حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد ۴ ساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت
سرخط خبرها

خرید لوازم خانگی از بانه با کارتن‌های تقلبی/ یک کارتن خالی میلیون‌ها تومان می‌ارزد

  • کد خبر: ۳۰۲۹۰
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
  • ۱۰
خرید لوازم خانگی از بانه با کارتن‌های تقلبی/ یک کارتن خالی میلیون‌ها تومان می‌ارزد
کارتن خالی کولرگازی هایسنس ۲۴ هزار به قیمت ۱۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این بخشی از آگهی‌ای در سایت رایگان آگهی بود که نظرم را جلب کرد.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، برای آگاهی از چند و، چون این آگهی با فروشنده تماس گرفتم که مشخص شد این کارتن‌ها برای بسته‌بندی محصولات بانه خریداری می‌شود و اجناس در قالب این کارتن‌ها با قیمت بهتر و راحت‌تر فروخته می‌شود. به عبارتی وقتی قیمت کالایی بدون کارتن ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، با داشتن کارتن قیمت آن بالاتر  و شاید به ۷ میلیون تومان هم برسد.

بزرگ‌ترین بازار تجاری صنعت لوازم خانگی مشهد، بازار امین و سه‌راه بلور است. بیشتر فروشندگان این بازار معتقدند که کالایی با مرغوبیت بالا به مشتریان می‌دهند، اما این روز‌ها لوازم خانگی به قیمت بانه، کار این بازار‌ها را کساد کرده، به‌ویژه که در این فصل گرم، فروش کولرگازی‌ها به‌شدت در بازار بانه رونق داشته است.

 

خرید لوازم خانگی به قیمت بانه


اینجا بازار امین است، بورس لوازم خانگی مشهد. جایی‌که این روز‌ها با نزدیک‌شدن به فصل تابستان و بالا رفتن تقاضای خرید لوازم خانگی از جمله کولر، باید شلوغ‌تر از روز‌های قبل باشد. اینجا همان بازار زوج‌های جوان است که در زمانی نه‌چندان دور همیشه شلوغ بود و و پر از عروس و داماد‌هایی که برای خرید جهیزیه مراجعه می‌کردند، اما این روز‌ها کمی خلوت به‌نظر می‌رسد و حضور آن‌ها کم‌رنگ شده است.


حمیدی، از فروشندگان بازار امین، با بیان اینکه مشتری این روز‌ها دیگر حاضر نیست برای خرید یخچال ایرانی هزینه کند، اما حاضر است همان پول را به یخچال با برند خارجی به قیمت بانه هزینه کند، می‌گوید: بار‌ها دیده‌ام که وانت وانت بار از بانه می‌آورند و در روز روشن جلو چشم همه به مشتریان خود عرضه می‌کنند، بدون اینکه کسی به آن‌ها خرده بگیرد. باورتان نمی‌شود مردم به راحتی آب خوردن به این لوزام پول می‌دهند، اما حاضر نیستند از فروشنده ایرانی خود حمایت کنند. جنس‌های بانه به‌صورت قاچاق و جلو چشم همه وارد می‌شود. لوازم خانگی را با برند‌های معروف وارد می‌کنند و می‌فروشند، دریغ از اینکه در برخی موارد این برند‌ها تقلبی است و حتی محصول کشور چین است که به دست خریدار می‌رسد. به هر حال مشتریان باید ریسک این بازار را بپذیرند، زیرا اطمینان به این بازار ممکن است تاوان بسیار بزرگی را بدهند.


با این حال شاید قیمت پایین لوازم خانگی بانه مشتریان را وسوسه کند، اما خیلی از مشتریان به‌دنبال کارت و دفترچه گارانتی هستند و همین باعث می‌شود تا از خرید منصرف شوند.

 

گرانی در بازار، مردم را به خرید لوازم خانگی به قیمت بانه سوق داده است

 

واقعا اگر هم خریدار شانس بیاورد و جنس خوب گیرش بیاید، باز هم سود کرده است، زیرا یخچالی با قیمت ۲۲ میلیون تومان را فقط با پرداخت ۱۱ میلیون تومان می‌تواند خریداری کند.


اکبری یکی از همسایه‌های حمیدی است که مغازه‌شان در کنار هم قرار دارد. او با بیان این مطلب می‌گوید: خیلی از خانواده‌ها برای خرید جهیزیه و لوازم خانگی بزرگ خود از جمله یخچال و تلویزیون و... به‌دلیل ناچاری، مجبورند از بانه این اجناس را بخرند، زیرا با نصف قیمت می‌توانند تمام مایحتاج خود را تهیه کنند. وقتی لوازم خانگی این‌قدر گران شده و بازار ملتهب است، خانواده‌ها چطور می‌توانند کل جهیزیه دختر و پسر خود را با حقوق اندک بازنشستگی خود تأمین کنند؟! مشتریان از فروشگاه بانه بدون دردسر و به‌راحتی می‌توانند خرید کنند.


