کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

بفتا هم مثل اسکار برای تنوع نژادی و جنسیتی نامزدهای جوایزش قوانینی در نظر گرفت

  • کد خبر: ۳۰۳۸۱
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
بفتا هم مثل اسکار برای تنوع نژادی و جنسیتی نامزدهای جوایزش قوانینی در نظر گرفت
چندروز پیش آکادمی اسکار قوانین جدیدی را برای تنوع نژادی و جنسیتی نامزدهای شرکت در اسکار وضع کرد؛ حالا آکادمی بفتا نیز در تمامی شاخه‌های جوایزش معیارهایش را برای انتخاب تغییر داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا تنها به کلیاتی در این باره اشاره کرده است و معیارهای مشخص و نهایی تا ۳۱ ژوئیه سال جاری میلادی (۱۰ مرداد ۹۹) از سوی کارگروه امپاس (AMPAS) اعلام خواهد شد.

 

بفتا اولین بار در سال ۲۰۱۸ آن دسته از استانداردهای تنوع که از سوی موسسه فیلم بریتانیا تعیین شده بود را پذیرفت. این معیارها در زمان حاضر دو شاخه بفتای بهترین فیلم بریتانیا و بفتای بهترین فیلم اول یک نویسنده، کارگردان یا تهیه‌کننده بریتانیایی را پوشش می‌دهند.  

 

تغییرات جدید که قرار است تمام شاخه‌ها را شامل شود، از مراسم بفتای سال ۲۰۲۲ اعمال خواهد شد.

 

بفتای امسال به دلیل آن که نامزدهای بهترین بازیگر همگی سفیدپوست بودند و هیچ زنی نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان نشد، در مظان انتقاد قرار گرفت.

 

استانداردهای جدید با هدف ترویج تنوع در صنعت فیلمسازی طراحی می‌شوند با این امید که افزایش تنوع در جلو و پشت دوربین فیلم‌ها، در نهایت در فیلم‌هایی که به رقابت برای دریافت جوایز معتبری چون اسکار و بفتا راه می‌یابند، نیز منعکس شود.

 

این رویکرد مشترک باید به آن منتهی شود که استانداردهای جدید نه تنها بر تمام تولیدات سینمایی و تلویزیونی در آمریکا و انگلیس بلکه بر هر فیلم خارجی که می‌خواهد شانس نامزد شدن در بخش جوایز بین‌المللی را داشته باشد نیز تاثیر بگذارند؛ امید می‌رود این رویکرد در صنعت سینما در جهان به یک عرف جدید تبدیل شود.

 

موضوع تنوع نژادی و جنسیتی در صنعت سینما و تلویزیون امروز به اندازه هر زمان دیگری داغ است. تاثیر معیارهای جدید طبعا به تغییر فوری در اسکار و بفتا منجر نخواهد شد اما این دو موسسه امید دارند تا سال ۲۰۲۲ تفاوتی محسوس حاصل شود. تا آن زمان، بررسی‌ها درباره تنوع نژادی و جنسیتی میان اعضا و تحلیل این که چگونه می‌توان با تغییر فرآیند رای‌گیری تنوع را در حوزه جوایز ارتقا بخشید، ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ایرنا  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->