رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: باید بعد از جشنواره‌ها، از استعدادهای کشف‌شده حمایت کرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: قوانین به سمت تسهیل و پشتیبانی از هنرمندان سوق داده شود اسرار سینمایی روی آنتن تلویزیون + زمان پخش گزارشی از اجرای نمایش تعاملی «موقعیت اضطراری» در مشهد گفت وگو با هوش مصنوعی «اوپن ای آی»، «چت جی پی تی»، درباره «فرهنگ و ادبیات مشهد» آیین تکریم همراهان و رونمایی از پوستر‌های سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) برگزار شد + فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ تشت رسوایی دشمنان ایران از بام افتاد + فیلم «لیام پین» خواننده گروه «وان دایرکشن» درگذشت + علت فوت اینترنشنال به زنده‌شدن کشته‌شدگان ایمان آورد، اما به دروغگوبودن خود نه! فیلم سینمایی «پیر پسر» از لندن به آلمان می‌رود انتشار «مجموعه کامل اشعار غلامرضا بروسان» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۲۶ و ۲۷ مهر ۱۴۰۳) + خلاصه داستان افتتاحیه «آن‌ها مرا دوست داشتند» با حضور عوامل فیلم برگزار شد امکان سانس فوق‌العاده سینماها از ساعت ۲۲ فراهم شد
سرخط خبرها

آیین تکریم همراهان و رونمایی از پوستر‌های سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۵۰۱۸
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
آیین تکریم همراهان و رونمایی از پوستر‌های سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) برگزار شد + فیلم
صبح امروز (۲۶ مهر ۱۴۰۳)، آیین تکریم همراهان و رونمایی از پوستر‌های بخش ویژه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این نشست، رضا عرفانی، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، با اشاره به فرایند برگزاری اظهار کرد: من نماینده یک گروه هفت‌نفره هستم و مستقل از این تیم نیستم. هرکدام از آن‌ها می‌توانستند جای من باشند. من یاد گرفتم که تئاتر یعنی گروه و کارکردن گروهی سخت است. راضی‌نگه‌داشتن تمام اعضای گروه کار غیرممکن و سختی است. در همه این سال‌ها یاد گرفتیم که مشورت کنیم و بپرسیم و قبل از اینکه بخواهیم عمل کنیم تمام جوانب را در نظر بگیریم. 

عرفانی ادامه داد: من خیلی خوش‌شانسم که در این دوره مشاور‌های بسیار خوبی داشتم. مهدی خاتمی یکی از مشاوران رسمی خوب ما در این جشنواره بودند که مشخصاً در بخش عکس و تئاتر، ما را همراهی کردند. بخش نمایش‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌خوانی این جشنواره نیز با هم‌فکری و مشورت جواد اشکذری و رضا افشاری به نتیجه رسید. از دبیرانی که در ادوار گذشته، این جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کردند، دعوت کردم تا در این جلسه حضور به هم برسانند و از تجربه آن‌ها استفاده کنم. من ادامه راه آن‌ها هستم و مشورت‌های این دوستان برای من بی‌نظیر بوده است. 

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی بیان کرد: این جشنواره مشورتی‌ترین جشنواره تاریخ تئاتر خراسان رضوی است؛ از این جهت که هیچ انتخابی در هر بخشی بدون مشورت صورت نگرفته است. این جشنواره برای جوان‌هاست و به‌نوعی پوست‌اندازی برای تئاتر خراسان رضوی به حساب می‌آید. ما باید حضور نسل جوان را که از هر نقطه‌ای از استان وارد حوزه تئاتر شده‌اند، بپذیریم. 

عرفانی خاطرنشان کرد: قاطعانه اعلام می‌کنم این بهترین هیئت‌ بازبینی است و من پای تک‌تک رأی‌هایی که دادند، هستم و باافتخار از آن‌ها یاد می‌کنم. من فکر می‌کردم برای مجاب‌کردن کانون پرورش فکری، شهرداری و حوزه هنری باید تلاش‌های بسیاری داشته باشم، اما آن‌ها بسیار همدلانه و با هر توانی که داشتند از من و این جشنواره حمایت کردند. از همکاری آن‌ها بسیار تشکر می‌کنم. باور من این است که حوزه هنری در بخش جوان می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ زیرا متولی بخش جوان ماست و آقای عسگری با درک این موضوع، صفر تا صد، پای کار ما بودند. هنرمندان تئاتری باید این موضوعات را بدانند و قدردان باشند.

وی با اشاره به جزئیات جشنواره، تصریح کرد: ما با ۱۸۶ اثر کارمان را برای بازبینی شروع کردیم، اما بنا به درخواست‌های زیادی که از سایر شهرستان‌های خراسان رضوی شد، افراد متقاضی را در لیست بازبینی‌ها قرار دادیم و در نهایت، با ۲۲۰ اثر در دو بخش اصلی و ویژه کار بازبینی‌ در دور اول تمام شد.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) تأکید کرد: به این‌ ترتیب، از یکم تا ۱۵ آبان ۱۴۰۳، بخش ویژه جشنواره، کودک‌و‌نوجوان، جوان و نمایش‌نامه‌خوانی، در شهرستان‌ها به صورت هم‌زمان اکران عمومی می‌شود. بخش ویژه شامل عکاسی تئاتر، نمایش‌نامه‌نویسی، نمایش‌نامه‌خوانی و تئاتر کودک و نوجوان، با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. این حضور به‌قدری دلگرم‌کننده است که امیدوارم در سال‌های بعد نیز میزبان این علاقه‌مندان باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->