علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها
طی هفته گذشته

۱۶ تن موادمخدر در کشور کشف شد

  • کد خبر: ۲۹۷۶۹
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
۱۶ تن موادمخدر در کشور کشف شد
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف ۱۶ تن موادمخدر در کشور از دهم تا شانزدهم خرداد ماه خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۶ هزار و ۳۲۲ کیلوگرم است، افزود: ۵۵ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۴۰ درصد انتظامی بوده است که میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۰ هزار و ۳۰۳ کیلوگرم اعلام شد، حدود ۲۰ درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۸۶۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.
معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد کشف شده نیز اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۸۳ کیلوگرم حشیش، ۱۸۲ کیلوگرم هروئین، ۵۰۶ کیلوگرم شیشه، ۷۰ کیلوگرم گراس، ۲۷۱ مرفین و ۴۵ کیلوگرم سایر مواد هم کشف شده است.
اصلانی درباره متهمان دستگیر شده در ارتباط با جرایم مواد مخدر هم خاطرنشان کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۶هزار و ۱۱۰متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳هزار و ۳۶۹ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲هزار و ۶۶۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۷۸ نفر نیز از اتباع بیگانه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ درصد کشفیات این بازه زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۵هزار و ۳۴۶ کیلوگرم یعنی معادل ۳۳ درصد کشفیات، مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و کرمان با ۳هزار و ۲۹۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با هزار و ۸۴۶ کیلوگرم، هرمزگان با هزار و ۱۲۲ کیلوگرم، فارس با ۹۲۳ کیلوگرم، یزد با ۸۱۸ کیلوگرم و اصفهان با ۵۴۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۷۱ درصد از کشفیات کشور است.
اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۹۴ دستگاه خودرو و ۱۰ قبضه سلاح توقیف شد. ۵۵ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۴۰ درصد انتظامی بوده است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->