ویدئو | انتشار اولین تصاویر دوربین مداربسته ازلحظه آغاز آتش‌سوزی در بندر شهید رجایی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) صبح ورزش کنید، قلب بیشتر عمر می‌کند! افزایش درصد موفقیت احیای قلبی - ریوی بیماران اورژانسی در حرم امام‌رضا(ع) (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) بیش از ۱۴ تن موادغذایی غیربهداشتی در نیشابور نابود شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) مرحله دوم توزیع گوشت گرم به نیازمندان آغاز شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۴۰ درصدی تولید شیرخشک در مشهد انتقاد یکی از نمایندگان مجلس به تنبیه بدنی دانش‌آموزان | معلمی که تنبیه بدنی می‌کند، مشکل روحی دارد ویدئو | آتش در محل انفجار اسکله شهید رجایی بندرعباس فروکش کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | مشهد از فردا خنک می‌شود؛ با احتمال بارش باران درخشش دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی ریاضی طرح «مشهد، شهر امن»، گامی مهم در مسیر جذب گردشگر داخلی و خارجی چند نکته درباره کارت‌های ورود به جلسه کنکور | روز آزمون چه مدارکی برداریم؟ سال ۱۴۰۳، سال تحول در خدمات‌رسانی به مسافران فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ وجود ندارد معلمان باید نقش آفرینی بیشتری در زمینه ارتقای کیفی تدریس و روش‌های آموزشی داشته باشند هشدار پلیس فتا درباره جعل هویت در فضای مجازی آخرین آمار جان‌باختگان انفجار در بندر شهید رجایی + اسامی پیکرهای احرازهویت‌شده‌ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) آلرژی فقط یک عطسه ساده نیست چگونه اصالت شیرخشک را تشخیص بدهیم؟ جزئیات زمان‌بندی نقل‌وانتقالات دانشجویان اعلام شد سرکنسول‌ها و نمایندگان کشور‌های خارجی در مشهد به تماشای جاذبه‌های خراسان‌رضوی رفتند بلایای طبیعی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند چرا اندازه دور کمر با افزایش سن، بیشتر می‌شود؟ پیش‌بینی بارش باران و خنک‌ترشدن هوا در برخی استان‌ها از فردا (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوشیدنی‌های خانگی مؤثر در سم‌زدایی کبد توصیه به بانوان در سنین باروری: مشاوره بارداری بگیرید یاری انسان‌دوستانه | ارسال ۱۰۰ واحد خون از خراسان رضوی به بندرعباس پس از حادثه انفجار اسکله شهید رجایی سرانه مصرف سالیانه لبنیات در ایران، ۱۷۰ کیلوگرم کمتر از میانگین جهانی سقف و کف حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۴ اعلام شد + میزان افزایش حقوق‌ها با اجرای متناسب‌سازی
سرخط خبرها

پیشنهادهای معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات ابلاغ شد

  • کد خبر: ۳۰۹۱۸
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
پیشنهادهای معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات ابلاغ شد
معاونت آموزشی وزارت بهداشت، نحوه برگزاری امتحانات علوم پزشکی را به دانشگاه‌ها ابلاغ و توصیه کرد: از شیوه‌های متعدد آزمون در کنار امتحانات رایج پایان ترم استفاده شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر حمید اکبری، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درباره نحوه برگزاری امتحانات علوم پزشکی گفت: «در این نامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی پیشنهاد شده است که از چه ابزاری برای بهتر برگزار شدن امتحانات پایان ترم استفاده شود.»

 

وی افزود: «آموزش در حوزه آموزش عالی سلامت به نحو بارزی متفاوت از آموزش در سایر علوم است و در برخی موارد توقف پذیر نبوده و به لحاظ ضرورت حضور فراگیران بر بالین بیمار صرفاً از طریق حضوری امکان پذیر است. به همین دلیل آموزش و همچنین ارزیابی فراگیران برنامه خاص خود را می‌طلبد.»

