هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)
سرخط خبرها

مدیرکل آژانس: تنها راه پیش‌رو در موضوع هسته‌ای ایران، ادامه همکاری است

  • کد خبر: ۳۱۰۱۱
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
مدیرکل آژانس: تنها راه پیش‌رو در موضوع هسته‌ای ایران، ادامه همکاری است
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس گفت: تداوم همکاری‌ها تنها راه پیش‌رو در پرونده اتمی ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز، «رافائل گروسی» در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سووالی درباره احتمال کاهش همکاری‌های ایران و آژانس افزود که در این زمینه نمی‌تواند گمانه‌زنی کند. 

او اظهارنظر در این زمینه را احمقانه توصیف کرد و افزود که این مسیر کار او در آژانس را منحرف خواهد کرد.

مدیرکل آژانس مدعی شد که بر اساس دستور کار و وظایفی که بر عهده او گذاشته شده است، عمل خواهد کرد.

وی در خصوص دیدگاهش پیرامون نتیجه رای گیری امروز هم گفت: ما همواره تصمیماتی را ترجیح می‌دهیم که مورد اجماع نظر باشد. 

گروسی افزود: تمام عرض من این است که اگر تصمیم گرفتم به شورا بیایم به این دلیل بود که احساس کردم این موضوع، ماهیتی دارد که شورا را تضمین می‌کند.

مدیرکل آژانس درباره احتمال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت هم گفت که این موضوع به نظر اعضا بستگی دارد. اما اگر بتوانیم با یکدیگر همکاری کنیم، این مسائل را حل کنیم، نیازی به برداشتن گام‌های بیشتر نخواهد بود.

وی مدعی شد؛ امیدوارم این طور شود و من براساس این فرضیه که این مسیر پیش رو است، کار خواهم کرد.

مدیرکل آژانس با اشاره به اینکه تداوم همکاری‌ها تنها راه پیش‌رو در پرونده اتمی ایران است ، افزود: راه دیگری جز دسترسی (به مراکز در ایران) و کار با ایران وجود ندارد.

قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۳۰ خرداد به تصویب رسید.

در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به ۲ سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

چین و روسیه به قطعنامه یادشده رای منفی داده و تصریح کرده‌اند که این اقدام برجام را به مخاطره می‌اندازد.

ایران بارها اعلام کرده که درخواست آژانس مبتنی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران است و قلمرو خود را براساس ادعا ، به روی بازرسان آژانس باز نخواهد کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین، امروز تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران قطعنامه شورای حکام را کاملاً رد می کند و اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به آن اتخاذ خواهد کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->