ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس جمهور بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم + عکس و فیلم
سرخط خبرها

نمی‌توان با اطمینان گفت که در ۱۴۰۰ دولت همسو با مجلس رای می‌آورد

  • کد خبر: ۲۹۸۰۴
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
نمی‌توان با اطمینان گفت که در ۱۴۰۰ دولت همسو با مجلس رای می‌آورد
تحولات سیاسی در کشور ما به گونه‌ای است که احتمال هر گونه تغییر را ایجاد می‌کند و نمی‌توان با اطمینان گفت که در ۱۴۰۰ شاهد روی کار آمدن دولت همسو با مجلس هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، نماینده پیشین مجلس گفت: تجربه بدی از دوران احمدی‌نژاد وجود دارد، در این دوره با وجود آنکه دولت و مجلس از جریان اصولگرا بودند، برخی رفتارهای فراقانونی دولت و سکوت مجلس منجر به نهادینه شدن یکسری رفتارهایی شد که هنوز هم، آثار وضعی آن برقرار است.

«علی تاجرنیا»، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی و عضو سابق جبهه مشارکت، در رابطه با آسیب‌های تبدیل نمایندگان مجلس یازدهم به وکیل‌الدوله به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مهمترین نکته در رابطه با پیش برد امور بحث این است که هر نهاد و مجموعه‌ای به وظیفه خود به درستی عمل کند. یک دست بودن مجلس و دولت، می‌تواند هم فرصت باشد و هم تهدید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: فرصت از این جهت باشد که تنش‌ها میان مجلس و دولت کم و باعث شود که چون یک جریان سیاسی باید پاسخگو باشد، همراهی‌هایی بین مجلس و دولت عاملی باشد که در جهت حل مشکلاتی نظیر مسائل مربوط به معیشت مردم حرکت کنند.

تاجرنیا با اشاره به آثار باقی مانده از سیاست‌های نادرست احمدی‌نژاد تصریح کرد: تجربه بدی از دوران احمدی‌نژاد وجود دارد، در این دوره با وجود آنکه دولت و مجلس از جریان اصول‌گرا بودند، برخی رفتارهای فراقانونی دولت و سکوت مجلس، منجر به نهادینه شدن یکسری رفتارهایی شد که هنوز هم آثار وضعی آن برقرار است.

این نماینده مجلس ششم ادامه داد: تجربه نشان داده وقتی یک جریان سیاسی از کشور حذف می‌شود به نوعی بخشی از مردم احساس می‌کنند که در حوزه قدرت، نهادها و ارکان قدرت جای پایی ندارند و همین امر می‎تواند تهدیدی برای فضا و جامعه باشد. ضمن آنکه انتخابات مجلس یازدهم نشان داد نمایندگان راه یافته به مجلس الزاما معدل خواست مردم نیستند چرا که  این مجلس در یک انتخابات حداقلی که بخش عمده‎ای از مردم در آن شرکت نکردند، تحت نظارت استصوابی شکل گرفته است. لذا آنطور که باید نمی‌توانیم، ترکیب این مجلس را معدل واقعی افکار عمومی جامعه بدانیم. که در نهایت این موارد می‌تواند، ایجاد آسیب کند.

تاجرنیا در مورد احتمال روی کار آمدن دولت همسو با مجلس اظهار کرد: تحولات سیاسی در کشور ما به گونه‌ای است که احتمال هر گونه تغییر را ایجاد می‌کند و نمی‌توان با اطمینان گفت که در ۱۴۰۰ شاهد روی کار آمدن دولت همسو با مجلس هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص امکان تکرار تجربه انتخابات مجلس یازدهم و حذف جریانات سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: حذف کردن چهره‌های شاخص در انتخابات ریاست جمهوری کار آسانی نیست چون رقابت در سطح ملی برگزار می‌شود. دوره‌های گذشته هم نشان داده است که حتی اگر، یک مجموعه‌ای هم حذف شود از جریانات دیگر افرادی پیدا خواهند شد و رقابتی شکل می‌گیرد که خیلی مطلوب کسانی نیست که به دنبال مدیریت و سازمان‌دهی انتخابات هستند. هر چند در این دوره طبیعتا شرایط به نسبت گذشته دشوارتر است اما موضوع حذف یک جریان سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری کار دشوارتری به نسبت انتخابات مجلس، است.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->