معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

اختصاص ۲۸ هزار میلیارد ریال به ۱۳ رسته شغلی متضرر از کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۰۴۴۷
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
اختصاص ۲۸ هزار میلیارد ریال به ۱۳ رسته شغلی متضرر از کرونا در خراسان رضوی
۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در استان، ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در استان با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافت. 

محمد سنجری افزود: در دوران کرونا، دولت در پنج مرحله به خانوارهایی که از شیوع این بیماری دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند کمک مالی کرد.

 

وی  ادامه داد: یک مرحله از این کمک‌ها شامل اختصاص ۱۰ میلیون ریال تسهیلات به همه سرپرستان خانوار یارانه بگیر استان خراسان رضوی بود که ۱۰۲ خانوار از این تسهیلات بهره گرفتند.

 

مرحله دیگری از این کمک‌ها شامل پرداخت حق بیمه بیکاری به افرادی بود که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده بودند و در این راستا تا ۲۰ خرداد ماه ۴۹ هزار نفر از خراسان رضوی به سازمان تامین اجتماعی برای دریافت حق بیمه بیکاری معرفی شدند که از این تعداد طی اسفندماه ۹ هزار نفر در استان حق بیمه را دریافت کردند و هنوز تعداد کسانی که حق بیمه بیکاری خود را در فروردین ماه دریافت کرده اند مشخص نیست.

 

سنجری افزود: حمایت دیگر دولت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا این بود که در این راستا دو هفته قبل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به اشخاص حقیقی و حقوقی و واحدهای تولیدی و خدماتی آسیب دیده از کرونا پیامک ارسال کرد تا از طریق سامانه کارا روند ثبت نام خود را برای دریافت تسهیلات طی کنند.

 

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی آسیب دیده از کرونا در کشور در ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۱۴ رسته شغلی احصا شده شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده و اغذیه فروشی‌ها، مراکز گردشگری، سیستم حمل و نقل عمومی و مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، بخشهای تولید و توزیع پوشاک، بخشهای تولید و توزیع کیف و کفش، بخشهای تولید و توزیع آجیل و خشکبار، قنادی و بستنی و آبمیوه، باشگاه‌ها و مجامع ورزشی و تفریحی، آموزشگاه‌های هنری، بخشهای توزیع و فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه از وزارت بهداشت، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، مراکز گل و گیاه و ماهیان زینتی هستند.

 

سنجری افزود: ۶۷ هزار و ۳۹۶ کارگاه با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر در خراسان رضوی از کرونا آسیب دیدند که در ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشغول به کار بودند.

 

وی اضافه کرد: از ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر شاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان رضوی ۱۲۹ هزار و ۳۹۳ نفر مرد و ۵۴ هزار و ۲۶ نفر زن هستند و بیشترین افراد آسیب دیده از کرونا در حوزه حمل و نقل عمومی به تعداد ۵۳ هزار و ۱۳۴ نفر مشغول به کار بوده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان آسیب رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان خراسان رضوی به این شرح است حوزه حمل و نقل مسافر ۳۱ درصد، حوزه گردشگری ۱۱ درصد، حوزه رستوران‌ها ۶ درصد، مراکز بهداشتی ۱۹ درصد، صنایع دستی یک درصد، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی ۱۹ درصد، باشگاه‌های ورزشی یک درصد، مراکز آجیل و خشکبار سه درصد، مراکز تولید کیف و کفش چهار درصد، دفاتر خدمات مسافری یک درصد و حمل و نقل درون شهری چهار درصد.

 

سنجری افزود: بنا بر تقسیم بندی دیگری در خراسان رضوی ۲۹ درصد از زنان و ۷۱ درصد از مردان شاغل استان از کرونا صدمه دیدند که سهم آنان از تسهیلات ۳۶ درصد بانوان و ۶۴ درصد مردان است همچنین دو هزار و ۱۶۰ واحد حقوقی و ۶۵ هزار و ۲۰۶ فرد حقیقی در استان از کرونا متضرر شدند.

 

وی ادامه داد: مشهد با برخورداری از ۲۷ هزار و ۶۲۸ واحد و اشتغال ۱۱۷ هزار و ۹۵۷ نفر بیشترین سهم از اشتغال و واحد آسیب دیده از کرونا را در خراسان رضوی داشت و شهرستان‌های سبزوار و نیشابور در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان خراسان رضوی ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال معادل ۷.۲ درصد است که از این حیث رتبه سوم را در کشور دارد.

 

سنجری افزود: هدف اصلی پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا حفظ اشتغال آنهاست لذا از شروط شمولیت دریافت این تسهیلات این است که کارفرما نباید نیروی انسانی خود را تعدیل کرده باشد، لیست دی ماه و فروردین و اردیبهشت ماه بیمه شدگان هر بنگاه نباید کاهش پیدا کرده باشد و بنگاه اقتصادی باید فعال باشد و حق بیمه کارفرما هم باید پرداخت شده باشد.

 

وی اظهار داشت: به ازای هر شاغل بیمه شده در واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات تعلق می‌گیرد اما واحدهایی که بنا به مصوبه ستاد ملی الزاما تعطیل شدند به ازای هر نفر نیروی شاغل بیمه شده در آنها ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ سود تسهیلات مزبور برای بنگاه‌های اقتصادی ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت بعد از سه ماه تنفس، دو ساله است و بخشی از تسهیلاتی که پرداخت می‌شود سهم مزد کارگران در سه ماه و بخشی سهم سرمایه در گردش واحد است.

 

سنجری افزود: بنگاه‌های اقتصادی که کمتر از ۵۰ نفر کارگر دارند، ۷۰ درصد از تسهیلات را باید به پرداخت دستمزد کارگران و ۳۰ درصد را به سرمایه در گردش اختصاص دهند و واحدهای دارای بیش از ۵۰ نفر کارگر باید ۵۰ درصد تسهیلات را برای دستمزد و ۵۰ درصد از آن را برای سرمایه در گردش مصرف کنند.

 

وی ادامه داد: تضامین تسهیلات تا ۱۶۰ میلیون ریال سفته و چک به تشخیص بانک، از ۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال سفته یا چک همراه با یک ضامن، ۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال سفته و دو نفر ضامن، ۴۸۰ میلیون ریال تا دو میلیارد ریال سفته و سه نفر ضامن است و برای تضامین مبالغ بیش از ۲ میلیارد ریال هم ضمانت نامه بانکی لازم است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی مبلغ سفته را ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات دانست و گفت: دستگاه اجرایی ظرف مدت سه روز از زمانی که درخواست توسط متقاضی تسهیلات را دریافت می‌کند باید اظهار نظر و بانک نیز باید ظرف مدت یک هفته نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات اقدام کند و اگر متقاضی ظرف دو هفته به بانک مراجعه نکرد بانک باید آن مورد را رد کند.

 

سنجری افزود: ۱۹ بانک و موسسه مالی و اعتباری ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات را در استان خراسان رضوی بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع می کنند که بیشترین سهم از این تسهیلات به ترتیب مربوط به بانک ملی به میزان پنج هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال، بانک سپه به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و بانک صادرات به میزان یک میلیارد و ۲۹۰ میلیارد ریال است.

 

وی ادامه داد: تسهیلات مورد نیاز با احتساب تسهیلات ۱۶۰ میلیون ریالی برای واحدهای آسیب دیده از کرونا در خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶ میلیارد ریال است.

 

او اضافه کرد: افراد خویش فرمای بیمه مانند رانندگان حوزه حمل و نقل که کارفرما ندارند طبق دستورالعمل ابلاغی می‌توانند ۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->