زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند نتیجه بازی انگلیس و اسلوونی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| سرد و بی‌روح مثل تیم ساوت‌گیت درویش راضی از خرید اسپانیایی! دلیل عدم تمدید امیری با پرسپولیس چه بود؟ نتیجه بازی هلند و اتریش در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| شگفتی بزرگ نتیجه بازی فرانسه و لهستان در یورو۲۰۲۴| امباپه صدرنشین نشد! گولسیانی در تیررس نکونام؟ عدم دخالت گاردیو در نقل و انتقالات پرسپولیس عالیشاه شاکی از اقدام باشگاه پرسپولیس تلاش یک پرسپولیسی برای خرید احمدزاده استارت پرسپولیس برای خرید ۵ بازیکن گاریدو: برای کسب جام در پرسپولیس می‌جنگیم + ویدئو پخش زنده بازی دانمارک و صربستان در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

راه قهرمانی سرخ‌ها هموار است

  • کد خبر: ۳۰۰۰۱
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
راه قهرمانی سرخ‌ها هموار است
برنامه سخت استقلال و آسان پرسپولیس در شروع دوباره بازی‌های لیگ برتر فوتبال
احسان سرفرازی/ شهرآرانیوز - سازمان لیگ برتر فوتبال ایران بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام برنامه بازی‌های ۳ هفته آینده لیگ برتر را اعلام کرد. پیش‌تر دومرتبه تاریخ شروع بازی‌ها عوض شده بود تا اینکه چند روز قبل اعلام شد ادامه مسابقات لیگ نوزدهم بعد از شیوع ویروس کرونا از روز چهارم تیرماه با بازی عقب‌افتاده فولاد خوزستان و استقلال تهران آغاز خواهد شد و هفته بیست‌ودوم نیز از هشتم تیرماه استارت می‌خورد. روز گذشته و بعد از آنکه فدراسیون فوتبال برنامه رقابت‌های ۳ هفته آینده را برای باشگاه‌ها ارسال کرد، در نامه‌ای تیم‌ها را ملزم به تهیه سخت‌افزار‌های لازم و مطابق استاندار‌های این سازمان کرد. بدین‌ترتیب باشگاه باید با هزینه خود تونل‌های ضدعفونی تهیه کند تا اعضای ۲ تیم میهمان و میزبان و البته تیم داوری قبل از شروع بازی‌ها از آن عبور کنند. این شرایطی است که تمام استادیوم‌هایی که بازی‌های لیگ برتر در آن برگزار می‌شود، باید داشته باشند، در غیر این صورت باشگاه‌ها اجازه میزبانی نخواهند داشت.
اما بررسی برنامه ادامه رقابت‌های لیگ، نکات جالبی را در اختیار می‌گذارد. مسیر سخت بازی‌های استقلال، کار راحت سرخ‌های تهرانی، انجام بازی‌ها در شب و... که در ادامه می‌خوانیم.

چشمک قهرمانی به یحیی
پرسپولیس در روز‌هایی که سایر تیم‌ها به‌شدت از شروع بازی‌ها شاکی هستند، بهترین قرعه را دارد و باید هر ۶ روز یک بازی برگزار کند. شاگردان گل‌محمدی تا ۲۰ تیر نیازی به خروج از تهران ندارند. آن‌ها ابتدا در تهران میهمان پیکانی هستند که حال‌وروز خوشی در جدول ندارد و ۶ روز بعد از آن باید مقابل شاهین بوشهر در تهران صف‌آرایی کنند. پیکان و شاهین، ۲ تیم انتهای‌جدولی هستند که نامزد‌های اول سقوط به حساب می‌آیند. بعد از آن سرخ‌پوشان برای جدال با ماشین‌سازی به تبریز سفر خواهند کرد. نکته جالب اینکه تبریزی‌ها تا همین چند روز پیش تمرین جدی را برگزار نکرده بودند و به نظر نمی‌رسد چندان شرایط ایده‌آلی داشته باشند. تیم یحیی اگر از این ۳ هفته بتواند ۶ امتیاز کسب کند، احتمالا باید جامه قهرمانی را سفارش دهد و رکورد ۴ قهرمانی پیاپی در لیگ برتر را به نام خود ثبت کند.

فرهاد به زمین سخت رسید
استقلال در شروع بازی‌ها با برنامه سختی برخورد کرده است، چراکه این تیم در شروع کار خود باید ۲ بازی خیلی سخت را در گرمای جنوب کشور پشت‌سر بگذارد. در بازی اول آبی‌ها در تاریخ چهارم تیرماه باید در ورزشگاه فولاد‌آرنا به‌مصاف فولاد خوزستان بروند و در تاریخ پانزدهم تیرماه هم در جم به‌مصاف پارس این شهر خواهند رفت. به‌جز این، استقلال در ۴ بازی اول خود باید به‌مصاف تیم قدرتمند تراکتورسازی هم برود و طبیعی است کار فرهاد مجیدی و شاگردانش در شروع رقابت‌ها بسیار سخت به نظر می‌رسد. بدین‌ترتیب به نظر می‌رسد مجیدی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم باید یک برنامه دقیق‌تر و کار سخت‌تر انجام دهد تا هواداران آبی‌پوش، بتوانند فصل بعد هم رمقی برای تشویق تیمشان داشته باشند.

شب‌های تابستان با فوتبال داغ می‌شود
ادامه بازی‌های لیگ برتر با یک اتفاق جالب دیگر هم همراه است. همه بازی‌های باقی‌مانده زیر نور برگزار خواهد شد و تیم‌های میزبان باید شرایط لازم برای برگزاری بازی‌ها را مهیا کنند. در برنامه جدید سازمان لیگ، مسابقات هر هفته در ۲ روز متوالی برگزار خواهد شد و از ساعت ۲۰:۱۵ سوت اولین جدال به صدا درخواهد آمد. گرمای هوای تابستان باعث شد تا سازمان لیگ تصمیم بگیرد بازی‌ها را در ساعات پایانی روز که هوا خنک‌تر می‌شود، برگزار کند.
راه هموار قهرمانی سرخ‌ها
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->