لوازم خانگی بانه قاچاق است

از روزی که دلار گران شد و برند‌های معتبر از بازار ایران رخت بربستند و تقریبا بازار ایران از این کالا‌ها و برند‌های معتبر خالی شد. باز هم پای سایت‌های آگهی رایگان فروش اینترنتی لوازم خانگی در میان است، سایت‌هایی که تنها با یک جست‌وجوی کوتاه می‌توانی لوازم خانگی مدنظر خود را با قیمت خیلی ارزان و مناسب و راحت پیدا کنی و از این سایت‌ها آن را بخری.


رضا رزقیان‌مقدم، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره خرید لوازم خانگی از بانه به مردم هشدار می‌دهد و می‌گوید: مردم نباید گول قیمت‌های ارزان این لوازم را بخورند، زیرا خرید لوازم خانگی از بانه به‌دلیل نداشتن ضمانت‌نامه، قاچاق محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ضمانت‌نامه لوازم خانگی بانه با مشکل مواجه است و خدمات پس از فروش ندارد، می‌افزاید: متأسفانه فروشندگان کالا‌های لوازم خانگی در بانه هیچ تعهدی در قبال مشتری ندارند و در مقابل خدمات پس از فروش نیز جواب‌گو نیستند.


وی با اشاره به اینکه مداوم بر بازار لوازم خانگی در مشهد نظارت می‌شود، خاطرنشان می‌کند: درصورتی که همکاران ما این کالا‌ها را بخرند و ما در مغازه‌هایشان این کالا‌ها را مشاهده کنیم، طبق دستور سازمان بازرسی و صنعت و معدن و اتاق اصناف این اجناس جمع‌آوری و به اداره تملیکی فرستاده می‌شود.


به گفته وی، سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف، روزانه از واحد‌های صنفی لوازم خانگی در شهر بازدید می‌کنند. از ۱۵ خردادماه درج شناسه کالا برای ۹ قلم کالا از جمله یخچال فریزر، ماشین لباس‌شویی، ظرف‌شویی، انواع تلویزیون، انواع مایکروویو، انواع جاروبرقی و انواع کولرگازی الزامی است و اگر کالایی بدون شناسه کد کالا باشد، آن کالا به‌عنوان کالای قاچاق محسوب و از بازار جمع‌آوری می‌شود. از اول تیرماه بحث نظارت شناسه کالا برای تمام لوازم داخلی و خارجی اجرا می‌شود.


وی گفت: به هیچ عنوان لوازم خانگی‌ای که از بانه وارد مشهد می‌شود را تأیید نمی‌کنیم. این کالا‌ها قاچاق است و بیشتر از طریق فضای مجازی و سایت‌های متفرقه فروخته می‌شود و این افراد فروشگاه‌های معتبری ندارند که محصول خود را عرضه کنند.


خرید کولرگازی بدون گارانتی!

وی درباره گارانتی لوازم خانگی معتبر ادامه می‌دهد: لوازم خانگی‌ای که وارد می‌شود، ضمانت‌نامه داخل خود کالا وجود دارد و این ضمانت‌نامه‌ها معتبر است، اما خرید و فروش کولر‌های گازی قاچاق که اکنون در بازار زیاد شده، مشتریان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. با افرادی قرارداد می‌بندند که اصلا مورد تأیید نیستند و فقط کار نصب را به عهده دارند و هیچ‌گونه اطلاعاتی برای خریداران ندارند و فقط می‌گویند این اجناس خدمات پس از فروش دارد و این در حالی است که اگر نیازی به قطعه یا برد خاصی باشد، این افراد چیزی در بساط ندارند که به خریداران عرضه کنند.


رزقیان‌مقدم با بیان اینکه در پیک تابستان قرار داریم و خرید و فروش کولرگازی در این مقطع زیاد شده است، می‌گوید: اختلاف قیمت این کالا هم زیاد است. باید از مبدأ جلو این قاچاق گرفته شود. ۲۰۰۰ کیلومتر راه پیموده می‌شود و مردم می‌روند و بدون هیچ مشکلی جنس و کالا را از بانه کردستان می‌خرند و از غرب به مشهد می‌آورند و بعد وارد فروشگاه می‌شود و در نهایت مأموران می‌آیند و می‌گویند این کالا قاچاق است. باید از ابتدا جلو این معضل گرفته شود تا کالای قاچاقی وارد شهر نشود. معتقدم این کالا‌ها در روز‌هایی وارد بازار می‌شود که سازمان صنعت و معدن و اتحادیه لوازم خانگی تعطیل هستند یا شامگاهان یا صبح زود وارد می‌کنند که همه خوابند. بازرسی‌ها باید بر باربری‌ها نظارت دقیق‌تری داشته باشند.


رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد همچنین درباره فروش کارتن لوازم خانگی در سایت دیوار می‌گوید: این سایت‌ها به هیچ عنوان مورد تأیید اتحادیه نیست. ما نمی‌توانیم به موارد شکایت از این سایت‌ها رسیدگی کنیم. بار‌ها پیش آمده است که مردم از این سایت‌ها خرید کردند، از فروشگاهی که هیچ نام و نشانی و وجود خارجی ندارد. اگر کالایی بخرند و به مشکل بخورند و دوباره با همان سایت تماس بگیرند، اصلا کسی جواب‌گو نیست. مواقعی این فرشنده‌ها برای جذب مشتری ارائه ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش را در بوق و کرنا می‌کنند و محصول خود را می‌فروشند.

