بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

چطور قیمت دلار بعد از ۲ سال دوباره وارد کانال ۱۹هزار تومان شد؟

  • کد خبر: ۳۱۲۲۴
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
چطور قیمت دلار بعد از ۲ سال دوباره وارد کانال ۱۹هزار تومان شد؟
خرداد برای قیمت ارز، ماه پر‌افت‌و‌خیزی بود. قیمت ارز در این ماه باوجود تمام وعده و وعید‌های مسئولان بانک مرکزی و خط‌و‌نشان کشیدن آن‌ها برای دلال‌ها نه تنها کنترل نشد، بلکه از کانال ۱۷ هزار تومانی وارد کانال ۱۹ هزار تومانی شد.
موسوی‌زاده - براین اساس روز گذشته هر دلار آمریکا در بازار ارز خیابان امام خمینی (ره) تا ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر یورو ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه شد. از مهرماه سال ۹۷ که قیمت دلار به ۱۹ هزار تومان رسیده بود، ارز تاکنون چنین افزایشی را تجربه نکرده بود. همچنین با توجه به اینکه در ابتدای فروردین امسال قیمت دلار
۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان بوده، این رقم نشان می‌دهد که در طول فصل بهار قیمت دلار حدود ۴۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است. قیمت دلار از زمان گرانی بنزین نیز حدود ۷۷۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.
بااین‌حال دولت و بانک مرکزی همچنان وعده مهار و کنترل بازار ارز را می‌دهند و هیچ راهکاری برای مدیریت بازار ارز و تبعات سنگین ناشی از آن نیندیشیده‌اند. این در حالی است که روند افزایش نرخ ارز به خصوص یورو، دلار و درهم در روز‌های گذشته به شدت سرعت گرفته است و نه تنها هر روز بلکه به صورت ساعتی، شاهد رکورد‌های تازه در بازار ارز هستیم. مشاهده میدانی شهرآرا از بازار ارز کوچه ثبت در خیابان امام خمینی (ره) نشان می‌دهد با وجود افزایش قیمت دلار در بازار ازدحام جمعیت برای خرید ارز مانند سال ۹۷ شکل نگرفته و حجم خرید و فروش مانند روز‌های گذشته است. در این بین تلاش برخی از واسطه‌ها برای ترغیب افراد به فروش ارز توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کرد. این واسطه‌ها احتمال کاهش ارز به دلیل مداخله بانک مرکزی در بازار را زیاد می‌دانستند و به افراد پیشنهاد خرید دلار به قیمت ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان را می‌دادند. به گفته واسطه‌ها، متقاضیان خرید ارز درباره رشد قیمت دلار با احتیاط رفتار می‌کنند، چراکه از نظر آن‌ها این ارز به سطوح مقاومتی رسیده است و احتمال کاهش آن وجود دارد. از طرف دیگر، آن‌ها معتقدند احتمال ورود بانک مرکزی به معاملات بسیار زیاد است. تجربه پیشین معامله‌گران این‌گونه بود که در اوایل مهر ۹۷ با ورود لحظه‌ای دلار به کانال ۱۹ هزار تومانی به یک‌باره عرضه ارز افزایش پیدا کرد و قیمت در جهت کاهشی قرار گرفت. برخی از معامله‌گران باور دارند ممکن است چنین اتفاقی در هفته جاری نیز رخ دهد.
چند واحد صرافی که به آن‌ها سر زدیم بر این نکته اجماع داشتند که پایین و بالا رفتن مدام قیمت دلار از ابتدای امسال تاکنون خیلی‌ها را ترسانده است، برای همین این روز‌ها بسیاری از شهروندان برخلاف ۲ سال قبل که به دلیل رشد قیمت دلار برای خرید ارز روانه بازار شده بودند، ترجیح می‌دهند با احتیاط بیشتری برخورد کنند و بعد از کمی چرتکه انداختن، با احتیاط وارد بازار شوند.
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با شهرآرا درباره وضعیت قیمت ارز در هفته‌های آینده گفت: هر‌چند ممکن است که قیمت دلار وارد کانال ۲۰ هزار تومانی نیز بشود، در نهایت قیمت دلار در کانال ۱۸ هزار تومان تثبیت خواهد شد. دکتر علی عقیلی افزود: اگر قیمت ارز را براساس نرخ تورم سالانه ایرانی که اکنون بالاست محاسبه کنیم، قیمت واقعی ارز ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. وی به محدودیت‌های بانک مرکزی برای توزیع ارز به بازار اشاره کرده و گفت: اکنون مانند سال ۹۷ دست بانک مرکزی برای ورود به بازار ارز پر نیست و اگر هم قصد مداخله در بازار را داشته باشد به طور حتم با احتیاط بیشتری این کار را خواهد کرد.

افزایش قیمت سکه در بازار
دیروز به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز در بازار افزایش یافت. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۸ میلیون تومان، نیم‌سکه ۴ میلیون تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان دادوستد شد. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱۷۲۶ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۷۸۰ هزار تومان معامله شد. با توجه به اینکه در ابتدای فروردین‌ماه، قیمت سکه بهار آزادی، ۶ میلیون تومان بوده است، این رقم نشان می‌دهد که در فصل بهار قیمت سکه نزدیک به ۳ میلیون تومان افزایش داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->