«قلب رقه» پرفروش‌ترین فیلم در اکران سیار شد هم عمل، هم علم با هم یار داشت* | یادی از حسین خدیوجم، نویسنده، مترجم، محقق و غزالی پژوه معاصر مشهدی زمان پخش سریال «پدر قهوه» مهران مدیری مشخص شد+ عکس خنیاگر موسیقی مقامی خراسان شمالی روی دستان مردم بجنورد تشییع می‌شود بلاتکلیفی فیلم سینمایی «رکسانا» در اکران «شهسوار» در فرانسه روی پرده سینما رفت صوت | دانلود آهنگ جدید محسن چاوشی با نام «همین مونده بود» + متن آهنگ اعلام آمادگی خانه مطبوعات برای اعزام تیم خبرنگاران مشهدی به جبهه مقاومت افزایش صدور مجوز نشر کتاب در خراسان رضوی درباره فیلم «امیلیا پرز» ژاک اودیار که از شانس‌های اسکار ۲۰۲۵ در بخش بین‌المللی است «زخم کاری ۴» چه زمانی پخش می‌شود؟ تولید فصل دوم «حکایت‌های کمال» کلید خورد حال «ایرج» پهلوان آواز ایران، خوب است برگزاری «شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» سینمای کودک، سینمایی بدون حامی | گفتگو با نمایندگان مشهدی در جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان «دوغ» به کتابفروشی‌ها رسید آموزش داستان‌نویسی | سگرمه‌های گرنیکا (بخش اول)
سرخط خبرها

درباره فیلم «امیلیا پرز» ژاک اودیار که از شانس‌های اسکار ۲۰۲۵ در بخش بین‌المللی است

  • کد خبر: ۲۹۴۶۰۳
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
درباره فیلم «امیلیا پرز» ژاک اودیار که از شانس‌های اسکار ۲۰۲۵ در بخش بین‌المللی است
فیلم موزیکال «امیلیا پرز» که در جشنواره کن امسال، دو جایزه هیئت داوران و مجموعه بازیگران زن را به‌ دست آورد، از شانس‌های اسکار ۲۰۲۵ در بخش بین‌المللی است.

به گزارش شهرآرانیوز، فرانسه امسال با فیلم امیلیا پرز (Emilia Pérez) به اسکار ۲۰۲۵ رفته است؛ فیلمی که شانس این کشور را برای به‌دست‌آوردن بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ بسیار بالا برده است.

داستان فیلم سینمایی امیلیا پرز

امیلیا پرز داستان وکیل قدرتمند ریتا (زوئه سالدانا) را روایت می‌کند که وظیفه‌ای غیرمنتظره را بر عهده می‌گیرد؛ «کمک به یک رهبر کارتل مکزیکی (گاسکون) که مرگ خود را جعل کند و تحت عملیات تغییر جنسیت قرار گیرد.»

امیلیا پرز، ستاره اصلی فیلم موزیکال «ژاک اودیار» است. تریلری که از فیلم منتشر شده است، ما را با «کارلا سوفیا گاسکون» در نقش پرز آشنا می‌کند. زنی که به دنبال فرار از گذشته‌اش با کمک وکیل زوئی سالدانا، ریتا است. در دو دقیقه بعدی، تریلر گفته شده هر چیزی را که از یک فیلم پرهیاهوی پاییزی می‌خواهید نشان می‌دهد: «اسلحه، شماره‌های رقص، سلنا گومز در یک تماس تلفنی دراماتیک. به قول خود امیلیا: بینگو!»

 یک داستان موزیکال غنی

امیلیا پرز مانند شخصیت اصلی‌اش، غنی است است. همچنان که «کارلا سوفیا گاسکون» ستاره فیلم به نتفلیکس گفته بود: «شما یک فیلم اکشن دارید که یک فیلم اکشن نیست، یک درام که درام نیست، یک کمدی که کمدی نیست. این یک هدیه عالی است و من بسیار مفتخرم که بخشی از آن هستم».

این فیلم همچنین، در میان بسیاری از ژانر‌های دیگر که گاسکون به آن اشاره می‌کند، یک موزیکال اپرا است. «در طول اولین قرنطینه، من به سرعت یک نسخه نوشتم و در طول راه متوجه شدم که به یک لیبرتو اپرا نزدیک‌تر است تا یک فیلمنامه. شخصیت‌ها کهن الگویی بودند.»

ژاک اودیارد نویسنده و کارگردان به نتفلیکس گفته است: «هنگامی که روی «قهرمان خودساخته» (۱۹۹۶) کار می‌کردم، ایده اجرای یک اپرا به ذهنم خطور کرد».

بنابراین، به تعبیر گاسکون، امیلیا پرز اپرایی است که اپرا نیست. بدون محدودیت‌های تئاتری، مقیاس فیلم بزرگ است و شخصیت‌های آن پیچیده‌تر از کهن‌الگو‌هایی است که آئودیارد در ابتدا ترسیم کرده بود.

انتظار فرانسه برای درخشش در اسکار ۲۰۲۵

اکنون این فیلم از فرانسه به اسکار ۲۰۲۵ می‌رود. آخرین باری که فرانسه جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را بدست آورد به ۳۱ سال پیش و فیلم «بینوایان» اثر لاچ لی بر می‌گردد. سال گذشته بر اثر اشتباهی که کمیته انتخاب کرده بود، فیلم «آناتومی یک سقوط» را که شانس ۹۹ درصدی برای به‌دست آوردن اسکار داشت انتخاب نکرد.

طی یک سال گذشته همه اهالی سینمای فرانسه از این موضوع دلخور هستند و مقالات زیادی در این باره نوشته شده است. اما «آناتومی یک سقوط» اثر ژوستین تریه و برنده نخل طلا، که از سوی پخش کننده آمریکایی‌اش در رشته‌های دیگری کاندیدا شده بود، توانست اسکار بهترین سناریو فیلم‌های بین‌المللی را به‌دست آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->