پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

۸ دوربرگردان برای دورزدن ترافیک

  • کد خبر: ۲۹۹۳
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
۸ دوربرگردان برای دورزدن ترافیک
مدیریت شهری با هدف تسهیل تردد مردم احداث دوربرگردان‌های غیر هم‌سطح را در دستور کار قرار داده است

زهرا اسکندریان - بار‌ها شده است که به دلیل مسدود بودن یا عبور از یک دوربرگردان، مسیری که باید طی کنیم، از لحاظ زمانی و مسافتی چندبرابر طولانی شده است؛ اما طولانی شدن مسیر به دلیل نبود دوربرگردان فقط یک وجه ماجراست و وجه دیگر آن تصادف‌های جرحی و ترافیک است. آن‌طور که سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد به شهرآرا گفته است، تقاطع‌هایی که در داخل شهر به‌عنوان دوربرگردان هم‌سطح عمل می‌کند، شاید در کوتاه‌مدت ترافیک شهری را حل کند، اما در درازمدت تقاضا را افزایش می‌دهد و بر ترافیک آن منطقه افزوده می‌شود. خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه اولویت مدیریت‌شهری در این است که تقاطع‌های غیرهم‌سطح در رینگ اطراف شهر ایجاد کند، افزود: بر اساس نظرات کارشناسی، در برنامه‌ها اعلام شده است تا در مسیر صدمتری (شهید چراغچی)، شهید کلانتری به سمت میدان آزادی و دیگر مسیر‌های متصل به میدان قائم و فرودگاه، دوربرگردان‌هایی احداث شود.

ایمنی مهم‌تر از کوتاه شدن مسیر
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم در گفتگو با شهرآرا با بیان این مطلب که دوربرگردان‌های هم‌سطح در شهر با نظر پلیس ایجاد شده و مقطعی است، افزود: پلیس راهور به دنبال آن است تا دوربرگردان‌های خطرناک به‌ویژه آن دسته که در بزرگراه‌ها قرار دارند، مسدود شوند.
هادی عطارزاده‌طوسی اضافه کرد: این نظر پلیس به دلیل افزایش ایمنی شهروندان است؛ به طور مثال دوربرگردان نرسیده به میدان امام حسن (ع) بسیار حادثه‌خیز است؛ به همین دلیل پلیس راهور ترجیح می‌دهد شهروندان مسیر میدان امام حسن (ع) را برای دور زدن انتخاب کنند تا هیچ شهروندی در گذر از دوربرگردان دچار سانحه نشود.
او با بیان اینکه ایمنی شهروندان اولویت اول پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است، افزود: اینکه مسیر کوتاه‌تر شود، دلیل قانع‌کننده‌ای نیست و ایمنی خیلی مهم‌تر است.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: اکنون تمرکز این سازمان بر ایجاد تقاطع‌های غیرهم‌سطح است که بسیاری از آن‌ها از سوی معاونت حمل‌ونقل و بسیاری دیگر به‌وسیله معاونت اقتصادی شهرداری مشهد به مناقصه گذاشته شده‌اند؛ همچنین بسیاری از پروژه‌ها در دست مطالعه بوده و تعدادی دیگر نیز کلنگ‌زنی شده‌اند. عطارزاده‌طوسی با بیان اینکه ۲ تقاطع در بولوار آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در دست مطالعه و اجراست، افزود: دوربرگردان این بولوار که اواخر سال گذشته کلنگ آن به زمین خورد، به پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی رسیده است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌‎رسد.
وی ادامه داد: این دوربرگردان با هدف دسترسی ضلع جنوبی بزرگراه آزادی و خروجی بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به ضلع شمالی بزرگراه آزادی و اتصال به بولوار توس احداث می‌شود. همچنین با اجرای این دوربرگردان، شاهد افزایش ایمنی بزرگراه، ایمنی دسترسی به بولوار توس از خیابان دانش، افزایش ایمنی برای دور زدن در بزرگراه و دسترسی به سه‌راه فردوسی، کاهش مصرف سوخت و کاهش تأخیر حرکت و تصادفات دوربرگردان خواهیم بود. اعتبار این پروژه پانزده‌میلیاردتومان است.
عطارزاده‌طوسی ادامه داد: همچنین پروژه چپ‌گرد بولوار آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به آزادی در دست مطالعه است.
او با اشاره به اینکه تقاطع غیرهم‌سطح میثاق- مجیدیه نیز در دست مطالعه است، افزود: یک تقاطع غیرهم‌سطح چهارسطحی نیز قرار است در میدان نمایشگاه ساخته شود که به نوبه خود پروژه‌ای منحصربه‌فرد است. مناقصه این پروژه که بر عهده معاونت اقتصادی شهرداری مشهد بوده، انجام شده است و احتمالا تا ۲ هفته آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
عطارزاده‌طوسی با بیان اینکه پروژه غیرهم‌سطح شهید چراغچی ۱۳ به ابوطالب‌شمالی نیز به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: برای حل مشکل شهروندان در محله‌های شهید چراغچی و کاهش ترافیک میدان شهید حسین فهمیده، یک دوربرگردان غیرهم‌سطح از مسیر بزرگراه به ابوطالب‌شمالی ساخته می‌شود که برای این پروژه مناقصه‌ای برگزار و هزینه آن حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
او این را هم اضافه کرد که احتمالا عملیات اجرایی این پروژه از ۱۹ مردادماه شروع شود.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه چپ‌گرد شهید ناصری در حال احداث است، اضافه کرد: مطالعات یکی دیگر از پروژه‌های تقاطع غیرهم‌سطح نیز به پایان رسیده و برای انجام مناقصه در دستورکار قرار گرفته است. بر اساس این پروژه، میدان انقلاب به بولوار نماز متصل می‌شود. وی اضافه کرد: اتصال بولوار مصلی به محمدآباد نیز به‌وسیله یک تقاطع غیرهم‌سطح انجام می‌شود که مطالعات این پروژه هم در دستورکار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->