سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان در چین رونمایی شد + ویدئو پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳) مطالعه‌ای عجیب نشان می‌هد حتی نام شما روی پاسخ‌‌های ChatGPT اثرگذار است ایلان ماسک یک ایرانی را مسئول نظارت بر عملکرد «تسلا» در آمریکا و اروپا کرد قیمت آیفون در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۳) انتشار اندروید ۱۵ آغاز شد + فهرست گوشی‌هایی که در صف اول آپدیت قرار دارند آیا تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی از کاربرانشان جاسوسی می‌کنند؟ در گوگل پلی بیش از ۲۰۰ بدافزار میلیون‌ها بار دانلود شده‌اند + رایج‌ترین بدافزارها پاسخ پازل امروز میجر (پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳) روش ساخت کارت پروفایل دیجیتال (همراه با QR) در اینستاگرام یاتاقان بلبرینگ چیست؟ (بررسی مشخصات فنی + کاربردها) آیا ایلان ماسک در تولید ربات‌هایش از فیلم «من، ربات» (I, Robot) کپی کرده است؟ کشف یکی از قدیمی‌ترین فسیل‌های تاریخ، درک جدیدی از زمان ظهور دایناسورها به دست می‌دهد طرح یک شرکت آمریکایی برای جایگزینِ ایستگاه فضایی بین المللی پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳) نمایشگاه جیتکس دبی ۲۰۲۴ به موضوع شکل‌دادن به اقتصاد آینده هوش مصنوعی می‌پردازد تغییری جدید در راه گوگل پلی: دکمه نصب، حتی هنگام اسکرول صفحه، ثابت می‌ماند نفوذ هکرها به جاروبرقی‌های رباتیک Ecovacs و پخش فحش و توهین‌های نژادپرستانه! پاسخ پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان در چین رونمایی شد + ویدئو

  • کد خبر: ۲۹۵۳۸۰
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان در چین رونمایی شد + ویدئو
دانشمندان ربات انسان‌نما جدیدی به نمایش گذاشته‌اند که می‌تواند با حداکثر سرعت ۳.۶ متردرثانیه بدود. هرچند این ربات با کمک نوعی کفش توانسته به چنین سرعتی دست یابد، سریع‌ترین ربات در نوع خود محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛  این ربات انسان‌نما STAR۱ نام دارد و شرکت چینی Robot Era آن را ساخته است. قد آن ۱۷۱ سانتی متر اعلام‌شده و ۶۵ کیلوگرم وزن دارد. در ویدیوی زیر، دانشمندان دو ربات STAR۱ را در صحرای گبی در شمال غربی چین مقابل یکدیگر قرار دادند. نکته قابل‌توجه اینکه در یکی از ربات‌ها یک جفت کفش ورزشی استفاده شده تا تأثیر آن در سرعت ربات بررسی شود.

مدل دارای کفش STAR۱ با موتور‌هایی که گشتاور بالا و الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود را داشتند، توانست در انواع زمین‌ها مانند علفزار و شن‌زار راه برود. همچنین این ربات حداکثر سرعتش، ۳.۶ متر‌درثانیه، را ۳۴ دقیقه حفظ کرد.

STAR۱ با دستیابی به حداکثر سرعت ۳.۶ متردرثانیه، رکورد قبلی را که در اختیار رباتی با نام H۱ Unitree بود، شکسته است. این ربات دوپا مارس ۲۰۲۴ توانسته بود با سرعت ۳.۳ متردرثانیه حرکت کند، همچنین از نظر فنی می‌تواند پشتک بزند و پاهایش هم‌زمان از زمین جدا می‌شدند.

طبق اطلاعات وب‌سایت Robot Era، ربات STAR۱ از سخت‌افزاری بهره می‌برد که می‌تواند ۲۷۵ تریلیون عملیات را در ثانیه انجام بدهد. در مقام مقایسه، بسیاری از بهترین لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه هوش مصنوعی امروزی، می‌توانند در یک ثانیه بین ۴۵ تا ۵۵ تریلیون عملیات را انجام دهند. همچنین درجه آزادی حرکت ربات ۱۲ درجه اعلام شده که باعث می‌شود حرکات متنوع‌تری انجام دهد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->