کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس
سرخط خبرها

دادستان کرج: مجازات اعدام برای مجرمان آتش سوزی‌های عمدی

  • کد خبر: ۳۰۷۵۲
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
دادستان کرج: مجازات اعدام برای مجرمان آتش سوزی‌های عمدی
در صورتی آتش زدن مراتع به قصد مقابله با نظام باشد می‌تواند مصداق محاربه شناخته شود که در این صورت مجازات اعدام برای مجرمان در پی خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، گفت: در صورتی آتش زدن مراتع به قصد مقابله با نظام باشد می‌تواند مصداق محاربه شناخته شود که در این صورت مجازات اعدام برای مجرمان در پی خواهد داشت.

حسن مددی در گفت‌وگوی خبری در خصوص حریق در برخی مناطق استان گفت: در این باره اخبار واصله از برخی مراجع بیانگر عمدی بودن برخی از حریق‌های صورت پذیرفته در مناطقی از استان است که بر این اساس افرادی اقدام به آتش زدن مزارع، مراتع، درختان و باغ‌های مردم می‌کنند.

وی افزود: مطابق ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی، مجازات حریق عمدی توسط اشخاص بین دو تا پنج سال حبس تعزیری است، همچنین با توجه به تبصره یک این ماده در صورتی که این اقدام به قصد مقابله با نظام باشد می‌تواند مصداق محاربه شناخته شود که در این صورت مجازات اعدام را برای مجرمان در پی خواهد داشت.

حسن مددی با هشدار به عوامل این آتش سوزی‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه این جرم جنبه عمومی دارد موضوع گذشت شاکی یا اشخاص موضوعیت ندارد اشد مجازات در انتظارات مرتکبان خواهد بود.

وی متذکر شد: دادستانی این تعرض به حقوق عمومی را تحمل نخواهد کرد و به کلیه مراجع انتظامی و اطلاعاتی استان دستور داده شده نسبت به شناسایی و بازداشت عوامل دخیل اقدام کنند که نتیجه اقدامات در آینده نزدیک به اطلاع عموم مردم استان خواهد رسید.

منبع:انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->