توسعه زیرساخت‌های شهری مشهد با تکیه بر ظرفیت «خیرین شهر یار» پیگیری مطالبه‌های ۱۳۰ نفر در برنامه امروز «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» فرمانداری مشهد باران آلودگی هوای مشهد را شست (۷ آبان ۱۴۰۳) قطار شهری مشهد نماد توانمندی ایرانی | وضعیت فعالیت خطوط مترویی مشهد پس از چهارده سال از فعال شدن نخستین خط ریلی مشهد سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نگاه شورای ششم، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری است فروپاشی و فراموشی بنا‌های کارخانه قند آبکوه مشهد | سرنوشت تلخ کارخانه خاطرات شیرین لزوم توجه ویژه به هوشمندسازی در سیاست‌گذاری‌های شهر مشهد بومی‌سازی قفل هوشمند دوچرخه‌های بایدو دستور فرماندار مشهد برای حل مشکلات محله «آبشار» در بولوار نماز خدمات‌رسانی به بیش از دو میلیون و ۳۷ هزار زائر و مجاور در پایانه مسافربری شهرداری مشهد پیام شورای اسلامی شهر مشهد در محکومیت تجاوز به حریم هوایی کشورمان استفاده از محصولات دانش‌بنیان در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری مشهد واژگونی خودرو و مرگ راننده جوان در بزرگراه شهید میرزایی مشهد (۶ آبان ۱۴۰۳) تحولی بزرگ در مشهد | جزئیات جدید از ثبت رکورد جذب ۵۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در کشور توسط شهرداری مشهد درباره بزرگ‌ترین واقف امور درمانی خراسان | وقف به شیوه «پسر میرزای ناظر» هوای کلانشهر مشهد امروز برای چهارمین روز متوالی پاک است (۵ آبان ۱۴۰۳) تجهیز مجتمع اردوگاهی «خانه سبز» مشهد برای پذیرش افراد بی‌سرپناه (۴ آبان ۱۴۰۳) رفع سریع ۱۵ نقطه آب افتادگی جزئی در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) اختصاص ۴۲ درصد اعتبارات به حاشیه شهر در دوره ششم شورای شهر مشهد
سرخط خبرها

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نگاه شورای ششم، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری است

  • کد خبر: ۲۹۶۹۳۴
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نگاه شورای ششم، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری است
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد به‌همراه شهردار منطقه ۴ با حضور در مسجد امام جعفر‌صادق (ع) در محله نبوت مشهد پایِ دغدغه‌ها و صحبت‌های مردمی نشست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از رویکرد‌های مهم شورای ششم، ارتباط با مردم و مشارکت شورای اجتماعی محلات برای احصای مشکلات زیرساختی و نیازسنجی هر منطقه است؛ رویکردی که با برگزاری نشست‌های مردمی در مساجد به‌عنوان یکی از ارکان ارتباط مردمی شکل گرفت و ادامه یافت.

در‌همین‌راستا نه‌تنها برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های زودبازده با مشارکت مردم تحقق یافت، بلکه در ادامه مسیر، این جلسات برای تأمین سایر نیاز‌ها و رفع دیگر‌دغدغه‌ها در محلات مشهد با حضور هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به‌صورت مستمر برگزار می‌شود. پیرو همین موضوع شب گذشته سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد به‌همراه شهردار منطقه ۴ با حضور در مسجد امام‌جعفر‌صادق (ع) در محله نبوت مشهد پایِ دغدغه‌ها و صحبت‌های مردمی نشست.

نگاه مردمی در شورای ششم

در حاشیه این نشست، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگو با شهرآرا درباره رویکرد برگزاری این نشست‌ها گفت: از ابتدای شروع به‌کار شورای ششم، بنای کاری ما این بود که با حضور در مساجد هر محله با مردم درباره بررسی مشکلات و معضلات هر محله به گفتگو بنشینیم. معتقدیم مساجد، محلی است که می‌توانیم با مردم دور هم بنشینیم و صحبت کنیم.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و مطالبات مطرح‌شده در این نشست بیان کرد: در منطقه ۴ موضوعاتی که مردم مطرح کردند، بیشتر در حوزه جمع‌آوری پسماند، موضوعات فرهنگی این منطقه، تملک بعضی از زمین‌ها برای فعالیت فرهنگی، احداث پارک پانزده‌هکتاری در طبرسی‌شمالی که هشت هکتار آن آماده‌سازی شده و هفت هکتار دیگر تملک شده و اعتبار آن باید پیش‌بینی شود و مسائلی از‌این‌دست بود.

قول‌های مساعد در پاسخ به مطالبات

وی افزود: در برخی از موارد، شهردار منطقه قول دادند که اگر قابلیت اجرایی داشته باشد، برای عملیاتی‌شدن موارد مطرح‌شده پیگیری‌هایی انجام بدهند و مواردی که قابلیت ارائه در بودجه ۱۴۰۴ و برنامه‌ریزی‌های لازم دارد، پیش‌بینی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه نگاه شورای ششم این است که خود مردم تصمیم‌گیرنده باشند، گفت: در اعتبارات سالانه ۵۰ درصد بودجه به پروژه‌های عمرانی مناطق کم‌برخوردار اختصاص یافته است و علاوه بر آن در طرح‌های زودبازده با مشارکت شورای اجتماعی محلات برنامه‌ریزی کردیم که نیاز‌های هر محله نظیر آسفالت، رنگ‌آمیزی، معابر، کتابخانه، درمانگاه و... تا سقف اعتبار تخصیص یافته شناسایی و رفع شود.

تأمین درخواست‌ها تا سقف اعتبار

حاجی‌بگلو درباره میزان تحقق رفع نیاز‌ها و مطالبات مردم در مناطق کم‌برخوردار بیان کرد: این واقعیت را باید بپذیریم که خواسته‌های مردم بر اساس میزان منابع موجود تأمین می‌شود؛ اما اگر بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد را در‌زمینه تخصیص منابع به حاشیه شهر با میزان بودجه و اعتبارات تخصیص‌یافته در دوره ششم شورا مقایسه کنید، خود حاکی از سوق‌دادن شیب خدمات به‌سمت مناطق حاشیه شهر است.

وی تصریح کرد: البته قبول داریم که هنوز جای کار زیاد دارد و حتی اعتقاد داریم بالغ بر ۷۰‌درصد بودجه را باید به این مناطق اختصاص بدهیم تا به سطح دیگر مناطق برسند و در آینده مناطقی به عنوان حاشیه شهر نداشته باشیم.

در این نشست درخواست‌های مطرح‌شده از‌سوی شورای اجتماعی محله مواردی نظیر درخواست اتصال صدمتری به حرم مطهر رضوی، درخواست ایستگاه اتوبوس، تعیین‌تکلیف زمین‌های بایر در این منطقه، سامان‌دهی معتادان متجاهر، درخواست کتابخانه یا سالن مطالعه و جمع‌آوری پسماند‌ها بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->