به گفته وی، مواقعی هم با ارائه راهکار‌هایی برای فروش بیشتر کالای خود، دریافت پول را منوط به تحویل کالا و دریافت در محل پیشنهاد می‌دهند که همین باعث اطمینان و جلب مشتری می‌شود. با این حال ما در هیچ شرایطی فروش اینترنتی لوازم خانگی را در بانه تأیید نمی‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ئارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
4
کالایی با برند ایران وجود ندارد ، همش مونتاژ ، همون کالای بانە یا خارجی خیلی بهترە ،
مختار لاوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
1
5
این واقعا یک توهین به شهر بانه است. چون اجناس بانه درسته همه ش اصل نیست ولی دلیل بر این نیست که کل اجناس تقلبی باشه.جنس های قاچاقی که میاد صد برابر بهتر از جنس های گارانتی داره چون صد در صد مشتریان راضی بودن و هر مشتری از بانه خرید کرده دعای خیر کرد‌
با این کارا به شهر بانه توهین نکنین خواهشا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
1
4
والا ما یه تلوزیون خریدیم از بانه که خیلی هم راضی هستیم و تا حالا هم هیچ مشکلی نداشته و وقتی هم رفتیم موقع خرید از فروشنده توی بازار سوال کردیم گفتن این تلوزیونها بدرد نمیخورن چون جدید هستن و توی ایران پشتیبانی نمیشن , وفتی هم میری از نمایندگی اصلییش توی سایت سوال میکنی میگه اصلا همچین تلوزیونی با مارک ما یا این مشخصاتی که میگین ساخته نشده و فیکه , جالب اینجاست که تمام قطعاتی که توی ایران با برند این تلوزیون به فروش میره همشون ساخت چین هستن , خودشون از چین میخرن و روی هم سوار میکنن به اشم برند اصلی , ولی این تلوزیون چون از خارج وارد شده هیچ دست ایرانی توش به کار نبرده شده که قطعه چینی توش سوار کنه .
گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
9
با سلام به رئیس اتحادیه بگوئید که اجناس دارای ضمانتنامه چه گلی به سر مردم زده که حالا بدون ضمانت نامه این گل را نمی ذاره.بارها بنده با کالای دارای گارانتی ومدارک به فروشنده مراجعه کردم که به هزار و یک دلیل از انجام تعهداتش اجتناب کرده پس درنتیجه اصلا فرقی نداره از کجا وبا چه مارکی کالا خرید بشه۰دربرگه ضمانتنامه هم آنقدر تبصره و ماده گذاشته که درنهایت فقط خریدار بایستی پول بیشتری بده و سلام.
گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
9
با سلام به رئیس اتحادیه بگوئید که اجناس دارای ضمانتنامه چه گلی به سر مردم زده که حالا بدون ضمانت نامه این گل را نمی ذاره.بارها بنده با کالای دارای گارانتی ومدارک به فروشنده مراجعه کردم که به هزار و یک دلیل از انجام تعهداتش اجتناب کرده پس درنتیجه اصلا فرقی نداره از کجا وبا چه مارکی کالا خرید بشه۰دربرگه ضمانتنامه هم آنقدر تبصره و ماده گذاشته که درنهایت فقط خریدار بایستی پول بیشتری بده و سلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
6
خب جنس ایرانی اشغال.یخچال نو صدای موتوری شدید و ریزش آب داره .لااقل میگه خارجی خریدم .قاچاق خریدم.ضرر کردم.نه اینکه آقای تولید کننده ایرانی .تا کمر کلاه سر خریدار بزاره
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
8
وقتی بیذانصافی و سودجویی شرکتهای داخلی بی رحم قیمتها را بالاتر از بانه میدهند همین هست چرا شخصی به قول خودتان از 2000 کیلومتر انطرفتر اجناس را خریداری میکند چون جیبتان خیای گشاد است و پر نمیشود قیمتتان را از بانه پایینتر بدهید و کیفیت کالا را بالا ببرید بعد ببینید کسی از 2000 کیلومتر انطرفتر خرید میکند طمع زیاد بازار داخلی و عدم نضارت باعث این کارها شده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
سلام والله بانه بهترین گزینه توی ایرانه با این حرفها هم خرابش نکنید یکی هم که مشتری هاشو راضی میکنه بقیه شروع به بدگویی میکنن بلکه خرابش کنن چقد بی وجدانین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
0
2
واقعا که مثلا گارانتی داراتون چه گلی به سر مازدن. زنگ زدم واسه لامپ اجاق گازم به نمایندگی برگشته میگه تو این حرارت فر لامپ باز میترکه چه کاریه درستش میکنه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
1
0
وسایل بانه تفلبی ان کد کالا روی محصول رو میزنی اصلا تو سایت اصلی شرکت موجود نیست آرم lg با چسب چسبوندن روش. من خودم بعد خرید متوجه شدم لباسشویی و ظرفشور یخچال مارک چینی هستند برچسب lg رو زدن روش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->