اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا پاییدن یک ذهن مالیخولیایی | نگاهی به فیلم «تعارض»، اثر محمدرضا لطفی «ناتوردشت» با بازی حجازی‌فر و مولویان در تدارک فیلم فجر
سرخط خبرها

جزئیات تولید فصل سوم «آقای قاضی»

  • کد خبر: ۳۰۱۸۰۹
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
جزئیات تولید فصل سوم «آقای قاضی»
‎فصل سوم مجموعه «آقای قاضی» تولید می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ در سخنانی درباره تولیدات جدید این مرکز و بازآفرینی برخی قالب‌های تلویزیونی گفت: در رابطه با مجموعه تولیدات نمایشی در مرکز سیمرغ تصمیم گرفتیم تعدادی از قالب‌هایی را که در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته به چرخه تولیدات بازگردانیم. به‌عنوان مثال گونه سیتکام یکی از آن قالب‌هایی است که هم کم‌هزینه تولید می‌شود هم موردپسند مخاطبان قرار دارد.

وی اضافه کرد: سیتکام مخفف Situation Comedy به‌معنای کمدی موقعیت است، اما ما همه تولیدات با لوکیشن‌های محدود و کم‌هزینه را در دسته تولیدات سیتکام قرار دادیم. مثلاً یکی از نمونه‌های موفق تولیدات کم‌هزینه با لوکیشن محدود مجموعه «آقای قاضی» بود که فصل دوم آن هم‌اکنون از شبکه دو سیما پخش می‌شود و قرار است فصل سومی هم داشته باشد که مذاکرات و توافقاتی پیرامون این تولید انجام شده است.

رئیس مرکز سیمرغ با بیان اینکه یکی دیگر از قالب‌های تولیدی سیمرغ، تله‌تئاتر است که مخاطبان خاص خودش را دارد، گفت: یکی از ویژگی‌های جالب تولید در قالب سیتکام و تله‌تئاتر این است که تربیت نیرو در آن اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه با اشاره به معرفی استعداد‌ها به‌واسطه مجموعه «آقای قاضی» تصریح کرد: در تله‌تئاتر‌ها این امکان فراهم می‌شود تا ظرفیت هنرمندانی که عموماً روی صحنه تئاتر اجرا می‌کنند یا کمتر در رسانه ملی دیده شده‌اند، به‌واسطه پخش تله‌تئاتر‌ها در تلویزیون، بیشتر دیده شوند.

وی به خانه تولیدات جوان به‌عنوان یکی دیگر از بخش‌های موفق مرکز سیمرغ اشاره کرد و توضیح داد: در این خانه همه گونه‌ها و انواع تولیدات تلویزیونی از مجموعه‌های نمایشی و غیرنمایشی تهیه و تولید می‌شود. نگاهی که بر خانه تولیدات جوان حاکم است بیشتر مبتنی‌بر شناسایی، جذب، توانمندسازی و قرار دادن نیرو‌های جوان در مسیر رشد است تا استعداد‌های خود را بروز دهند و به مراحل حرفه‌ای‌تر در تولیدات تلویزیونی برسند.

رئیس مرکز سیمرغ اضافه کرد: البته همین حالا نیز مستعدان در خانه تولیدات جوان، محصولات و تولیداتی کاملاً حرفه‌ای دارند که بازخورد‌های مثبتی نیز از سوی مخاطبان دریافت کرده است.

وی درباره تعامل مرکز سیمرغ با دیگر شبکه‌ها عنوان کرد: تا حدودی زیادی تعاملاتی هم‌افزا و سازنده داشته‌ایم و بیشتر براساس نیاز آنتن برنامه‌هایی تولید می‌کنیم. پس از ابلاغ جدول پخش جامع معاونت سیما به همه شبکه‌ها، جدول پخش مشخص‌تری خواهیم داشت. گرچه همین حالا نیز شرایط کاری ما شفاف است.

اکبرشاهی درباره حجم تولیداتی که از طرف سیمرغ روی آنتن می‌رود، بیان کرد: تأمین و تولید بسته نمایشی شبکه دو سیما از محصولات مرکز تولید سیمرغ است. بخشی از بسته شبکه یک سیما هم در بازه زمانی ساعت ۲۳ در اختیار مرکز سیمرغ قرار دارد. در شبکه چهار نیز بخشی از تولیدات را تأمین می‌کنیم. همچنین قرار است برای شبکه سه سیما هم تولیداتی داشته باشیم. درواقع مرکز سیمرغ به همه شبکه‌های سیما خدماتی ارائه می‌کند.

رئیس مرکز سیمرغ درباره انتخاب اولویت‌های تولیدی این مرکز و تطابق آن با رویکرد‌های تحولی رسانه ملی، عنوان کرد: مرکز سیمرغ در حوزه تولید برنامه غیرنمایشی مصوبات ستاد تحول را پیگیری می‌کند و تولیداتش باید به تأیید قرارگاه برسد.

وی در پایان درباره انتخاب طرح‌ها و فیلمنامه عنوان کرد: در زمینه تولیدات نمایشی نیز مانند مرکز سیمافیلم و سایر مجموعه‌های سازمان، موظف هستیم مصوبات دفتر فیلمنامه رسانه ملی را دنبال کنیم. دفتر فیلمنامه هم مصوبات خود را از قرارگاه طراحی و ستاد تحول می‌گیرد بنابراین مرکز سیمرغ در تمامی حوزه‌های محتوایی صددرصد و متعهدانه متعلق به قرارگاه طراحی و ستاد تحول سازمان صداوسیما است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->