همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا پاییدن یک ذهن مالیخولیایی | نگاهی به فیلم «تعارض»، اثر محمدرضا لطفی «ناتوردشت» با بازی حجازی‌فر و مولویان در تدارک فیلم فجر فیلمساز مشهدی: تسلیم پول نشوید
سرخط خبرها

ماجرای تغییر ناگهانی سالن اجرای نمایش «خماری» و حواشی آن چیست؟

  • کد خبر: ۳۰۲۰۸۶
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
ماجرای تغییر ناگهانی سالن اجرای نمایش «خماری» و حواشی آن چیست؟
نمایش خماری قرار بود از ۲۱ آذر ۱۴۰۳ در «هتل ثامن» طرقبه خراسان رضوی بر روی صحنه برود، اما به‌یک‌باره سالن نمایش خود را تغییر داد و به مجموعه «دهکده شاندیز» رفت.

به گزارش شهرآرانیوز، اجرای نمایش «خماری» اثر رامین معصومیان، با حضور «مهیار ساعدی» خواننده مطرح، در مشهد این روز‌ها با چالش‌هایی روبه‌رو شده که نه‌تنها بر مخاطبان، بلکه بر گروه‌ اجرایی نیز فشار آورده است.

این نمایش در حالی که ظرف ۲ ساعت، ۶ سانس در «هتل ثامن» بلیت‌فروشی کرده بود، به‌یک‌باره سالن نمایش خود را به به مجموعه «دهکده شاندیز» تغییر داد.

تهیه‌کنندگان این نمایش در سایت اعلام کرده‌اند با توجه به مسئله پیش‌آمده با سالن هتل ثامن، نمایش تئاتر خماری در این مکان لغو و به دهکده شاندیز منتقل شده و وجه پرداختی خریداران قبلی طی ۷۲ ساعت به همان شماره‌کارتی که از سایت خرید کرده‌اند، مسترد می‌شود. بنابراین، خریداران بایستی مجدداً بلیت برای سالن جدید تهیه کنند. این موضوع باعث نارضایتی مخاطبان شده است.

اکنون ما با محمدجواد عبدی، مسئول سایت گیشات، درباره جزئیات این ماجرا و فرایند بازپرداخت بلیت‌ها، به گفت‌و‌گو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

تغییر سالن اجرا، تصمیمی اجباری

محمدجواد عبدی درباره تغییر سالن اجرای نمایش بیان کرد: هتل ثامن، محل قبلی اجرا، به دلایل داخلی اعلام کرد که دیگر تمایلی به ادامه همکاری برای اجرای این نمایش ندارد. ما نیز مجبور به جابه‌جایی به دهکده شاندیز شدیم، زیرا گزینه دیگری با ظرفیت مناسب وجود نداشت. این تغییر باعث بروز مشکلاتی در روند اطلاع‌رسانی و فروش بلیت‌ها شد. به دلیل تغییر سالن، لازم بود مبالغ بلیت‌های فروخته‌شده بازگردانده و فرایند خرید بلیت از ابتدا آغاز شود. این تصمیم، هرچند چالش‌برانگیز، تنها راه‌حل ممکن در شرایط موجود بود.

فرایند بازپرداخت مبالغ و اطلاع‌رسانی

او با اشاره به نحوه بازپرداخت مبالغ بلیت‌ها توضیح داد: کل مبلغ فروش بلیت دیروز به حساب شرکت درگاه پرداخت واریز شد و از همان روز بازگشت وجوه به حساب تماشاگران آغاز شده و تاکنون حدود ۸۰ درصد از مبالغ به حساب خریداران بازگشته است.

مسئول سایت گیشات همچنین درباره نحوه اطلاع‌رسانی به تماشاگران گفت: ما در چند مرحله پیامک اطلاع‌رسانی ارسال کردیم. ابتدا اعلام شد که سالن قبلی لغو شده و در حال تعیین سالن جدید هستیم. سپس لینک اختصاصی خرید بلیت برای افرادی که قبلاً بلیت تهیه کرده بودند، ارسال شد. تمام این اقدامات برای مدیریت بهتر و جلوگیری از ازدحام در سایت فروش صورت گرفت.

عبدی در پاسخ به این انتقادات تاکید کرد: با این حال، برخی از تماشاگران به نارضایتی خود از نحوه اطلاع‌رسانی اشاره کردند. با توجه به محدودیت ظرفیت و حجم بالای تقاضا، امکان اطلاع‌رسانی به تک‌تک مخاطبان وجود نداشت. اما برای اطمینان از رضایت مشتریان، یک سانس اضافه نیز در نظر گرفتیم تا به درخواست‌های باقی‌مانده پاسخ دهیم.

چالش کمبود سالن‌های استاندارد در مشهد

یکی از موضوعات مهمی که عبدی به آن پرداخت، نبود سالن‌های استاندارد و مناسب برای اجرای تئاتر در مشهد بود. او با انتقاد از این شرایط بیان کرد: مشهد به‌عنوان یکی از کلان‌شهر‌های ایران، فاقد سالن‌های استاندارد برای اجرای تئاتر است. تنها گزینه موجود برج سپید (شهدای سلامت) است که آن نیز پاسخگوی این حجم از تقاضا نیست.

وی با اشاره به محدودیت‌های زیرساختی ادامه داد: به دلیل همین کمبودها، گروه‌های اجرایی مجبور به استفاده از سالن‌های چندمنظوره، هتل‌ها یا فرهنگ‌سرا‌ها هستند. در تهران، تالار وحدت و سالن‌های حرفه‌ای وجود دارند، اما در مشهد ما چنین امکانی نداریم.

تقاضای بیشتر از ظرفیت، مسئله‌ای حل‌نشده

عبدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به حجم بالای تقاضا برای خرید بلیت اشاره کرد و گفت: برای این نمایش، حدود ۵۰۰۰ بلیت فروخته شده است، اما درخواست‌ها به ۲۵ هزار نفر رسیده بود. طبیعتاً نمی‌توان همه این تقاضا‌ها را پاسخ داد و این مسئله باعث نارضایتی‌هایی شده که ما نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم.

او همچنین اضافه کرد: تعداد بلیت‌ها محدود است و سالن‌ها ظرفیت بیشتری ندارند. از این رو، ناچاریم بر اساس اولویت‌ها و شرایط موجود عمل کنیم. در آینده امیدواریم زیرساخت‌های بهتری برای فرهنگ و هنر مشهد فراهم شود.

حاشیه‌های اخیر تئاتر در مشهد بار دیگر نشان داد که این شهر برای پاسخگویی به نیاز‌های فرهنگی خود با چالش‌های جدی روبه‌رو است. تغییر سالن، مشکلات اطلاع‌رسانی، نارضایتی مخاطبان و نبود سالن‌های استاندارد، همگی موانعی هستند که نیازمند توجه و برنامه‌ریزی دقیق‌تر از سوی مسئولان و فعالان فرهنگی است.

تماشاگران و گروه‌های اجرایی هر دو امیدوارند که این مشکلات با حمایت‌های مناسب و توسعه زیرساخت‌ها به حداقل برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->