 

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: «از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود در جهت برنامه ریزی برای ارزیابی فراگیران تا پایان ترم جاری به نحوی اقدام کنند تا همانگونه که از ابتدای شیوع بیماری اولویت اول حفظ سلامت فراگیران و اعضای هیأت علمی و سایر کارکنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است، امتحانات هم با حفظ کیفیت و امنیت آزمون‌ها و ایجاد کمترین فشار و استرس به دانشجویان برگزار شود. در کنار این موضوع، امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها هم باید در برگزاری امتحانات مدنظر قرار گیرد چرا که به دلیل محدودیت در امکانات، ممکن است برگزاری مجازی با استانداردهای حداقلی برای همه مراکز آموزشی فراهم نباشد.»

 

وی تاکید کرد: «قطعاً ایجاد شرایط مطلوب برگزاری ارزشیابی استاندارد با اعتبار کافی در امتحانات مجازی آسان نیست و در تصمیم گیری ها باید کیفیت آموزش و ارزشیابی هم مدنظر باشد. با توجه به این توضیحات به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجازه داده شده است بر حسب شرایط در خصوص برگزاری امتحانات و ارزشیابی ترم جاری با درنظر گرفتن مواردی که اعلام شده است، تصمیم گیری و با مصوبه شورای آموزشی دانشگاه اقدام کنند.»

 

توصیه‌ها و پیشنهادات معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات

۱. دانشجویان می‌توانند بعضی و یا تمامی دروس این ترم یا حذف و یا ناتمام اعلام و ارزشیابی و امتحانات خود را در ترم آینده داشته باشند. (در صورت حذف ترم جزو سنوات دانشجویان محسوب نخواهد شد.)

 

۲. توصیه می‌شود مدرسین در صورت امکان از شیوه‌های متعدد مانند مصاحبه، امتحانات شفاهی حضوری و غیر حضوری، امتحانات تشریحی و کوئیزهای متعدد در کنار امتحانات رایج پایان ترم استفاده کنند.

 

۳. در صورت فراهم بودن برگزاری امتحانات حضوری تلاش شود فاصله بین کلاس‌های درس و امتحامات به حداقل برسد تا دانشجویان با دشواری کمتری بتوانند با سرعت امتحانات خود را به انجام برسانند و محیط دانشگاه را ترک کنند.

 

در این صورت به دلیل فشردگی امتحانات تلاش شود درجه دشواری امتحانات متناسب با شرایط تنظیم و در صورت نیاز جزئی از نمرات در قالب گزارشات و امتحانات تشریحی دیده شود که دانشجویان پس از ترک محیط دانشگاه بتوانند انجام و پاسخ‌های خود را از طریق فضای مجازی به مدرس مربوطه ارسال کنند.

 

۴. در برگزاری امتحانات مجازی حداکثر تدابیر لازم اندیشیده شود که کیفیت ارزشیابی حفظ شود. به عبارتی امتحان مجازی نباید به شکلی سهل دیده شود که دانشجویان دغدغه لازم برای مطالعه مؤثر جهت آمادگی امتحان را از دست بدهند.

 

در این راستا لازم است اختیارات لازم به مدرسین داده شود که در صورت عدم اطمینان از فراگیری کافی دانشجویان درس را ناتمام اعلام و در ترم بعد با انجام آزمون‌های تکمیلی نمره نهایی دانشجویان محاسبه و در کارنامه درج شود.

 

همچنین در صورتی که شرایط و امکانات دانشگاه اجازه می‌دهد تدابیر لازم اندیشیده شود که شناسایی هویت دانشجو در هنگام انجام آزمون محرز شود و زمینه بروز تخلفات امتحانی به حداقل برسد. بر این اساس جهش قابل ملاحظه نمرات دانشجویان در ترم جاری در مقایسه با سوابق گذشته می‌تواند علامتی از آسیب در شیوه برگزاری آزمون الکترونیک باشد.

 

با توجه به تجربیات ترم جاری در آموزش مجازی که به دلیل شرایط کرونا ایجاد شده، توصیه می‌شود آزمون‌های مجازی صرفاً در قالب سوالات بسته به عنوان تنها گزینه ارزشیابی پایام ترم دیده نشود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->