آمادگی منطقه نمونه ملی گردشگری هفت حوض برای استقبال از بهار ۱۴۰۴ ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) آغاز بهره‌برداری از فضای بهسازی شده حسینیه میدان شهدای مشهد + فیلم شست‌وشوی روزانه ۶۰۰ هزار متر از جداول معابر مشهد برای استقبال از بهار ۱۴۰۴ رونمایی از ۸ دستگاه اتوبوس جدید و افتتاح فاز اول پایانه شهید مفتح مشهدمقدس نوروزی امن و شاد برای مردم در مشهد شهردار مشهد مقدس: در تلاشیم تا در کنار توسعه شهری، ارزش‌های دینی و فرهنگی را نیز در سطح شهر گسترش دهیم ماجرای اعتراض رانندگان میکسر در مشهد چه بود؟ هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس برنامه‌های ویژه مدیریت شهری برای رمضان و استقبال از بهار ۱۴۰۴ را تشریح کرد +‌ ویدئو نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن(ع) سال ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید مدارس مشهد و خراسان رضوی چند روز قبل از عید نوروز ۱۴۰۴ تعطیل می‌شوند؟ فرماندار مشهد: شهرداری و مدیریت شهری رویکرد بسیار خوبی در طرح‌های زودبازده داشتند معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: هزینه‌کرد ۷۵ میلیارد ریالی برای اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبراعظم(ص) شهردار مشهد مقدس: بسیاری از پروژه‌های این دوره مدیریت شهری با هدف رفع گرفتاری و مشکل چند دهه‌ شهروندان بود + فیلم دسترسی آسان‌تر به نهال و گل در غرفه‌های فروش ویژه شهرداری مشهد + فیلم خیابان «خواجه‌ربیع» روزی بلندترین خیابان مشهد بود
سرخط خبرها

قفل هاشمیه ۶۵ را باز کنید

  • کد خبر: ۳۰۳۴
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
قفل هاشمیه ۶۵ را باز کنید
ساکنان این منطقه معتقدند اجرای پروژه بولوار کشوری مشکلات ترافیکی این محدوده را برطرف خواهد کرد

رحمانی - ساکنان برخی فرعی های انتهای بولوار هاشمیه مدت هاست بلاتکلیف اجرای پروژه ای هستند که قرار بوده است مشکلات ترافیکی محل زندگی شان را کاهش دهد. این پروژه شامل احداث قسمت انتهایی بولوار شهید کشوری می شود. بولوار کشوری مدتی پیش در راستای پروژه بازگشایی بولوار نمازاحداث شده بود اما قسمت انتهایی آن به دلیل تپه آخر هاشمیه 65 نیمه کاره باقی مانده بود. با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های ساکنان، اردیبهشت ماه امسال چند تن از اعضای شورای شهر در خیابان هاشمیه 65 حضور یافتند و مسئله را پیگیری کردند که اصلاحیه هایی برای انجام این پروژه در نظر گرفته شد. اکنون پس از گذشت نزدیک به 4 ماه برخی از ساکنان با برقراری تماس با شهرآرا خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتقال درختان برای اجرای پروژه
«در هاشمیه 65 دقیقا جلوی منزل ما برای اینکه یک راه به میدان هفت تیر باز شود، تعداد زیادی از درختان بیست ساله وسط بولوار را قطع کرده اند، درصورتی که از فکوری هم این راه باز می شد. برای اعتراض به شهرداری منطقه رفتم و می گویند این مسئله در حوزه فعالیت ما نیست و باید به سازمان ترافیک مراجعه کنید. از شهرآرا می خواهم در این مورد پیگیری کند.» این یکی از پیامک‌هایی است که به دستمان می رسد و ما را راهی هاشمیه 65 می کند. از همین رو در ابتدا موضوع قطع درختان انگیزه مهم ما برای حضور در این محل می شود؛ مسئله ای که در همان ابتدای ورودمان به محل با 2 نفر از ساکنان در میان می گذاریم اما متوجه می شویم ابعاد دیگر اجرای پروژه مهم تر از این مسئله است، چراکه در حقیقت قطع درختان در این محل اتفاق نیفتاده است، بلکه تعدادی از درختان به دلیل اجرای پروژه به محل دیگری انتقال یافته اند و ساکنان نیز انتقال این درختان را برای اجرای این پروژه ضروری می دانند.

