چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قفل هاشمیه ۶۵ را باز کنید

  • کد خبر: ۳۰۳۴
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
قفل هاشمیه ۶۵ را باز کنید
ساکنان این منطقه معتقدند اجرای پروژه بولوار کشوری مشکلات ترافیکی این محدوده را برطرف خواهد کرد

رحمانی - ساکنان برخی فرعی های انتهای بولوار هاشمیه مدت هاست بلاتکلیف اجرای پروژه ای هستند که قرار بوده است مشکلات ترافیکی محل زندگی شان را کاهش دهد. این پروژه شامل احداث قسمت انتهایی بولوار شهید کشوری می شود. بولوار کشوری مدتی پیش در راستای پروژه بازگشایی بولوار نمازاحداث شده بود اما قسمت انتهایی آن به دلیل تپه آخر هاشمیه 65 نیمه کاره باقی مانده بود. با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های ساکنان، اردیبهشت ماه امسال چند تن از اعضای شورای شهر در خیابان هاشمیه 65 حضور یافتند و مسئله را پیگیری کردند که اصلاحیه هایی برای انجام این پروژه در نظر گرفته شد. اکنون پس از گذشت نزدیک به 4 ماه برخی از ساکنان با برقراری تماس با شهرآرا خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتقال درختان برای اجرای پروژه
«در هاشمیه 65 دقیقا جلوی منزل ما برای اینکه یک راه به میدان هفت تیر باز شود، تعداد زیادی از درختان بیست ساله وسط بولوار را قطع کرده اند، درصورتی که از فکوری هم این راه باز می شد. برای اعتراض به شهرداری منطقه رفتم و می گویند این مسئله در حوزه فعالیت ما نیست و باید به سازمان ترافیک مراجعه کنید. از شهرآرا می خواهم در این مورد پیگیری کند.» این یکی از پیامک‌هایی است که به دستمان می رسد و ما را راهی هاشمیه 65 می کند. از همین رو در ابتدا موضوع قطع درختان انگیزه مهم ما برای حضور در این محل می شود؛ مسئله ای که در همان ابتدای ورودمان به محل با 2 نفر از ساکنان در میان می گذاریم اما متوجه می شویم ابعاد دیگر اجرای پروژه مهم تر از این مسئله است، چراکه در حقیقت قطع درختان در این محل اتفاق نیفتاده است، بلکه تعدادی از درختان به دلیل اجرای پروژه به محل دیگری انتقال یافته اند و ساکنان نیز انتقال این درختان را برای اجرای این پروژه ضروری می دانند.

ترافیکی که خیابان ها را قفل می کند
قلی زاده که خانه اش درست روبه روی محل انجام پروژه قرار دارد، دراین باره می گوید: مدت هاست ماشین های سنگین در این خیابان مشغول به کار هستند و آسایش را از ما گرفته اند. من و همسرم هردو بیماریم و به آرامش نیاز داریم اما شب ها از صدای این ماشین ها خواب نداریم. خواهش می کنم این را به گوش مسئولان برسانید.
او در بیان لزوم هرچه سریع تر اجرای پروژه ادامه می دهد: شب ها ترافیک اینجا آن قدر شدید است که خیابان ها را قفل می کند. به علاوه برخی تانکرهای آبیاری فضای سبز به دلیل وجود چاه آبی که در همین محدوده وجود دارد برای آب گرفتن صف می کشند و بر ترافیک این محدوده می افزایند.
ساکن دیگری که خود را صیادی معرفی می کند درباره مشکلاتشان می‌گوید: مشکل اول این است که مسیر باز شده به سمت بولوار «هفت تیر» بی دلیل اجرا شده است. به نظر من لزومی نداشت برای این موضوع این قدر هزینه شود، چراکه اگر مسیر بر اساس طرح قبلی تعیین می شد حجم ترافیک هم قطعا کمتر از الان
بود.
به گفته او با انجام این پروژه نه تنها مشکلی حل نخواهد شد، بلکه وضعیت نیز بدتر می شود چون دوربرگردانی که برای دور زدن تعبیه شده است گنجایش این تعداد ماشین را ندارد. از سویی دیگر اینجا از ابتدا هم بولوار بوده که آن را مسدود کردند اما گویی منصرف شدند و دوباره آن را تغییر دادند.

جانمایی چند آیلند مفیدتر بود
یکی دیگر از ساکنان که در حال عبور است، خود را حاجی زاده معرفی می کند و می گوید: کوچه های اینجا همه کمتر از 8 متر عرض دارند و تا پیش از این معمولا ترافیک زیادی در اینجا به وجود می آمد تا اینکه شهرداری مسیر یک طرفه ای به سمت هفت تیر احداث کرد اما هنوز این ترافیک وجود دارد. در واقع شهرداری قصد دارد اقدامی انجام دهد، برای آن هزینه هم می کند، زحمت می کشد اما متأسفانه طرح درستی را انتخاب نمی کند. به نظر من این مشکل می توانست با جانمایی چند آیلند و جدول برای هدایت رانندگان به مسیر درست حل شود، لازم نبود تمام دوربرگردان را تخریب کنند.
یاوری، از دیگر ساکنان، نیز به جمع ما افزوده می شود و می گوید: سرتاسر خیابان نسترن از سمت خیابان لاله که بعد از خیابان بهار قرار دارد یک طرفه شده است و شب ها تا نیم‌ساعت ترافیک شدید را در این کوچه ها مشاهده می کنیم. این موضوع سبب اختلاف، درگیری و گاه نزاع ساکنان و راننده ها می شود. 

 

پایان پروژه تا یک ماه آینده

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه 9 ابتدا درباره احداث قسمت انتهایی بولوار کشوری توضیح می دهد: این بخش از بولوار کشوری به دلیل وجود کوه به اتمام نرسیده بود. اما پس از بازگشایی بولوار نماز گره ترافیکی در تقاطع بولوار کشوری و خیابان بهار ایجاد شد و برای رفع آن مکاتباتی با سازمان ترافیک انجام دادیم که به ابلاغ چنین طرحی انجامید.
به گفته فرهاد ذبیحی اجرای این طرح نواقصی داشت که نارضایتی ساکنان این محدوده را ایجاد کرد اما اکنون با ارائه طرح اصلاحی که شامل احداث سرعت گیر در برخی نقاط بود این نارضایتی ها کمتر شده است. درصورتی که طرح همچنان نیاز به اصلاح داشته باشد موضوع به سازمان ترافیک ارجاع داده خواهد شد.
او درباره قطع درختان نیز می گوید: هیچ درختی قطع نشده است بلکه درختان این محدوده سبک سازی شده اند، به این معنا که درختان را به محل دیگری انتقال داده ایم و برای این کار مجوزهای مربوط از کمیسیون ماده 7 گرفته شده است. اجرای طرح تا یک ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->