افزایش ۶۰ درصدی استفاده از دوچرخه‌های بایدو مشهد در نوروز ۱۴۰۴ | دوچرخه برای بانوان، امروز رایگان است (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ظرفیت پذیرش کمپ غدیر و بوستان وکیل‌آباد مشهد تکمیل شد | مردم به بوستان‌های دیگر تغییر مسیر بدهند شهردار مشهد مقدس: محور کار ما در مدیریت شهری ارتقای محیط زیست است ترافیک سنگین و پرحجم در مسیر‌های خروجی مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) | پلیس: مردم از رانندگی شتاب‌زده پرهیز کنند سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد مشهد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت
سرخط خبرها

گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود

  • کد خبر: ۳۰۱۱۸۸
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
ترافیک سنگین میدان شهید کاوه مشکلی است که تردد را برای مردم سخت می‌کند. مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد از تقاطع‌شدن این میدان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ میدان شهید کاوه به دلیل طراحی غیرکارآمد و تردد بالای خودرو‌ها هر روز با صف‌های طولانی و توقف‌های مکرر خودروها روبه‌روست. والدینی که فرزندانشان را به مدرسه می‌برند، کارمندانی که برای رسیدن به محل کار عجله دارند و حتی رانندگان خودرو‌های عمومی، همگی در این میدان با گره‌های ترافیکی خسته‌کننده روبه‌رو می‌شوند. یکی از رانندگان تاکسی که به صورت مداوم از این میدان عبور می‌کند، می‌گوید: در ساعات شلوغ صبح، حتی اگر ۲۰‌دقیقه زودتر حرکت کنم، باز هم در همین میدان معطل می‌مانم. ترافیکش هیچ راه فراری ندارد. اگر چراغ قرمز را فعال نکنند که بیشتر از قبل این ترافیک به چشم می‌آید.

بازگشت به خانه با تأخیر

این میدان در ساعات ظهر نیز وضعیت بهتری ندارد. بازگشت دانش‌آموزان از مدرسه و پایان ساعت‌کاری ادارات سبب می‌شود حجم خودرو‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یابد. به گفته کارشناسان به دلیل طراحی نامناسب، خودرو‌هایی که وارد میدان می‌شوند، همواره با تداخل مسیر‌ها روبه‌رو هستند. عابران پیاده نیز که مسیر مشخصی برای عبور ندارند، با عبور ناگهانی خود از میان خودروها، جریان ترافیک را بیشتر مختل می‌کنند.

تردد سخت برای کسبه و ساکنان

کسبه اطراف میدان نیز از این وضعیت گلایه دارند. یکی از مغازه‌داران می‌گوید: وقتی ترافیک سنگین می‌شود، مشتریان ما ترجیح می‌دهند که برای خرید توقفی نداشته باشند.

ساکنان اطراف میدان نیز از آلودگی صوتی ناشی از بوق‌های ممتد خودرو‌ها و همچنین سختی تردد خودرو‌های شخصی‌شان شکایت دارند. یکی از ساکنان می‌گوید: حتی وقتی ساعت اوج شلوغی نیست، باز هم وضعیت روان نیست. یکی از شهروندان موضوع میدان‌های چراغ‌دار را مطرح می‌کند. او در این باره می‌گوید: این میدان دارای چراغ راهنمایی و رانندگی است. به همین دلیل درساعاتی که ترافیک زیادی دارد به ویژه درهنگام عصر و ابتدای شب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی این میدان را فعال می‌کنند. 

او با طرح سؤال می‌افزاید: اگر قرار است که این میدان چراغ فرماندهی داشته باشد چرا آن را به حالت چهارراه تبدیل نمی‌کنند؟ خود دور زدن دراین میدان ترافیک ایجاد می‌کند چه برسد به زمانی که چراغ‌ها فعال است و باید در سمتی از میدان به دلیل چراغ‌ها توقفی صورت پذیرد. وجودهمین چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و خود میدان در کاهش سرعت تخلیه سریع خودرو‌ها از دور میدان مؤثر است.

تداخل خودرو‌ها و عابران؛ نقطه بحرانی

یکی از معضلات مهم این میدان، تداخل زیاد عابران پیاده و خودروهاست. حضور واحد‌های تجاری متعدد، دانشگاه شهید منتظری، ایستگاه مترو خط دو، ایستگاه اتوبوس و نبود مسیر‌های مشخص و ایمن برای عبور عابران، همان دلایلی است که احتمال خطر تصادف در این محدوده را بالا می‌برد. این مسئله علاوه بر افزایش نگرانی‌های شهروندان، سبب کندی بیشتر جریان ترافیک نیز می‌شود.

در راستای رفع این معضل، سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل تصمیم گرفته است میدان شهید کاوه را جمع‌آوری و به یک چهارراه فرماندهی تبدیل کند. این تغییر قرار است به روان‌تر شدن جریان ترافیک، کاهش زمان معطلی شهروندان و افزایش ایمنی عابران و خودرو‌ها کمک کند. کارشناسان امیدوارند با اجرای این پروژه، یکی از بزرگ‌ترین گره‌های ترافیکی شهر برطرف شود.

تبدیل میدان کاوه به تقاطع

در همین باره، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد اعلام کرد: میدان شهید کاوه به دلیل عدم برخورداری از مشخصات هندسی استاندارد و تداخل زیاد عابران پیاده با ترافیک، شرایط مناسبی برای تردد ایمن وسایل نقلیه و عابران ندارد. به همین دلیل، مقرر شد این میدان جمع‌آوری و به یک چهارراه فرماندهی تبدیل شود. رضا نوروزی افزود: در این راستا طرح این تغییر از سوی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل تهیه و پیمانکار نیز مشخص و برای اجرا به شهرداری منطقه ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد گفت: کارگروه کنترل ترافیک، شامل نمایندگان پلیس راهور، مناطق شهرداری و کارشناسان سازمان ترافیک، مسائل ترافیکی شهر را بررسی می‌کنند. علاوه بر آن مشاور طرح در این زمینه همکاری می‌کند و در حال حاضر به غیر از میدان شهید کاوه، میدان دیگری که قرار باشد به تقاطع فرماندهی تبدیل شود، وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->