مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تصویب لایحه سامان‌دهی کارگران و استادکاران روزمزد

  • کد خبر: ۲۹۵۵۰
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
تصویب لایحه سامان‌دهی کارگران و استادکاران روزمزد
در نودوچهارمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه شهرداری مشهد مبنی بر سامان‌دهی کارگران و استادکاران روزمزد و احداث و تجهیز ایستگاه‌های سامان‌دهی در مشهد رأی مثبت گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، در نود و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، لایحه سامان‌دهی کارگران و استادکاران روزمزد و احداث و تجهیز ایستگاه‌های سامان‌دهی به تصویب رسید

ماده واحده: به شهرداري مشهد مقدس (سازمان سامان‌دهی مشاغل شهري و فرآورده‌های ‌كشاورزي) اجازه داده مي‌شود نسبت به سامان‌دهی كارگران و استادكاران روزمزد (موسوم به سرگذر) و احداث و تجهيز ایستگاه‌های سامان‌دهی مورد نیاز، با جلب و جذب مشارکت دستگاه‌های اجرایی، تشکل های کارگری، سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی ذیربط تا سقف اعتباری ۱۲۳.۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و بر اساس بندهای ذیل اقدام نمايد.

۱. شهرداری مشهد می‌بایست در تفاهم‌نامه پیش‌بینی‌های لازم به جهت تأمین و استفاده از نیروهای کارگری روزمزد مستقر در این جایگاه‌ها را برای پروژه‌های عمرانی سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان بنماید.

۲.متن پیش‌نویس تفاهم‌نامه قبل از امضا توسط سایر دستگاه‌های اجرایی به تأیید کمیسیون مشترک خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست، برنامه بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و حقوقی ، املاک و قراردادها برسد.

۳.به منظور تحقق و راهبری موضوع ماده واحده از ظرفیت نیروهای داخلی شهرداری استفاده و در صورت ضرورت به‌کارگیری کارگزاران ذیصلاح نیز بلامانع است.

۴. تأکید و تمرکز بر روش‌های هوشمند و استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مناسب با محوریت درگاه اپلیکیشن شهروندی (شهر من) و همچنین کمک به فرهنگ‌سازی و ترویج استفاده از روش‌های هوشمند و غیر حضوری در کاریابی و اتخاذ تدابیر تشویقی و ترغیبی در این خصوص انجام پذیرد.

۵.همکاری در تهیه بانک اطلاعاتی هوشمند جامع از کارگران و استادکاران ساده و فنی اعم از ساختمانی و غیر ساختمانی توسط ادارات مربوطه، بخش خصوصی و تشکل‌های کارگری با قابلیت شناسایی، ارزیابی و پایش کارگران (اعم از اطلاعات هویتی، سوابق علمی و تجربی کارگران از حیث کمی و کیفی و...) برای متقاضیان صورت پذیرد.

۶.تدابیر تشویقی، ترغیبی و رفاهی شامل برقراری بیمه تأمین اجتماعی، بیمه مسئولیت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صدور گواهی‌نامه‌های مربوطه، برقراری بیمه بیکاری، به‌کارگیری و اشتغال روزانه از طریق جلب و جذب مشارکت مراجع مربوطه، خیران شهریار، انجمن‌های مردم‌نهاد و... اتخاذ گردد.

۷. در صورت ضرورت به‌کارگیری کارگران و استادکاران روزمزد در پروژه‌های شهرداری، پرداخت حقوق آنان به صورت روزانه بلا‌مانع است .

۸.انتقال تجارب در راستای ایجاد فرصت‌های کار مشابه در شهرها و شهرستان‌های اطراف مشهد به منظور پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه به مشهد از طریق مشارکت و همکاری ادارات ذیربط، خیرین شهر‌یار، انجمن‌های مردم‌نهاد و‌... انجام گردد.

۹.آثار مالی این مصوبه در اصلاح بودجه سال ۹۹ لحاظ گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->