اولین تصاویر رسمی از هدست XR سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی s۲۵ مقایسه مشخصات سری گلکسی S۲۵ با شیائومی ۱۵ و آیفون ۱۶ + جدول ویدئو | معرفی رسمی Galaxy S25 Ultra مقایسه سری گلکسی s۲۵ با سری گلکسی s۲۴ سامسونگ + جدول قیمت انواع گوشی سامسونگ در بازار | پیش‌فروش گلکسی S۲۵ آغاز شد ویدئو | آنباکس گلکسی اس ۲۵ اولترا از پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری هوش مصنوعی ترامپ چه می‌دانید؟ سری گلکسی S25 سامسونگ رونمایی شد| اعلام قیمت و تاریخ عرضه پرچم‌دار جدید رقابت انسان‌ها و ربات‌ها در نیمه‌ماراتن چین نسخه تکامل‌یافته ماهواره کوثر سال آینده به فضا پرتاب می‌شود گروه «تپسل» اپلیکیشن «کافه بازار» را خرید تجار بالاخره می‌توانند آیفون‌هایی را که شناسه‌شان باز شده، ثبت سفارش کنند توکن PX «نات پیکسل» لیست شد + قیمت اولیه راس اولبریکت کیست؟ | خالق موفق‌ترین دارک‌وب خریدوفروش مواد مخدر ترامپ برای راس اولبریکت، خالق وب‌سایت «جاده‌ی ابریشم»، فرمان عفو صادر کرد استعفای رئیس ناسا آمریکا همزمان با آغاز دولت دوم ترامپ فرهنگستان جایگزین «فوروارد» را معرفی کرد ترامپ دستور بایدن برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی را لغو کرد آیا رمزارزها در نوسان‌ نرخ ارز اثرگذار هستند؟ بیش از ۵۷ هزار حمله سایبری در پاییز ۱۴۰۳ علیه ایران اتفاق افتاد+جزئیات با حمایت ترامپ، ممنوعیت تیک تاک در آمریکا برداشته شد
سرخط خبرها

تبعیض در اپلیکیشن‌های تاکسی یاب آمریکایی

  • کد خبر: ۳۰۳۷۸
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
تبعیض در اپلیکیشن‌های تاکسی یاب آمریکایی
نتایج یک بررسی علمی در آمریکا نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های تاکسی یاب این کشور مانند اوبر، لیفت و غیره از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کنند که باعث ایجاد تبعیض میان مسافران می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از ونچربیت، این بررسی که در دانشگاه جرج واشنگتن انجام شده، نشان می‌دهد برنامه‌های تاکسی یاب این شرکت‌ها از برخی مسافران بابت طی مسیرهای مشابه با زمانی تقریباً یکسان مبالغ بیشتری طلب می‌کنند و این مساله حاصل تبعیض‌هایی است که اپلیکیشن‌های مذکور به علت محل سکونت، سن، میزان تحصیلات و غیره میان مشتریان خود قائل می‌شوند.

 

بررسی یادشده با دسترسی به اطلاعات بیش از ۶۸ میلیون جابجایی با استفاده از برنامه‌های تاکسی یاب مذکور از نوامبر ۲۰۱۸ تا دسامبر سال ۲۰۱۹ انجام شده است. همچنین مبالغ اخذ شده از مسافران مختلف با مبالغ مسیرهای مشابه که توسط مسافران تاکسی‌های عادی پرداخت شده، نیز مقایسه شده است. ۷۲ درصد از داده‌ها مربوط به اوبر، ۲۷ درصد مربوط به برنامه لیفت و ۱ درصد مربوط به برنامه ویا بوده است.

 

پژوهشگران با استفاده از یک روش آماری موسوم به IESB به این نتیجه رسیده‌اند که تمامی برنامه‌های تاکسی یاب مذکور در صورت سوار و پیاده شدن مسافر در مناطقی به شرح زیر پول بیشتری از مسافران طلب می‌کنند: ۱- مناطقی که در آنها تعداد افراد بالای ۴۰ سال کم است. ۲- مناطقی که در آنها تعداد افراد تحصیل کرده کم است. ۳- مناطقی که در آنها قیمت خانه‌ها از میانگین قیمت خانه‌ها در شهر شیکاگو کمتر بوده و نواحی فقیرنشین شهر محسوب می‌شوند.

 

بر همین اساس برنامه‌های تاکسی یاب از افراد فقیر، با سطح تحصیلات کمتر و جوان‌تر مبالغ بیشتری طلب می‌کنند و در این شرایط افراد رنگین پوست در مقایسه با افراد سفید پوست باید پول بیشتری بدهند. زیرا به طور کلی در آمریکا بخش اعظم افراد فقیر و کم درآمد را سیاهان تشکیل می‌دهند.

 

بررسی مشابهی که در سال ۲۰۱۶ در شهرهای بوستون و سیاتل صورت گرفته بود نشان می‌داد رانندگان اوبر و لیفت در مواجهه با افرادی که اسامی آفریقایی – آمریکایی دارند ۳۵ درصد بیشتر از مسافران سفیدپوست این افراد را معطل می‌کنند و ۳ برابر بیشتر احتمال دارد که مسافرت ذخیره شده آنها را لغو کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->