‌رسد بحران فرونشست زمین به عنوان یک چالش جهانی ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، سه‌راه دارایی و میدان شهدا در مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۳) با کودکی که دست بزن دارد چطور برخورد کنیم؟ مشکلات شایع مادران حین بارداری از سوی پزشک مربوطه قابل رفع است صنعت گردشگری و رونق اقتصاد ملی برگزاری «موت کورت» دادگاه نمایشی مرکز وکلای قوه قضائیه در مشهد جزئیاتی از پرونده درگیری‌های سریالی در حوالی مشهد | دستگیری ببر و عقاب، هنگام خوردن کباب با این وام چه گرهی را می‌شود باز کرد؟ به‌دلیل اختلالات سامانه، وام به بازنشستگان مشهدی نرسید! اطعام دانش‌آموزان مناطق محروم مشهد با یک وعده غذای گرم آیا بهزیستی مدعی‌العموم مناسب‌سازی است؟ | ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در کشور فعالیت می‌کنند گذری بر چالش‌ها و کمبود‌های نابینایان در ایران | معاهده مراکش مشکلات نابینایان را حل می‌کند؟ پیش‌بینی افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در برخی نقاط کشور (۲۴ مهر ۱۴۰۳) بارداری و نیز شیردهی کامل فرزند، زنان را در برابر چند سرطان ایمن می‌کند | عمل‌های زیبایی؛ چالشی جدی برای سلامت زنان سقوط کارگر جوان در محل گودبرداری خیابان رفیعی مشهد (۲۳ مهر ۱۴۰۳) آتش سوزی منزل مسکونی در بلوار رضوی مشهد(۲۳ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

به‌دلیل اختلالات سامانه، وام به بازنشستگان مشهدی نرسید!

  • کد خبر: ۲۹۴۵۱۹
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
به‌دلیل اختلالات سامانه، وام به بازنشستگان مشهدی نرسید!
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: به‌دلیل اختلالات سامانه، پیش‌ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی امکان‌پذیر نیست. به‌محض رفع اشکال از طریق کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرور هادیان | شهرآرانیوز؛ بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، ثبت‌نام وام ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان این سازمان از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شده است. بااین‌حال به‌دلیل اختلالات سامانه، پیش‌ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد امکان‌پذیر نیست. 
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی دراین‌باره به شهرآرا گفت: اختلالات سامانه، مانع پیش‌ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد شده است. به‌محض رفع اشکال سامانه پیش‌ثبت‌نام وام بازنشستگان از طریق کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی اطلاع‌رسانی می‌شود.

علی‌اصغر رضایی با اشاره به اینکه از ۱۰ روز گذشته فقط در فضای مجازی نوبت پرداخت سهمیه وام اعلام شده و تاکنون هیچ منبع رسمی، پرداخت وام برای بازنشستگان را اعلام نکرده است، افزود: ۱۰ روز گذشته یکی از مدیران که سمتی در بخش تسهیلات نداشت، شروع ثبت‌نام وام را اعلام کرد. در تاریخ ۲۱ مهر، کانون عالی دوباره اطلاع‌رسانی کرد که اساس این خبر کذب است و سامانه نیز باز نشد. این خبر باعث هجوم بازنشسته‌ها به کانون‌ها شد. 

وی ادامه داد: مراجعه بازنشستگان سبب شد تا اعلام شود که آنها می‌توانند پیش‌ثبت‌نام دریافت وام را انجام دهند با این حال به‌دلیل اختلالات سامانه، پیش‌ثبت‌نام وام بازنشستگان در مشهد فعلا امکان‌پذیر نیست و درصورت رفع اختلال، در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سهمیه‌های وام با واقعیت تطابق ندارد 

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهمیه‌هایی که اعلام می‌شود متأسفانه با واقعیت همخوانی ندارد، بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌کند که در سال ۵۰۰هزار وام اعطا خواهد شد، این در حالی است که در هر نوبت در کل کشور ۴۰هزار وام در نظر می‌گیرند. از این ۴۰هزار وام فقط ۴ هزار وام در اختیار مدیران تأمین اجتماعی استان‌ها قرار می‌گیرد و این یعنی، فقط ۳۶هزار وام برای بیش از ۴ میلیون نفر بازنشسته کشور در هر نوبت در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: هفت ماه از ابتدای سال گذشته، چگونه ممکن است ۵۰۰هزار نفری که در ابتدای سال وعده اعطای وام به آنها داده شده است، تسهیلات دریافت کرده باشند؟ رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی وام این مرحله توسط معاونت سازمان فرهنگی تأمین اجتماعی انجام شده که فقط باعث هجوم بازنشسته‌ها به کانون‌ها شده است.

وی درباره نحوه ثبت‌نام کانون‌ها توضیح داد: در مشهد پیش‌ثبت‌نام به‌وسیله سامانه‌هایی که در استان تدارک دیده‌ایم، انجام می‌شود. وقتی سهمیه وام را به ما بدهند، سامانه سراسری را کانون عالی باز می‌کند و بالطبع ما نیز سامانه پیش‌ثبت‌نام را در مشهد باز می‌کنیم. عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: پس از آن در سیستم بانک رفاه پیش‌ثبت‌نام‌ها می‌نشیند، بانک رفاه کارگران در حدود یک‌ماه، این وام را به حساب ثبت‌نام‌کنندگان واریز می‌کند.

وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی، با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و فشار‌های اقتصادی، می‌تواند به‌عنوان یک کمک مالی برای این قشر باشد. ثبت‌نام مرحله سوم این وام، فرصتی است برای بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند تا با دریافت وام بخشی از نیاز‌های مالی خود را پوشش دهند. با توجه به مشکلات به‌وجود آمده برای ثبت‌نام، اکنون بازنشستگان مشهدی نگران هستند که نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->