ترافیکی که خیابان ها را قفل می کند
قلی زاده که خانه اش درست روبه روی محل انجام پروژه قرار دارد، دراین باره می گوید: مدت هاست ماشین های سنگین در این خیابان مشغول به کار هستند و آسایش را از ما گرفته اند. من و همسرم هردو بیماریم و به آرامش نیاز داریم اما شب ها از صدای این ماشین ها خواب نداریم. خواهش می کنم این را به گوش مسئولان برسانید.
او در بیان لزوم هرچه سریع تر اجرای پروژه ادامه می دهد: شب ها ترافیک اینجا آن قدر شدید است که خیابان ها را قفل می کند. به علاوه برخی تانکرهای آبیاری فضای سبز به دلیل وجود چاه آبی که در همین محدوده وجود دارد برای آب گرفتن صف می کشند و بر ترافیک این محدوده می افزایند.
ساکن دیگری که خود را صیادی معرفی می کند درباره مشکلاتشان می‌گوید: مشکل اول این است که مسیر باز شده به سمت بولوار «هفت تیر» بی دلیل اجرا شده است. به نظر من لزومی نداشت برای این موضوع این قدر هزینه شود، چراکه اگر مسیر بر اساس طرح قبلی تعیین می شد حجم ترافیک هم قطعا کمتر از الان
بود.
به گفته او با انجام این پروژه نه تنها مشکلی حل نخواهد شد، بلکه وضعیت نیز بدتر می شود چون دوربرگردانی که برای دور زدن تعبیه شده است گنجایش این تعداد ماشین را ندارد. از سویی دیگر اینجا از ابتدا هم بولوار بوده که آن را مسدود کردند اما گویی منصرف شدند و دوباره آن را تغییر دادند.

جانمایی چند آیلند مفیدتر بود
یکی دیگر از ساکنان که در حال عبور است، خود را حاجی زاده معرفی می کند و می گوید: کوچه های اینجا همه کمتر از 8 متر عرض دارند و تا پیش از این معمولا ترافیک زیادی در اینجا به وجود می آمد تا اینکه شهرداری مسیر یک طرفه ای به سمت هفت تیر احداث کرد اما هنوز این ترافیک وجود دارد. در واقع شهرداری قصد دارد اقدامی انجام دهد، برای آن هزینه هم می کند، زحمت می کشد اما متأسفانه طرح درستی را انتخاب نمی کند. به نظر من این مشکل می توانست با جانمایی چند آیلند و جدول برای هدایت رانندگان به مسیر درست حل شود، لازم نبود تمام دوربرگردان را تخریب کنند.
یاوری، از دیگر ساکنان، نیز به جمع ما افزوده می شود و می گوید: سرتاسر خیابان نسترن از سمت خیابان لاله که بعد از خیابان بهار قرار دارد یک طرفه شده است و شب ها تا نیم‌ساعت ترافیک شدید را در این کوچه ها مشاهده می کنیم. این موضوع سبب اختلاف، درگیری و گاه نزاع ساکنان و راننده ها می شود. 

 

پایان پروژه تا یک ماه آینده

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه 9 ابتدا درباره احداث قسمت انتهایی بولوار کشوری توضیح می دهد: این بخش از بولوار کشوری به دلیل وجود کوه به اتمام نرسیده بود. اما پس از بازگشایی بولوار نماز گره ترافیکی در تقاطع بولوار کشوری و خیابان بهار ایجاد شد و برای رفع آن مکاتباتی با سازمان ترافیک انجام دادیم که به ابلاغ چنین طرحی انجامید.
به گفته فرهاد ذبیحی اجرای این طرح نواقصی داشت که نارضایتی ساکنان این محدوده را ایجاد کرد اما اکنون با ارائه طرح اصلاحی که شامل احداث سرعت گیر در برخی نقاط بود این نارضایتی ها کمتر شده است. درصورتی که طرح همچنان نیاز به اصلاح داشته باشد موضوع به سازمان ترافیک ارجاع داده خواهد شد.
او درباره قطع درختان نیز می گوید: هیچ درختی قطع نشده است بلکه درختان این محدوده سبک سازی شده اند، به این معنا که درختان را به محل دیگری انتقال داده ایم و برای این کار مجوزهای مربوط از کمیسیون ماده 7 گرفته شده است. اجرای طرح تا یک ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->