تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

خبر خوش نوبخت برای بازنشستگان: از پرداخت پاداش بازنشستگان تا افزایش ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی

  • کد خبر: ۳۱۱۷۸
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
  • ۳
خبر خوش نوبخت برای بازنشستگان: از پرداخت پاداش بازنشستگان تا افزایش ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی
برنامه داریم تا نیمه اول سال تمام بدهی پاداش بازنشستگان را پرداخت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در ارتباط زنده فضای مجازی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت:جلساتی با حضور کانون‌های بازنشستگان برگزار کردیم. ۴ گروه تشکیل شده و مصوبه‌ای مبنی بر اینکه بازنشستگان بتوانند از تمام مزایای شاغلین استفاده کنند و بیمه از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کند تصویب شد.

وی گفت: همه بر این باور هستیم که حقوق بازنشستگان کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و به این نتیجه رسیدیم که برای این قشر از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

نوبخت بیان کرد:در حال حاضر کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که حداقل ۲ بند از امتیازات فصل دهم برای بازنشستگان اجرا کنیم که این دو بند در مورد حق عائله مندی و حق اولاد می‌شود. بنا شد از اول فروردین ماه حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان مانند شاغلان اجرا شود و این مصوبه را به صندوق‌های بازنشستگی اعلام کردیم تا ۵۰ درصد افزایش را روی حقوق بازنشستگان اعمال کنند.

وی گفت: در رابطه با پاداش بازنشستگان سازمان برنامه و بودجه به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کرد تا اموال مازاد خود را بفروشند و بدهی‌های بازنشستگان را که در قالب پاداش است پرداخت کنند البته برخی از دستگاه‌ها اعلام کردند که اموالی ندارند.

نوبخت بیان کرد: برنامه داریم تا نیمه اول سال تمام بدهی پاداش بازنشستگان را پرداخت کنیم و این حرف که برخی از دستگاه‌ها می‌گویند اموالی ندارند تا پاداش بازنشستگان را پرداخت کنند درست و منطقی نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر قصدی برای اقدام و تغییر نداشته باشیم ارتباط زنده با مردم برقرار نمی کنیم و بسیاری از مواردی که از سوی مردم مطرح می شود ارتباطی با سازمان برنامه و بودجه ندارد و به صندوق های بازنشستگی و سازمان اداری و استخدامی مرتبط است.

نوبخت بیان کرد: از بازنشستگان درخواست دارم به نمایندگان خودشان که در جلسات کانون ها شرکت می کنند اعتماد داشته باشند.

وی در مورد رتبه بندی معلمان گفت: از ابتدای فروردین ماه بحث رتبه بندی معلمان مطرح شده است و قطعا اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: هر چه ما در مورد سال آینده می گوییم در بودجه اعمال می شود و ما باید در آذر ماه برنامه بودجه را روی میز مجلس بگذاریم و این دولت تا شهریور سال آینده روی کار است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: راه حل ما برای حل مشکلات بازنشستگان این است که از تمام ظرفیت های برنامه پنجم استفاده کنیم.

نوبخت گفت: بنده هیچ برنامه ای به جز اینکه به کلاس درس و دانشگاه برگردم ندارم و سفرهای استانی جز خدمت به مردم نیست و افتخار بنده این است که در قطعه پایانی خدمتم برای مردم کار کنم.

وی افزود: روزانه نمایندگان مردم قوانین را بررسی می کنند تا تمام قانون پنجم را اجرا کنند.

نوبخت در مورد پاداش بازنشستگی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: پاداش بازنشستگی تمام بازنشستگان تا نیمه اول امسال پرداخت می شود.

وی در مورد عدم پرداخت حق امتحانات معلمان در استان خوزستان گفت: فردا حتما موضوع پرداخت حق امتحانات معلمان در خوزستان و استان های دیگر پیگیری می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش ۵۰ درصد حق عائله مندی بازنشستگان شامل کادر درمان هم می شود.

نوبخت درباره حق تسری کارکنان زندان ها گفت: این حق برای کارکنان زندان ها اعمال خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
از کار افتاده معدن ذغالسنگ زیراب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
پناه میبرم به خدا از شر شیطانهایی که به شکل انسان بی عدالتی و تبعیض رو نشر میدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
0
ظاهرا برخی دستگاههای اجرایی ابلاغ توافقات و مصوبات را از رسانه ها کافی نمیدانند و برای تمکین و اجرا منتظر ابلاغ کتبی به صورت آیین نامه یابخشنامه هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
معاون رییس جمهور ک بگوید من برنامه ای برای بازنشستگان ندارم پس کی میخواهد حقو ق بازنشسته که 30سال با کمترین حقوق کار کرده وحال حقوقها شاغلین اضافه شده پایشان کنار میکشند چون خودشان زگهواره تا کور سر کارند 1000درصد اضافه بشه به انها تعلق میگیره بیست هزار تومان حق عایله مندی اضافه میشه ب کرنا گذاشته دو میلیون حقوق بازنشستگی کجا شش میلیون شاغلی کارکنان شاغل کجا بسازیم تا جانمان درباید خبری از نوبخت نیست بحق اما حسین زندگیت خداوند خودش رسیدکی کنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->